-
Innholdsteller
24980 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
357
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Fredrik 90
-
Det som er veldig vittig er at naboen min er det stikk motsatte av deg Fredrik! Han er Dansk(kona er Norsk da), fra Århus og bor her i Norge og jobber med IT OG han kjører E91 LCI 330XD Touring! Han flyttet til Norge pga høyere lønnsnivå for 10 år siden og fordi kona kommer fra byen her! Men det er jo en trend det at Dansker og i allfall Svensker kommer til Norge og jobber mens du gjør det stikk motsatte Er stadig over hos han for å beundre 330en og han forteller skrekkhistorier om dansk skatt og dyre biler! I følge han selv så hadde han vært heldig om han kunne kjøpt seg ny 318 hvis han hadde bodd i Danmark med hus og jobb av samme standar som her i Norge.
-
Hehe! Herlig Det du har er jo skikkelig maskineri, D6en i Scanden min blir litt stusselig i forhold Før var jeg ikke noe diesel menneske, men etter jeg kjøpte båt og så bil med sekserdiesel så har jeg snudd helt rundt! Hvem digger ikke svevet fra en dieselsekser båtmotor i det du legge båten opp i plan Jeg synes en dieselmotor gir så mye mer muligheter også!
-
Import av e91 325dt. Skal, skal ikke?
emne svarte i Fredrik 90 sin petterkanin i Annet BMW og motorprat
Eller Autopower CTC stage 2 som gir ca 265 hk eller 560 nm! Såpass tåler vel girkassa, er jo ikke Audi sine multitronic kasser som går i stykker bare du ser på dem! -
Luksus avgiften i Norge gjorde iallfall el takluke og el vinduer svinedyrt så det tror jeg er mye mulig! M535i var en populært bil i jappenorge på 80 tallet Pga disse avgiftene så fikk man jo på begynnelsen av 90 tallet MB S-klasse (W140) med stoffseter, manuellgir og uten aircondition!
-
Import av e91 325dt. Skal, skal ikke?
emne svarte i Fredrik 90 sin petterkanin i Annet BMW og motorprat
Rettelse: 260 hester! Men hehe, det er kanskje en grunn til at Hartge ikke lengre leverer detta oppsettet! I følge Bavaria så har det ikke så langt vært rapportert om noen tilfeller av problemer rundt dette Hartgeoppsettet de leverte på diverse biler i den akuelle perioden! Får bare behandle bil og driverk pent, noe jeg alltid har gjort -
Min onkel kjøpte i 2006 en ny E90 316I og den sto mer på verksted enn i hans egen garasje! Var på et punkt da Bavaria vurderte å bare gi ham en ny bil! Litt synd at det blei sånn fordi dette var hans aller første BMW etter 25 år med Peugeot, men i 2009 kjøpte han likevel ny E90 318d LCI med M-sport og den har ikke hatt ett eneste feilslag! Det ordna seg heldigvis til slutt
-
Import av e91 325dt. Skal, skal ikke?
emne svarte i Fredrik 90 sin petterkanin i Annet BMW og motorprat
Se der ja Ellingsen B! der fikk vi ennå en bekreftelse på at Hartge har levert det jeg har prøvd å fortelle hele tiden! Men som sagt så ser det ut til at dette ikke er å få tak i lengre og ikke relevant for trådstarter som du sier TRF! Min bil fikk forøvrig dette oppsettet allerede i 2008 av forrige eier da den kom til landet, ble også i ettertid "tatt ut" og satt inn igjen! Mulig det fulgte papirer med men de har ikke jeg fått, enten har forrige eier eller forhandleren rota bort disse, men det stemmer iallafall overens med det som står i dataen hos Bavaria! Eneste var et Hartge klistremerke og ett slags Hartge kort som lå i handskerommet på bilen Men da ser det ut som vi har fått en avklaring og kan avslutte i fred og fordraglighet -
Import av e91 325dt. Skal, skal ikke?
emne svarte i Fredrik 90 sin petterkanin i Annet BMW og motorprat
Jeg tror nok det er mye mulig at dette oppsettet ikke lengre er å få tak i, siden det ikke står noe på sidene dems om det! Men som sagt så skal jeg ta kontakt med Hartge og høre om de har hatt et slik oppsett, noe jeg mener de hadde! Viser det seg da at de har de aldri hatt det så skal jeg bøye meg i støvet -
VAG lager riktig så gode og komfortable varebiler med Caddy og Transporter! Toyota Hiace har steinalder teknologi i forhold, 0-100 på 23 sekunder er ikke mye imponerende selv om det ikke er yttelser som spiller noen rolle i slike biler! Men alle disse varebilene blir pygmebiler i forhold til Cheyv Cargovan/Express! Her har du V8er, kjørekomfor, mye mer plass og med LPG gass så kjører du like billig som med diesel! Disse koster riktignok skjorta men så får man alt utstyr i prisen, utstyr som gjør at en Transporter koster like mye! En kompis som er tømmrer har nettopp kjøpt seg en ny slik Cargovan og man blir jo konge på byggeplassen Men når det gjelder Caddy så er det mye mer bil en f eks Kangoo, Partner eller Transit Connect! Caddyen er også en riktig så pen bil å se på også
-
stoppet en promillekjører, blir kanskje annmeldt
emne svarte i Fredrik 90 sin GeirAndre i Annet BMW og motorprat
Du gjorde selvsagt rett i å stoppe en fyllekjører men hvorfor i rakkern lappa du til ham gjentatte ganger! Hvis du har så kort lunte i alkoholpåvirket tilstand så er du en fare for andre og burde ikke vært sluppet ut på prøve! Men skjedd er skjedd, jeg ville nok som de andre anbefaler prøve å komme til en privat avtale! Om du skal betale for låsene er en annensak, litt både og ettersom det var du som kasta nøkklene hans bort! -
Det hadde sikkert vært sykt rått, må da finnes noen der ute som har gjennomført detta! En her i byen kjøpte en VW Sharan 1,8T, en motor som i A4 og Golf GTI kan skremmes opp med flere hundre hester! Tror han hadde rundt 260 hester etter chipp, bytting av luftinntak og masse annet, bilen så forøvrig helt orginal ut ellers bortsett fra litt dypere lyd og dumpventil!
-
Import av e91 325dt. Skal, skal ikke?
emne svarte i Fredrik 90 sin petterkanin i Annet BMW og motorprat
Beskjed mottatt! Og ja, jeg bryr meg ikke så mye nom hva andre synes! Er jeg så sikker i en sak som denne så står jeg på mitt, men blir det motsatte bevist så kommer jeg til å legge meg flat! Skal prøve å få tatt kontakt med Hartge i løpet av uken, noen der må da vite om de har eller fortsatt kan få disse ytelsene det er snakk om her! Du vel ikkje bevist noko sjølv heller, så chill mann Nei, men har jeg sagt det da! Men forøvrig så skal jeg prøve å få informasjon om detta, og i følge awt sitt innlegg tidligere i tråden så kan det muligens være at jeg er på rett spor! -
Hvorfor Har så mange med E-36 dårlig smak??
emne svarte i Fredrik 90 sin evovrs i Annet BMW og motorprat
Jeg har heller ikke benektet at de tar lite effekt ut av stort motorvolum, men jeg personelig synes ikke bilen var direkte dau men heller ingen racer så klart! Men målt opp mot min E39 520IA som jeg hadde samtidig så virket 100en hakket kvikkere, noe den også var! (Halvsekundet kjappere til 100 km enn 520en!) Men som sagt, nok om dette i denna tråden -
Flott bil du har fått anskaffet deg! Også med sekser å greier, mange mener diesel ikke hører hjemme i BMW selv som sekser! De er bare misunnelige fordi de ikke har nm i bøtter og lass i sine biler! Neida, spøk til side! E60en er selvsagt utrolig fine biler med M-sport, men de ser meget bra ut uten M-sporten også! Er liksom vanskelig å tro at modellen kom i 2003, ser jo bare utrolig bra ut den dag i dag!
-
Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.
emne svarte i Fredrik 90 sin Galro i Annet BMW og motorprat
Huff og huff! Jeg liker ikke denna utviklingen jeg altså! Og denne akuelle bilen er en av de mer opphora E90ene jeg har sett! -
Gratulerer så mye noekult! 27 er ingen alder vettu 10.10 er en fin dato, jubileumsdatoen til meg og dama
-
Hvorfor Har så mange med E-36 dårlig smak??
emne svarte i Fredrik 90 sin evovrs i Annet BMW og motorprat
Sorry, sorry, sorry folkens! Jeg blanda to biler sammen her nå! Greia er den at fattern til en kompis har en Audi A6 1,9 TDI med 90 hester, samme bil som min 100! Tok et bilde av rekkevidden på 1250 km med mobilen engang, ett bilde jeg kom over for ikke lenge siden og trodde automatisk var min gamle 100! Men likevel, min 100 2,6 hadde ved full tank en rekkevidde på 1040 km noe som heller ikke er værst! Bilen var meget strøken, hadde orginale 195 brede dekk og hadde fått merkeverkstedservice for hver 10 000 km siden den var ny! Den hadde gått ca 210 000 km og hadde heller ikke Quattro eller automatgear! Her er forøvrig ett bilde av rekkevidden i min 100! Forøvrig så synes jeg ikke bilen var noen sinke! Til tross for aldren og en vekt på 1500 kilo så klarte den 0-100 på 9,5 sek, like raskt som datidens Golf GTI og ett sekund kjappere enn E34 520I! Er det en bil jeg savner så er det den trofaste gamle 100en min, eneste bilen jeg har stått igjen med tåre i øyekroken nå den blei solgt! -
Hvordan kan 3 Volvoer, to med firehjulstrek havne i grøfte på en rett og slett strekke, og alle nesten på samme sted! Kan jo ikke være annen grunn enn idiotisk høy fart, tross værforhold og føre! http://www.abcnyheter.no/nyheter/111009 ... rske-veier
-
Import av e91 325dt. Skal, skal ikke?
emne svarte i Fredrik 90 sin petterkanin i Annet BMW og motorprat
Beskjed mottatt! Og ja, jeg bryr meg ikke så mye nom hva andre synes! Er jeg så sikker i en sak som denne så står jeg på mitt, men blir det motsatte bevist så kommer jeg til å legge meg flat! Skal prøve å få tatt kontakt med Hartge i løpet av uken, noen der må da vite om de har eller fortsatt kan få disse ytelsene det er snakk om her! -
Helt enig Kjexx, som jeg skulle sagt det sagt det selv Vi var inne på tanken men det koster så sinnsykt mye å legge opp det, i tillegg så selger jeg som sagt varmepumper og varmekabler så jeg får sånnt billig! Det er dyrt nok å bygge fra før av enn at man skal flotte seg med sånnt som vannbårenvarme, er bare glad jeg slapp å ofre bilen jeg Alt for mange som må ofre drømmebilen for husbygging!
-
Hvorfor Har så mange med E-36 dårlig smak??
emne svarte i Fredrik 90 sin evovrs i Annet BMW og motorprat
Er det ikke 60-65 liters tank på E36 da? Med litt inspirerende kjøring detter man fort ned på 5-600 Km på en tank med en 325i/323i/328i... Jo var det jeg trodde, 60 liter har i allfall E90en min! Synes 60 liter er litt knapt i E90en, selv om motorene er blitt mer og mer effektive! Det må da være større tank 330I og 335I, en Golf 5 1,6 har liksom 55 liters tank -
Har opplevd 20 minus mange ganger, men det er jo ikke ofte da! Nå bor jeg med kysten vel og merke da så det kan jo bli vesentlig kaldere i innlandet! Vedfyring er absolutt koselig og skal heller ikke avskrives i det nye huset, der skal vi har ordentlig peis! Det eneste som er dumt med å basere seg på vedfyring er jo at det er fi....e kaldt i huset om morgenen! Sånn sett er varmepumpe eller oljefyring deilig, bortsett for de av oss som har en 3000 liters oljetank nedgravd i hagen som skal fylles en gang i året Nei, varmepumpe er tingen
-
Fujitsu og Panasonic pumpene jeg selger er jo i første omgang nordiske utgaver laget for å fungere så bra som mulig i kulde! Men de skal ha kjølende effekt ved tempraturer opp mot 35 varmegrader, ved såkaldt Coldhouse program! Men de virker nok bedre til å varme opp huset ja De skal kunne fungere bra ned til 20 minus, under det så må du enten suplere med vedfyring eller kjøre pumpa på høyere styrke, og da bruker den mer strøm igjen! Men hvor ofte er det under 20 minus da, eller over 35 varme i Norge
