Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24979
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Nei Audi skulle de ikke ha brukt, i likhet med BMW så er det alt for fine biler til slikt! Min personlige mening er at de kunne brukt en Toyota Prius eller en slags Mercedes Synd det var en gammal ærverdig E32 som måtte få slik juling, enda en slik mindre på veiene
  2. Da hadde jaggu A6en trilla 115 000 km gitt Også vi som skal på bilferie til SørFrankrike til neste år, nei nå begynner den å dra på åra gitt
  3. Unnskyld pappa!!!
  4. Vel!! da jeg jobbet hos BMW så "knabbet" jeg bla 4 stk Velourmatter til E39en(byttet egentelig de gamle gummimattene mine med disse i en bruktbil), refleksvest med BMW logo, diverse bilpleie produkter i ny og ne, et par "Bavaria" skiltplater pluss noen svamper med såpe i! Med tanke på at dette var ting som det fantes nok av på lager og som alle de ansatte forsynte seg grovt av så blekner det vel litt mot det de dreiv med i Tyskland!
  5. Jeg tok det heller ikke denne målingen for "god fisk", men så mye under 170 hester kan den ikke ha tapt! Gikk i grunn greit til å være en kun en 520 på 1600 kilo, selv om det ikke teller så mye i denne sammenheng Jeg må bare si at jeg har ikke peiling på hva han gjorde, jeg bare sto å så på Men han her som tasta detta driver med cipptunining av biler og det er derfor han har dette utstyret, mer vet ikke jeg
  6. Hehehe! Selvfløgelig så synes du 523i går mye dårligere en 525d, du har jo en slik selv og alt annet ville jo vært en selvmotsigelse! 523I og 525d går 0 til 100 på henholdsvis 7,9 og 7,5 sekunder så å si at 523en er jævlig mye dauere er vel å ta litt hardt i! Men 523I tok ikke pusten fra meg heller når det gjalt akslerasjon, føles som man fortsatt er godt oppe på 8 tallet på 0 til 100! Men jeg skjønner tankegangen din, jeg selv som kjører A6 synes jeg min 2,4 liter går MYE bedre enn 2,0T utgaven selv om forskjellene er veldig små
  7. Jeg så det på dørhåndtaka og bakdøra! Jeg er en aldri så liten Amcar fan som ikke har kommet ut av skapet ennå ser du
  8. Jeg vet ikke men kompisen til fettern min har en såkalt rullende landevei i garasjen sin som vi bare for morroskyld og galskap testa BMWen min i! Ett stk 2002 520IA med orginalt 170 hk, gått ca 125 000 km med alle servicer fulgt og ellers normalt vedlikehold hadde 6 år etter den forlot fabrikken 172 hester faktisk!!! Ikke galt må jeg si Så jeg tror ikke biler mister så mye effekt med årene, bare en dårlig unnskyldning få at bilen er dau!
  9. Akkurat samme tankegang som meg! Venter noen år til de kommer i et greit prisleie så slår jeg til Jeg betaler også noen hundrelapper ekstra i månden i bensinutgifter med største glede for en 523i kontra 520d! Samme som med A6en jeg har nå, kunne valgt 2,0 TDI som koster omtrent det samme som 2,4 men har fire sylindre og færre hester! Og siden jeg da er så glad i bensin så var valget enkelt og falt på 2,4 litern med myk nydelig gange, fint lydbilde og bedre effekt Men det er klart at hvis min økonomiske situasjon skulle forbedre seg i de nærmeste åra så holder jeg selvsagt døra åpen for 525d eller faktisk 530d også
  10. Er ikke dette litt for godt til å være sant, kun gått 27 000 km http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24726280 Driver å leter litt etter bil til fruen og har da E46 Coupe som et alternativ! Kommer da over denne 320CIen som har gått usedvanlig lite, skulle likt å se serviceheftet på den! Noen som har kjennskap til denne?
  11. Jeg har kjørt begge to, både F10 520d og 523I og for meg så blir 520en med 163 hester noe tam altså! Mulig det er litt mer sprut i 184 hestern men bortsett fra den så synes jeg nesten E60 utgaven av 520d virket kjappere! Min neste bil blir nok etter alt å dømme en F10 og da vil jeg satse på 523I etter som jeg er er glad i bensin og at den er billigere enn 525d som også er et alternativ! Firesylindra diesel i en 5-serie er uaktuelt for meg!
  12. Mmm... Er det ikke en Chevy Silverado/Big Dooley eller GMC av samme modell med dobbel cabin
  13. Jeg kan begynne med ett forslag! Legg ut noen bilder av vogna så blir det litt lettere å vurdere
  14. Ja Concept CS synes jeg var veldig synd de droppa, det hadde vært en perfekt Rapide og Panamera utfordrer! Ang X7 så vil jeg mene at BMW trenger ikke enda en stor SUV, så får heller MB GL har markedet sitt for seg selv en liten stund til
  15. X6, X5 og nye X3 er nydelige biler synes jeg, X1 er også helt ok men må være godt motorisert/utstyrt for å være spennende for meg! En X1 18S er for meg triste saker! Saltkjelen! Du nevner X7, hva hvar det for noe igjen? Større modell enn X5 og konkurrent til MB GL?
  16. Nei! Ikke flere sånne "design romvesner" fra BMW
  17. Fyttigrisen!!! Den var jo bare kvalm! Lurer veldig på hva som får folk til å bygge om Civicen sin, som i utgangspunktet er en gørr tragisk bil til en M3?
  18. Jeg har slengt med kjeften til mange tullete husmødre som har parkert på denne måten! Jeg blir så arg at jeg kan finne på å vente til vedkommende kommer ut fra butikken!
  19. Jøss! Enda en orginal urørt E34 som har overlevd råne og styling helvete! Så for ikke så lenge siden en dønn orginal 88 520i også! Men denne nydelige perlen håper jeg virkelig kommer i gode hender, hadde det vært mine så tror jeg til og med at jeg hadde skaffa orginalfelger fra 91 til den! Prisen er forhåpentligvis såpass høy at 18 gamle tapere med planer om UFO styling ikke er kundegruppen, håper noen med peiling på hva slags kommende klassiker dette er vet å verdsette bilen! Hadde jeg bare hatt en kjempestor garasje og masse penger til overs så skulle jeg kjøpt alle orginale E34ene jeg kom over og stelt og kosekjørt med dem på solskinns dager, de skulle ikke sett ett snøfnugg eller salt korn en gang! Salt er ikke akkurat en E34 bestevenn, bilen ruster bare den står på danskeferja Synd i grunn! E34 er jo tross alt en griselekker bil, elegante og flotte linjer som hermonerer sammen! En styla E34 er bare kvalmt å se på, behold heller bilens klassiske og majestetiske linjer
  20. Med dine kreterier så ville jeg uten tvil ha kikket på disse: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25104661 Varebil med masse plass, firehjulstrekk og en kraftig motor! Med gass så fyller du også for 5 kroner litern, også er det den amerikanske kjørekomforen da! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23646198 Luksus SUV og luksus følelse! Faktisk ganske ok biler hva angår driftsikkerhet og med firehjulstrekk så kommer disse utrolig bra fram! En kompis har en sånn og er veldig fornøyd, har bestillt seg ny! Denne er bilen jeg ville valgt tror jeg http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25398112 Varebil med fortsatt mye plass men greit forbruk og går bra! Firehjulstrekk og kraftig diesel gjør at denne kan man ha det ganske gøy med på vintern! En kompis har en sånn og er veldig fornøyd, kan ikke måles mot en Hiace med 102 daue hester og kjørekomfor som en Trabant http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25533116 Varebil med personbil komfor og eksklusivt inntrykk! Går bra og ser bra ut. VW er blant de som har skjønt at kassebiler og varebiler ikke behøver å være kjedelig
  21. Det som blir litt feil med sånne felt for kun miljøbiler er at da kan også folk som kjører X6 Hybrid, Lexus LS600h, Chevrolet Tahoe Hybrid og andre V8er biler med Hybrid logo også kjøre der! Kun fordi de har en hybrid framdriftsløsning og heter Hybrid i navnet sitt! De som forøvrig kjører 318d og Golf 1,6 TDI de må hode seg sammen med de andre bilene bare fordi de ikke er betegnet som miljøbil i den forstand! Da burde det heller være slik at El biler og biler med forbrenningsmotorer med et maks utslipp på 100 g/km burde få kjøre i disse feltene! En X6 Hybrid er da ingen miljøbil, greit nok at den går på strøm og har null utslipp opp til en viss hastighet men når da motoren blir koblet inn så skal jeg si den tar igjen det tapte utslippet! Dette er bare en miljøprofil så sånne Petter Stordalen typer kan kjøpe seg god samvittighet, har ingen verdens ting med miljøsparing å gjøre Forøvrig hva gjelder miljøframtiden så er det noe jeg bryr meg fint lite om! Men med en bensin slukende A6 med V6er så merker jeg selvsagt bensinprisene, men så lenge jeg fyler opp tanken kun en gang i uken og legger denne dagen til Søndagen da bensinen er billig så synes jeg ikke det blir så galt likevell! Min kollega med Passat Bluemotion skryter at han tanker kun en gang i månden og da for 800 kroner, i stede for mine fire ganger i månden a kr 450! Pasaten bruker selvsagt mindre så det sparer han på men i likhet til meg så har jeg ikke utgifter på røyk og alkohol noe jeg sparer penger på igjen! Men det er klart at hvis jeg skulle f eks ha brukt bilen i næring og jobbsammenheng så måtte jeg hå hatt en sparsommelig diesel motor. Men når jeg kjøper bil så er forbruk og utslipp det som bryr meg minst, jeg kjøper den bilen som jeg faller for, om det er Prius eller Cayenne Turbo er ett fett! Irriterer meg også over folk som sitter å klager over at de ikke kan bruker bilen så mye eller langt fordi bensinen er så dyr, man har bilen for å komme seg rundt! Hvis ikke så kan man selge den og ta bussen Vil jeg ta meg en unødvendig kjørertur så gjør jeg det, vil jeg f eks til Oslo så setter jeg meg i bilen og kjører dit! Gidder ikke styre med buss eller tog, det er derfor jeg har bilen! Tror jeg har tatt buss kun en gang siden jeg fikk lappen og skal jeg til min gode kamerat som bor 500 meter unna så kan du være sikker på at jeg kjører Så miljøet har liksom aldri opptatt meg så mye
  22. Akuratt det er kan variere litt etter hva jeg har oppfattet! Mora til en kompis har en 1997 Ford Escort som de kjøpte i 1998, og den bilen har kanskje blitt vaska tre ganger siden den gang! Noen få oljeskift her den også fått men den har overlevd våre forsøk på å kjøre den ihjel i 18års aldren og den går ennå som en klokke! Bilen ser jo ikke ut men den holder!
  23. Den mest driftsikre bilen jeg har hatt var i allfall en 2002 E39 520I, nei forresten det var min 93 Audi 100! Den var det ALDRI noe galt med! Men BMWen var skuddsikker den også, kun radiatoren som gikk! Og jeg kjører noen kilometer i året også!
  24. Jeg er veldig glad i anonnser med masse tekst og informasjon samt klare og fine bilder av en ren og pen bil! Ta gjerne med i teksten litt om bilens historie, både service historie og om den importert eller ikke osv! Beskriv litt forskjellig om spessielt ekstrautstyr og hvordan bilen har blitt holdt av deg! Synes forøvrig din anonnse så ganske så ok ut jeg! Ser også at bilen kommer ifra Olsenbil i Grimstad hehe!
  25. ...eller kanskje han hadde E39 og fikk en stein i bremse-skjoldet! Det holdt på å drive meg fra vett og sunn fornuft mange ganger
×
×
  • Opprett ny...