Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24980
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Litt forsiktig senk og hvite blinkere helt rundt er alt som skal til! Da får du en fin og orginal E34 som det ikke er mange igjen av hele, alt for mange av disse er jalla med! En E34 fortjener å bli holdt sånn nogen lunde orginal, du finner da ikke en mer elegant og pen bil!
  2. Multitronicen i min 2006 A6 skal jo være kjappere enn Tiptronicen, men i "D" så er også denna dødelig "seig" hvis man skal gjøre en rask akslerasjon! Holder på å bli gal noen ganger rett og slett, men hvis den vippes ned i "S" eller i "manuell funksjon" så forandrer den helt karakter og blir riktig på hugget! Også er jo fordelen med Multitronic at den er "trinnløs" og at man ikke merker girskiftene Men som sagt så er automatkasser noe man fort vender seg til etter litt kjøring en en sånn bil
  3. Ett alternativ kan jo være som tidligere nevnt i tråden her! Prut bilen videre ned, kjør NAF test og finn feil for å få ned prisen og overta bilen! Selg den så med en gang og er du heldig så kan du kanskje sitte igjen med en liten slump penger det er jo en mulighet da...
  4. Da ville jeg sett på to biler! Ny VW Polo 1,2 TFSI, artig liten sak med hissig 80 hesters turbomotor og et tøfft design eller en Audi A1 med samme motorisering! Nå vet jeg ikke åssen prisnivået på sånne biler er i Danmark men her hjemme så er faktisk ikke denne A1 noe særlig dyr! Det er jo selvsagt en dyr småbil men så får man jo da et tøfft design, kvalitet og bedre andrehåndsverdi på kjøpet da Endelig noen som kan lage stilige småbiler uten at de blir for mye jalla preg over de! Særlig i rødt er de ganske så tøffe synes jeg
  5. Jeg har hørt at automat kassene på bensin femmerne har hatt en tendens til å gå i stykker! Videre så har Volvo alltid fått høre at automatkassene deres er forholdsvis trege og ganske tungkjørte! Men min erfaring med en V70 2,0T med automat er ikke så ille, synes kassa fungerte bra nok for meg i allfall! Skal man ha en sportslig bil så kjøper man ikke Volvo stasjonsvogn med automat, så jeg vil si at automatkassa er tilstrekkelig i en sånn bil i allfall V70en har jo også fått 10 år på seg nå og jeg har ennå ikke hørt om noe særlige rustproblemer! Tror de er ganske så bra rustbeskyttet enn det som var tilfelle på tidligere Volvoer!
  6. Du er herved en meget heldig mann og har med dette min beskjedene misunnelse Gratulerer så mye med en fantastisk bil!
  7. Det med at du ikke har penger lenger til selve bilen er jo en vei å gå, men hvis selgern nå blir vrang og går videre med saken og står på det at du har signert en kjøpekontrakt så kommer han jo ikke i prinsippet noen vei med det så lenge du ikke har pengene! Jeg mener du kan vel ikke dømmes til å betale for bilen av retten, eller de økonomiske belastninger dette har påført selgern! De kan jo ikke ta pant i noen av dine eiendeler sånn at dette dekker kjøpsummen og du får Range Rovern i "bytte"! Men det jeg synes skurrer veldig her er det at du sånn plutselig ombestemte deg ETTER kontrakts skriving! Hvorfor tok du ikke til etterettning at detta ville bli for dyrt med tanke på de utgifter du venter deg, hvorfor fant fattern din plutselig ut at han ikke kunne kjøre stor bil! Det hele virker på meg som utrolig lite seriøst og gjennomført fra din side!(Ikke vondt ment) Det blir jo som om jeg skulle gå og signe en kontrakt på en ny M5 for så å tenke når jeg kommer hjem "Å faen! Jeg har jo hus, bil og båt å betale på fra før av! Det glemte jeg vist!" Jeg får veldig lyst til å si at i den voksne verden så leker man ikke butikk
  8. Bilen selges til oppkjøpere selv om den har vært i en dødsulykke! Min fetter driver å kjøper opp skadebiler fra IF og han har ved flere anledninger kjøpt biler hvor føreren har omkommet i krasjen! Men det er klart at hvis det har vært en veldig grisete ulykke så er det jo sjelden mange hele deler igjen på vraket da, så de bilene går jo rett i kverna! Men nå gjelder jo det for det meste eldre biler da, dødsulykker med nyere biler er som regel mer humane og med mindre "søl"!
  9. Har du skrevet under en kjøpekontrakt så er jo mye gjort, da blir det fort litt vankelig å få sagt denp! Det at du har fått andre prioiteringer er ingen god grunn, dette skulle du tatt stilling til før du skrev under! Hadde selv stått på mitt hvis jeg var selger her
  10. Har alltid hatt litt sansen for Ronin jeg, litt kult med bilfilmer hvor de kjører europeiske biler og ikke bare amerikanske! Forøvrig så er jo både enern og toern av Transporter kule filmer
  11. Ja dette kan ikke være noen annet enn en svær lastebil med høy fart som har gjort dette! Skikkelig trøkka bak og det er bare griseflaks at det ikke satt noen i baksete
  12. Det er nok 50/50 vektfordelinga som gjør E39 så god på vinterføre, men en kamerat med E34 kommer også utrolig bra fram til å være bakhjulstrekk! Blei derimot imponert over A6en under det store snøfallet her om dagen, kom fanken meg opp bakken til huset og klarte bakkestart på SOMMERDEKK!! På 8 cm blaut snø og småslaps, så dette tegner jo godt med tanke på vinteregenskaper! Kanskje må E39en vike plassen som den beste vinterbilen jeg har hatt
  13. Hva da med Norgesversjonen av 520d med 163 hester, får den også 218 hester da eller?
  14. Hvis BMW skal lage en liten bil så gjør de det nok på en stilfull og ordentlig måte, ikke sånn som de bilene over her! Se bare hvor bra Audi A1 ble, og får de det til så gjør BMW det også!
  15. Da har du en E39!
  16. Jepp, det var en 535 hvis det var det du tenkte på! En mindre pen og orginal 88 modell men kun 217 km på tellern, uten EU godkjenning! Gikk prikkfritt ned til sør-Tyskland og hjem igjen på guttetur før den blei pusset grundig opp og solgt med en svær fortjeneste
  17. Gi bort en E12! Jaja! en kollega kjøpte jo en E34 535I for fire kasser pils
  18. Jeg er iallfall veldig fornøyd med servicen til min lokale VW/Audi forhandler Faktisk hakket bedre enn Bavarian her i byen hvor de roter noe j..... med deler osv, men det ordner seg vel når de snart kommer i nye lokaler
  19. Ikke noen pigg avgift i kr sand nei, men det er vel ikke mange åra før det blir det Klarer meg forøvrig fint på sommerdekk i disse dager jeg, selv med bakke opp til huset så kommer jeg utrolig bra fram med kun tohjulstrekk og sommerdekk! Satser på at snøen er borte i løpet av kort tid
  20. Jeg satte Hakkapelitta RSI med 215 bredde på min E39, beste vinterbilen jeg har hatt til nå! Kom enkelt og greit fram over alt, kom også bedre fram enn de fleste andre i nabolaget her med framhjulstrekk Aldri før så ha jeg klart å imponere så mange med en BMW på vinterføre som jeg gjorde med E39en og Hakka dekka
  21. Fyttigrisen så stygge de var!!! Særlig den øverste der! Heldigvis så tror jeg de "høye herrer" i BMW har bedre vett i hode til å lansere noe som er ut som det der
  22. Den så jo sinnsykt strøken ut da, men de USA blinklysa ville jeg bytta på rappen!
  23. Jeg har absolutt noe av det der jeg også! Jeg er ekstermt pirkete når det kommer til bil, samma gjelder båten også i grunn! Jeg har en sånn fetisj om at bilen skal se så ny ut som mulig, gjerne som den nettom kom fra forhandleren så jeg drar bilvaskinga ganske langt til tider jeg også Har en kammerat som er proffesjonell bilpleier så han tar bilen min noen ganger i året han også, i tillegg til min egen vasking! Tror nok nummerto bilen vi nettopp solgte var en av Norges mest strøkene 93 Audi 100 for å si det sånn
  24. Det skulle vært noen små barn bak den lastebilen der!!! Sånne uoppmerksome idioter irriterer meg noe jævlig, tenk om barn eller annet hadde oppholdt seg bak den lastebilen når den begynte å rygge! Eller om det sto en bil med små barn i der som Hiacen sto
  25. Stilig bil igrunn! Angleeyes og øyelokk trekker litt ned i mitt tilfelle men ellers så ser den jo riktig så fin ut! Savner litt mer nærbilder av bilen, så det må du være litt obs på! det kan være skader osv som ikke vises på bildene som du oppdager når du ser på den, kan dog brukes som prutningsmon
×
×
  • Opprett ny...