Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2063
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Interesser:
    E serier Alt for mange E prosjekter og alt for liten tid Favoritt E36B3 3.2
  • Kjøretøy
    3X E87 2XE36 1XE91+Ford F

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei Takk for svar, men alt var prøvd med ISTA D og Autel sin CarSoft. Byttet airbagmodul og feilen forvant og har ikke kommet tilbake. Fiklete å fjerne midtkonsollen. Tok sikker 25 min å demontere og montere. Modulen tok 1 min å bytte. Har fungert utmerket etter dette. Tror modulen ble skadet av de defekte delene i setene. Beltestrammere og moduler under setene var også defekt.
  2. Strømmen ble koblet fra før de nye setene ble satt inn. Sto med lys og "forbruk" på, så den var tom for strøm når de nye setene ble satt inn. Finner ingen andre feilkoder på bilen med carsoft og de tre samme kodene kommer opp. Da setene ble tatt ut av min datters makne bil var det ingen aktive feilkoder på den. Rart at ikke feilkodene enten forsvinner eller lar seg slette.
  3. Hei Kjøpte brukt interiør til min sønns E87 Donorbilen hadde vært i kollisjon og selger av interiøret som var strøkent utseendemessig opplyste ikke om dette. Monterte interiøret og alle tre airbagkodene kom opp Airbag restraint system airbag passenger side faultcodes og driver seat fault code. Byttet begge sikkerhetsselene og begge setebeltestrammerne. Fikk ikke slettet kodene. Kastet setene og monterte lånte seter fra datters 05 E87 som ikke har noen kjente feilkoder ut over vanos. Ladet batteriet og koblet det på og startet opp bilen. Alle tre feilkodene kom opp og j greier ikke å slette kodene med car scanneren jeg har. Noen som har tips her?? Mvh P
  4. Hei E Da har jeg noe j kan prøve selv i morgen på P plass. Takker for innspill. Litt dumt med slike jordings og el feil når man ikke er bilelektriker eller god på det. Prøver i morgen og X-er fingrene for en easyfix. Så forøvrig at venstre indre pæresokkel var anløpet av irr. Blir å bytte den selv om det er lys i pærene. P
  5. Hei Første j gjorde var å sjekke sikringer og å lade opp batteriet uten at det hjalp. Jeg har ikke tilgang på noe diagnose hjemme. Er litt i villrede angående bakrutevarmeren. Tok av deksler og lette etter brudd i ledningene uten å finne brudd. Må lete mere da j ikke har vært under i taktrekket. Mye snø😨😤 og snømåking gjør at j holder fokus på å bare ha nok strøm. Så nå må jr få bilen sin opp å stå så jeg får min inn i varmen og begynt på feilsøking og få byttet ett hjullager samtidig. Det kommer ALTID noe nytt. Har lyst på nyere E91 med flerhjulstrekk og diesel. I mellomtiden får j tusle rundt i fraud Mondeo😣. En fenomenal bil. Dvs fenomenalt ustabil. Snart bare karrosseri dører og vinduer igjen av originalen. Takker for innspill.
  6. Hei Dette noe irriterende problemet oppsto helt plutselig for noen dager siden på min 09 E91 tregseksten. Jeg justerer klokke og dato riktig. Kjører dit j skal, skrur av tenningen og låser Setter meg inn i bilen og dato er 0412 2023 og klokka viser ----. Stiller på nytt dag dato og klokkeslett og kjører hjem kveles bilen eller stenges av m knappen > 0412 2023 og klokka viser ----. Utrolig irriterende da jeg ikke bruker klokke og må surre med mobilen for å få opp klokka. Dette kom helt plutselig. Aldri vært noe tull før(_med det ihvertfall) Bilen går ellers som ei klokke bortsett fra litt oljeforbruk og defekt bakrutevarme. Noen??🤔
  7. Hei N43B16 variantene har 1.6 l slagvolum andre stempler og veivaksel Oljepumpen er ulik m balansevekter Det er N43B18A og N43B20A som er like bortsett fra kamaksler. B18 har slappere kammer enn B20 og annen programmering av motorstyring. Starter dynamo og eksos er lik på de to motorene, men IKKE på B16 som har annen eksos mindre starter og dynamo med lavere amperė og mindre batteri. B16 har også annen motorstyring som ikke er lik B18 og B20 Bodd i ett annet land hadde det sittet en M54 med 2.5 3.0 eller mer. Skulle mer enn gjerne hatt en 3.6 blokk i min😁 men det går ikke her i landet
  8. Hei Det kom ingen konklusjon på dette og jeg har gitt opp Ny pumpe koster like mye som en brukt motor og det lønner seg å bytte motor. Jævlig jobb mhp skruer på vannpumpe og A/C pumpa(de to bakre) ellers rett fram. Selvfølgelig knekker nedre bolten til starteren. Det må man ta. Takk for innspill
  9. Hei Noen her inne som har montert 6-speed manual transmission GS6-17BG https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VA51-EUR-11-2005-E90-BMW-318i&diagId=23_1463 I en E87 N45 1.6? Har en E87 jeg gjerne skulle ha satt 6 trinns kasse i. Kjører Drammen Lillestrøm i 90 100 og ligger gjevnt på 3000+ omdreininger og bruker snitt rett under 0.7 Det blir for drøyt m dagens priser. Innfestingen til girvelger er av den doble typen. Ellers har j hørt at kassene har lik vinkel og ca samme lengde Splein og innfestning vet jeg ikke om passer. Noen som har prøvd? E87 faceliftkasse fra N43 passet ikke. Noen som vet? Putte motor gir og hjerne fra 2.0 N46 inn?
  10. Vrien klipp og lim her, men B16 veiven og 11210439180 og B20 11217516040 har ikke samme delenummer og antas derfor å være ulik. Det ser ut som om disse oljepumpene da ikke kan byttes om hverandre. N43B16 Oil pump 1 11417567028 N45B16 Oil pump 1 11417594311 De to ser helt like ut, men har ulikt delenr. Jeg har en slik liggende og kan sjekke N45B16 pumpen mot N43B16AA pumpen. Tror det ser mørkt ut mhp oljepumpebytte. 7200 pluss mye i frakt på E-Bay Lukter bytte av motor desverre. P
  11. Er helt annen oljepumpe mhp drev og kassett. B16 er ulik B20 der. Tro kan jeg gjøre ett annet sted så jeg må fysisk sjekke om bolthullene er like. B16 veiv AT-crankshaft with bearing shells 1 04/2013 B20 veiv 11210439180 Crankshaft without bearing shells 1 11217516040
  12. Hei Ja er få som styrer med N43B motorene. Det er lite å få ut av dem, kjederas, vanosproblemer og rådelagerskader +++ N13 har i allefall turbo uten at den på noen måte er hvass😝 Det er vel SÆRT å holde på med dem.
  13. Hei Er det noen her som har satt oljepumpe fra N43B20 på en N43B16? Har en N43B16 hvor oljepumpen ikke gir trykk. Har en N43B20 motor med godt oljetrykk. Problemet er at de to "like" motorene har forskjellig nedre drev, kjede og kjedekasset og oljepumpe. Kan jeg ta drev kasett og pumpe og bytte dette? Brukt pumpe koster noen kroner og min delemotor er fin bortsett fra sprekk i toppen. Noen i england som j ikke husker snakket på ett forum om forsterket oljepumpe. Klarer ikke å finne igjen tråden Noen her inne som vet?
  14. pedro

    slett

    slett
×
×
  • Opprett ny...