Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2083
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Interesser:
    E serier Alt for mange E prosjekter og alt for liten tid Favoritt E36B3 3.2
  • Kjøretøy
    3X E87 2XE36 1XE91+Ford F

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei Første j tenkte på. Bytta samme dag som j fikk bilen. Det så ut som filteret hadde sitter der i årevis. Ingen bil i mitt eie har kjørt rundt med slik dritt. Tror det ble Thansen og Bosch For å være helt ærlig så tror jeg ikke denne har fått mye service.
  2. Da har jeg fått samme symptom igjen. Varm bil Kjørt ett stykke uten noen antydninger til noe galt. Kjørte opp bratt bakke type 15+% og så dør bilen og og j må ned i 1gir og krabbe opp bakken. På toppen kvikner bilen til og akselererer med godt pådrag. Satans irriterende dette. Når snøen kommer vil dette bli ett kjempeproblem om d ikke blir fikset.
  3. Takker for svar En visuell sjekk på mandag før j drar til Bilia.
  4. Hei nei Ikke noen med tilgang til ista D Nei Tekniker på Bilia nevnte ikke noe om innsugsmanifolden min da han skiftet EGR kjøler/ventil! Sa bare at han har bytte, men at alt var i orden. Kjørte nå opp en svært bratt bakke og måtte da ned i første tross fart nede i bakken. Sånn skal det ikke være. Selv min 116 i tar bakken i 2 og 3de. Sp d er noe som ikke stemmer. Har en 1.8 E36 som holdt på slik helt til den stoppet i en krapp sving. Lette etter feil og byttet bensinfilteret på en hunch. Fyra med en gang og går som en 1.8;-) >"En av testene som skal utføres, er hvorvidt manifoldet er fri for lekkasjer for å utelukke at det ikke er brent hull i innsugsmanifoldet. Det er hele essensen med aksjonen fra BMW."< Det viste jeg ikke. Den akselererer veldig bra når den først har fått 2000rpm. Pigg i responsen. Tror heller ikke på defekt /tett manifoil. Blir å ringe på mandag for å høre mer rundt dette. Teknikker sa kun at kjøleren og EGR ventilen som ble byttet ut var i god stand.
  5. Hei nei Ikke noen med tilgang til ista D Nei Yekniker på Bilia nevnte ikke noe om innsugsmanifolden min da han skiftet EGR kjøler/ventil! >"En av testene som skal utføres, er hvorvidt manifoldet er fri for lekkasjer for å utelukke at det ikke er brent hull i innsugsmanifoldet. Det er hele essensen med aksjonen fra BMW."< Det viste jdg ikke. Blir å ringe på mandag for å høre mer rundt dette. Teknikker sa kun at kjøler og ventil var i god stand.
  6. Hei Har nettopp kjøpt en 2014 modell F20 1,0 niks6 d. Ser facelift(15?mod) har ladeplate enten der tlf skulle være eller forran der hvor askebegeret sitter. Noen som har ettermontert ladeplate i pre LCi her inne og kan gi noen tips?
  7. Update Da har f20en värt på Bilia Lierstranda på tilbakeinnkalling og bytte av EGR og kjøler. EGR og kjøler var helt fin og ingen feil ble funnet, Den er imidlertid like treg å få igang og rister litt ved oppstart. I bratte oppoverbakker er den like treg. Nå uten feilmeldinger til nå. Har ikke lyst til å begynne med random delebytte da j ikke har lyst å bruke mer penger på tralla enn STRENGT nødvendig da det ble byttet knirkeforing bak til kr 8630. Dieselfilter om det er tett burde vel komme opp som feilmelding?
  8. Etter innkallingen har bilen gått mellom 68 og 78.000km så mye kan ha skjedd etter det. Bilen bærer ikke preg av å ha vært eiet av et petimeter😂
  9. Hei Har akkurat kjøpt en F20 1.6d m 190.000km. Byttet olje og luftfilter v overtagelse. Var hos en kamerat som bor i en bratt bakke. Da j skulle hjem, kvelte den gjentatte ganger tross bra med pådrag. Fikk till slutt gitt full pinne og seg oppover bakken uten mulighet for fartsøkning. Var som om den sto i 3de gir. Da jeg kom opp på flaten tok bilen opp fart. Kjørte ned til kompisen igjen og fikk tatt en diagnose. 290b00 air mass system measured air mass too low EGR ble byttet på innkalling på 122.000km. Bilen virker meget treg, men går meget pent og på 0.4x. Iom at det ikke er stuck EGR da den åpner lurer j på hva feilen kan være. Tips mottas med takk da dette er kjedelig å kjøre med.
  10. pedro

    Slett

    Slett
  11. Hei Trenger nye tennplugger til 3.2l og har sett på disse. Denso K20TXR J har stålblokka og ikke alublokka. Fant denne: Is DENSO better than NGK? I have tried both and I would prefer NGK plugs due to 0.6mm center electrode vs 0.4mm for the Denso. Performance wise, there is no difference at all. However, NGK last longer compared to Denso. But always take note that only the center electrode is iridium and hence resistant to wear. Denso K20TXR Orginalpluggene har sittet i siden er jeg redd og stått leeeenge og runda 100.000.. Mvh
  12. pedro

    M3 3.2 sedan 97

    Hei Done Slo til på Web og venter nå på pakke og det er jo gøy. Takker for innspill P
  13. pedro

    M3 3.2 sedan 97

    Hei Dette må jeg slå til på Web only eller butikk på mandag? 2800 på Schmiedmann som er billig
  14. pedro

    M3 3.2 sedan 97

    Tusen takk for grundig svar. Da sparte du meg for en bombestilling på stag fra USA. ER DA 23MM stag jeg trenger med foringer og braketter. Vurderer å bite i det sure eplet å bestille alt nytt fra Schmiedmann
×
×
  • Opprett ny...