-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
+1 Ikke selve tenningslåsen, men kontak"platen" bak. Koster under 500 kr på koed. De har både brukt og ny. p
-
Nei, desverre. Til tross for at Alpina leverte touring med 325 og 328 motor stroket og borret til 3,0 og 3,2 og en V8 har hverken tilsynet i Norge eller svea godkjennt en slik ombygging. Tror ikke det går en eneste godkjennt ombygd 3,2 i Sverige heller. Rimelig trangt opp der Men det er mulig å få 1,8en godkjennt med turbo da. Flere som har fått dette godkjennt nå. Har foresten ny senk i eske til 318 touring liggende. P
-
Jeg byttet både termostat + vannpumpen på min 99 juni produserte 530dat. Den har ikke termostat på EGRventilen. Ikke alle har to termostater. Tror nesten du må se det visuelt. Er også en sirkulasjonspumpe i venstre innerskjerm. Har denne sluttet å fungere vil samme symptomer oppstå. Ville satset på å bytte termostaten ved vannpumpen først. Kjenner du slakke i akselen til vannpumpen bør du bytte denne også når du først er i gang. P
-
Var en engelsk 330d som lå en stund på Finn i sommer. Pen bil med "mye" utstyr. Kostet vel 35000 hvis jeg husker riktig. Må alikevel understreke at selv om det kan bli en veldig grom bil, er det mye arbeid og krever en god del utstyr/ verktøy og ikke minst know how. Men igjen lykke til.
-
Til trådstarter her. Vet du hvor mye arbeid dette innebærer? Disse bilene er svært forskjellige. Den ene 4 cyl og den andre 6cyl. I tillegg til vektforskjell, foraksel spesielt: motor m fester, girkasse, mellomaksel bakaksel Motor-ledningsnett, bremser framme, spedometer osv er forskjellig. Model: BMW 320d Touring Year: 1999 Category: Station wagons/estate cars Engine size: 1951 ccm (119.05 cubic inches) Fuel type: Diesel Transmission: Manual, 5-speed Displacement: 1951 ccm (119.05 cubic inches) Engine type: Inline, 4 cylinder Max power: 136.00 PS (100 kW or 134 HP) at 4000 Rev. per min. Max torque: 280.00 Nm (28.6 kgf-m or 206.5 ft.lbs) at 1750 Rev. per min. Fuel system: Direct injection (DI) Valves per cylinder: 4 Gearbox: Manual, 5-speed Front brakes: Disks Rear brakes: Disks 1999 BMW 330d Specifications Model: 330d Year: 1999 Engine: 2977 ccm (180,75 cubic inches) Engine position: Front Engine type: in-line, 6-cyl Valves per cylinder: 4 Maximum power: 186.00 PS (136,32 kW or 182,09 HP) at 4000 Rev. per min. Maximum torque: 390.00 Nm (39,60 kgf-m or 286,26 ft.lbs) at 1750 Rev. per min. Bore Stroke: 84.0 x 88.0 mm (3,28 x 3.5 inches) Compression: 8.6:1 Top speed: Fuel type: Diesel Transmission type: 5-speed automatic or 5-speed manual Power per weight: 0.1148 PS/kg Brakes type (front): Ventilated disks Brakes type (rear): Disks Dette blir en spennende prosjekttråd ja. Kostnader fra start til godkjent bil blir like spennende, men anything goes. Har selv 3,0en og vet hvor stor forskjell det er på 186 og 193ps motorene. Ikke bare bare å bygge om fra preface til facelift der heller, selv med "identisk" motor. >Til og med skivene framme er forskjellig.
-
Fant bare dette releet i 525i, men det sitter i sikringsboksen P
-
Kommer du til med en stor rørtang for å skru den ut? Hvis ikke er det bare å slå forsiktig og slå slik at kraften kommer riktig vei, mot venstre. Lykke til fortsatt
-
Hadde vært letere å selge med noen flere og bedre bilder da. Men det er tråe tider nå.
-
Fler år gammal tråd det ble henvist til. Er det noen update på lakkerere som er gode?
-
Dieselbiler kan bli forbudt om vinteren!!!
emne svarte i pedro sin Jørgen Lie i Annet BMW og motorprat
Fredrik.Var det ikke på trappene med reguleringer i Århus, Odense og Ålborg også? Var da jeg hadde hus der nede og mye snakk om dieselforbud i bla Århus og Ålborg sentrum. Også endel snakk om forbud mot dieselbiler uten partikkelfilter. Var avisskriverier om at Ålborgs da nye brannbiler ihvertfall ikke bestod kravene og ville måtte byttes ut VIS DE SKULLE BRUKES I SENTRUM som om det var noe valg . Er f meg ikke bare norske politikere som er idioter. P -
Du må ha skivebrems bak and thats it regner jeg med. Bytter drivaksler og komplette svingarmer på begge sider og begge brekkvaierene. Endel styr hvis du ikke er vant med å skru. Får tak ien komplett IS eller 320 bakstilling for 1500 kr på huggeren. To brekkvaiere til 600 og så er det bare å skru Er du heldig(flink) får du dette på plass med nogenlunde riktig camber og caster. Hvis ikke må du ta en 4hjulskontroll etterpå. En kompis hjalp meg med å justere inn på min 323 etter foringsbytte og det ble helt bra etter noen timer med banking og lirking for å få svingarmene på riktig plass. På 318en tok jeg firehjulskontroll og det kom på 2500+++. Mener å huske jeg måtte bruke bremserørene/slangene fra IS da det var litt forskjell(koster ikke stort nytt. Du må også dokumentere hvor motoren kommer fra og den må være lik årsmodell/tilsvarende motor som satt i en 318is sedan samme år som din eller nyere og den må klare avgasskravene. 4100+ er alikevell endel penger- Merkelig at gjøkene så du hadde byttet motor, men de er vel obs på bmwer.
-
Tar mak 10 min det der og er proforma. De sjekker funksjonen på selene mhp låsemekanisme og snellen og kanskje at seteryggen låser. Så tar de hvistnok nå bilder. Jeg ble plaget i over 8 timer da jeg skulle godkjenne min pga ett svin av en kontrollør på Billingstad. Viste bilen til en kompis uken etter sdamme sted og da var alt fiks ferdig på ti min med skiltbytte. Rollo er ekstrautstyr for sikkring av last. P
-
Har tro på ledningsbrudd ved baklukehengslet venstre side. Ser fort om det er brudd når du tar opp. Hatt det både på sedan og touringbmwer, Mål deg fram og se om du har permanent strøm på baklyset- Kan også være irr og rust. Vært borti det på ettpar E36er jeg har hatt. P
-
Ville ha sjekket grundig for jordingsfeil. Ble det slik etter dynamoskiftet? Har du skiftet sikkringer ev sjekket releer om de er begynt å tulle? P
-
Himmel man. Kan du ikke bare bruke gamle motoren min da? Den gikk jo som en klokke. Du har jo kjørt den selv. 186000 problemfrie km kjørt og med litt omsorg har den 300,000km igjen. Tipper du er litt sta jeg Gamlemotoren SKAL gå videre altså Kunne du tenkt deg å sende meg spilleren forresten? River i porto jeg da det ikke blir noen tur nedover mot dine trakter før hjul, siden jeg skal til Svea og kompisen er i Asia. Sikker på at du ikke har noe falskluft noe sted?
-
Gikk igjennom tråden din å så over den igjen. Synes du har vært flink og at du står bra på(imotsetning til meg som ikke ble igjen på mekke dag i dag, men ble hjemme for å spille OG IKKE RYDDER I STUA SOM FRUENE I HUSET HAR BEORDRET). Er jo førstebilen din dette? og da må jo ting også læres. Mutterkløyving/boltsveising er ofte noe skikkelig hærk. Alternativer som vinkelsliper og dremel osv må også prøves hvis du kommer til og ikke skader noe og ikke minst varme. Kikker ofte innom Jarmunds M3 tråder også og ikke minst Vatn og Atlis da, men når jeg ser på hva Jarmund driver med mister jeg helt lysten på å skru selv. Er liksom litt utenomjordisk det der han driver med. Angrer såppas på at jeg solgte 86 320en min når jeg leser dette at jeg har prøvd å kjøpe den tilbake. Stå på Pål! Er ikke alle som har like mye skrivekløe som meg(alternativet mitt er nå å gå ned å rydde). Begynnt å tenke på farge da? P
-
Se der ja Må vel laste bildene en vil ha med inn på PCen først og laste de derfra inn på Japan. Kurant sak Takker for tipset PS Marius Blir ikke Morrisbilder på min
-
Japp. Blir å ta en redigert en ja hvis ingen vil ta på seg å trykke kalenderene da?? Men jeg kunne jo ønsket meg en E30 kalender jeg da. Går liksom ikke lei dem.
-
Takker. Der sparte du meg for å grave fram bilen for å få tatt noen bilder. I Alpinaen blinker det i kasettspilleren til når alarmen er på. På 323en blinker det i en diode på samme sted på midkonsolen som hos deg KrHeLi. Er redd jeg klusjer til noe på alarmen hvis jeg klipper i ledninger eller fjærner noe. P
-
En annen ting er jo at Admin Gunnar eier dette forumet og nok har noe han skulle ha sakt om rettighetsopphav osv, hvis ting er lastet ned fra forumet her og en bruker forumet som salgs/ distribusjonskanal? Jeg trodde dette var avklart med ham og dermed offisielt. Som sakt igjen, ett godt initiativ og en kul kalender.
-
Jepp. Litt uforståelig dette innlegget da. Har redigert det og lagt inn linken jeg fant i forumet. Virker som om noen har laget kalender før og tatt 150kr for dette. Altså i fjor? Trodde dette var samme opplegg. Jeg hadde greit betalt 150 og vel så det for en ferdigtrykket Bimmerskalender. Blir fort mye styr hvis en skal printe dette ut og lager en ålreit kalender av det selv. Så innlegget jeg quotet fra etter søk på "bimmerskatalog" og tok for god fisk at noen ordnet ferdige Bimmerskataloger i år også. Men tok feil da. Greit det for da kan jeg jo redigere min egen uten minien Men som sagt betaler jeg gjerne for en fiks ferdig katalog. P
-
ÅÅhnei Sier du det. Jeg hadde satt alt på at dette var en av de mest kriminalforebyggende tiltak jeg kunne gjøre. Nei, Var mest for min egen del nesten, så jeg fysisk kan se at bilen er låst. Selvsagt håper jeg jo at noen av de nattaktive går forbi og heller tar en annen bil(også fordi stereoen i min bil knappest kan omsettes for mer en ett halvt gram). Hatt fire bilinnbrudd og to biltyverier, så jeg håper kvoten er oppbrukt. Tidlig 90 forsvant 343 DLen min og fruens 2,2 varulv. Ingen av bilene er noen gang meldt skrotet. 96 innbrudd i fruens 900 og året etter innbrudd i fruens 8 - 10 timer gamle Mazda. 07 ble 525en min RIBBET for eksos hjul motordeler og alt verktøyet mitt og i mars ble Alpina B3en min frastjålet lister lykter og Mfanger og påført lakkskader for 35,000. Er blitt for tvang i rusomsorgen! Jeg blir å flytte diodeblinken ned til midtkonsolen da tenker jeg. Jeg vil ha blink P
-
Front support bracket? Hva skal de brukes til? Stive fjærtårnene( på cab egentlig? Stilige Borbet Blir ALDRI feil på E30 Savner E30en min når jeg ser sånt. Keep up the good work man.
-
Uhøffelig som jeg altid er sa jeg heller ikke at jeg likte kalenderen og siste sukk. Ingen bilder av 02en? Fant denne på SØK funksjonen: Bimmerskalenderen. viewtopic.php?f=6&t=125325&hilit=bimmerskalenderen Betalingsinformasjon: - Fullt navn - Adresse - Ant. kalendere Pris pr. kalender er kr 150,- Betales til: Christoffer Olsrud Jensen konto nr: 1644 25 09194 Liten melding til alle som er i tvil om det er flere kalendere igjen: Jeg har alt for mange! Har solgt ca halvparten av hva jeg regnet med å gjøre! Så dere som henger etter: få dere ræva i gir! Håper folk tar på seg spanderbuksene og slår til på en kalender eller fler om ønskelig! Det flere kalendere vi selger, det mer penger kan jeg gi til Gunnar i støtte for drift av Bimmers.no! dette kommer alle tilgode dersom salget går unna! Bestiller her jeg da P
-
Bah. Var ihvertfall ikke British Racing Green < Koster vel litt å få dette bundet inn på ett kopisenter- Men det må nok til. Lurer på om de kan skrive ut bildene derfra og binde det. Skal jeg styre med dette selv blir jeg vel ike ferdig før i 13 Brukte timer bare på å pakke inn julegavene- Forresten så har jeg aldri hatt andres biler som skjermbilde før Vatns touring. Gleder meg til å se den live. P
