-
Innholdsteller
2093 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
"Det du kan gjøre er og finne de ledningene som går til den dioden som blinker eller finne alarmkotrolboksen der pleier det og stå på utgangen hvor ledningene går og så koble deg innpå der med en annen diode som du kan plassere hvor du vil." Ser ut som om dette er en kabel som skrus innpå baksiden av spilleren. "Den dingsen ved siden av bryteren er vel startsperren?" Startsperren? Den boksen som sitter mellom ASC og setevarmebryteren? Skal prøve å ta noen bilder av dette. Ingen som har en CDspiller med "blink" i da? P
-
Må si at novemberpiken, en grå Toyota Auris var lekker. Hatt en selv, men Kalender to tok liksom ikke helt av etter å starte med Mpower motor og så kommer en erkebritisk bil. Tror de het Morris. Men mars og mai var jo nydelig. P
-
Kan eventuelt vurdere å montere original CD spiller hvis noen har en til salgs. P
-
Jeg skal baNke i bordet for deg Fint når problemet er enkelt og LØST. P
-
Hei Jeg har 98m E36 med original fjærnstyrt sentrallås og alarm. Der blinker det i kassetspilleren når alarmen står på. Hva gjør jeg for å få blink ett eller annet sted når jeg bytter ut den originale spilleren? Noen ideer på å flytte denne blinkingen til et annet sted? Hva gjør denne boksen som står ved siden av bryteren til setevarmebryteren? Tell-tale 1 09/1992 65758357417 Real oem sier BMW alarm system. Ser ut som at den har en lys diode i den. Plastikklokket er av rød plast og gjennomskinnbart. Noen som vet? Mvh P
-
JO. Det passer alle E36, men i Tüf papirene står det opp til 140ps. Er vel 150 i sekseren. Ikke at antall HK har noe med saken å gjøre, men vekten. Det skille på de fleste vognkort mellom 20 og 70 kg mellom 1,6/1,8 og 2,0, alt etter utstyr. P
-
Har også div hvite og gule og svarte sideblinklys og blinklys til E34
-
Nei Må ikke tømme motoren for veske pga dette Den kan løsnes og legges til side I værste fall bare etterfyller du det som ev renner ut eller du tapper ut av beholderen. P
-
He he Ja Sladding koster. Spesielt når det ryker en skjerm i ny og ne Har gitt meg med det der for lengst E30 kontra 34 er jo at E34 er en større bil med andre egenskaper. Egentlig en bil for litt voksnere kjøring. MEN HUSK at E30 IKKE er en trygg bil å "bulke" i, kontra større biler som femmere. E21 ble jo vurdert forbudt i Sverige i sin tid pga mange stygge ulykker Blir jo viktig hvordan totaløkonomien på kjøringen blir etter diff bytte. Hva blir den liggende på i 5te i 90 100? Akser jo ikke hele tiden? Jeg liker også å kunne gire litt tidlig og ha litt å dra på med(men lavt turtall i 6(5) i 100 er viktigst). Har noe med alder å gjøre desverre. Drivstofføkonomi er innmari viktig tross alt på en hverdagsbil. Bor jo på Dike jeg. Her slapser det ned nå og legger seg ganske bra, men på jobben på Rud/ Haslum regner det og er såpeglatt. Var det sperre på den diffen Eirik har til salgs eller? Stiv pris uansett hvis ikke da. Men den var også i god stand(var med ham og hentet den 530en som ble 540manuell nå. Grom vogn). Han bygger ett par av dem nå + en 89m 740 med mye gromt på som kommer på rundt 75,000. Blir E36 coupe igjen til våren for meg, men ikke mer en 323 Begrenser seg hvor mye en får gjort på en mekkedag i uka nå all tid går med på bruksbilen Har ikke garasje mer og det merkes godt. P
-
Hei M Ble det diff da? P
-
Ok Lykke til med diff jakt. Har du garasje eller? Var ute en liten tur da det begynnte å snø Skulle se på noe småtteri i motorrommet og så begynnte det F meg å regne litt på toppen av det hele Regner vel mer nede i Heggedal enn det gjør her oppe på toppen. Ble pisse kald på hendene og sitter nå med andre tekoppen å varmer meg og spiller ÅH, så jeg gleder meg til våren. Hva skal du kjøpe da? Nyere eller? Jeg er litt lei E34 igjen og skal bytte bort min 96 Touring i noe nyere, 1serie coupe kanskje eller Mitsubishi MIEV siden jeg allerede har en E39 touring og en 3,2er. Noe lite og cult ihvertfall, men har jo så lyst på så mye. Blir jo surrete av å se på alle prosjekttrådene her inne.
-
Ble pen med felgene Synes du overdriver litt ang rust Er omtrent som min jo Ikke så ille at det ikke kan tas Min hadde desverre endel under som må tas Kan si dyp "overflaterust" Problemet er at lakk er så himla dyrt blitt
-
Ja 2,5-3 er vel nok for en 530diff? Har muligens ett annet tips, man han tar aldri telefonen. Skal prate med ham i løpet av uka. Hva er budsjettet da? P
-
Jeg har sikkert bilt meg tre ganger rundt kloden på 33 år og langt over tre ganger så mange biler. Alt fra boble, diverse Ford og Volvo, Dodge, Suzuki, Huyndai, Pontiac, Toyota Yaris/Auris(nye), 3 Renaulter, 6 Peugeoter, 3Mercer hvorav en diesel, Mazda 626 06, 2 Opel Rekorder, Lada, men aldri hatt så mye tull som med BMW. Aldri har noen av bilene klart å frambringe konstant så mye tull som BMW og da topper 530daten alt. Har ikke helt nøyaktig tall på hva den bilen har kostet meg opp igjennom årene. Dette er da ett mildt anslag, men sikkert opp mot 250.000 i påkost, service og slitedeler. Det meste av dette er kostet på siden siste uke i mai i fjor. Over 190 av dem. I tillegg til verditap selvfølgelig. Vi byttet ut en 94 525tdsa som Bergeee skroter nå pga rust. Den var/ er fortreffelig. Motor og kasse lever videre. Hva har jeg hatt igjen for dette? Det var en utrolig behagelig og konfortabel bil rundt 2000tallet da disse var "nye"(E39 kom i 96) og var godt utstyrt. 3 literen var forholdsvis motorsterk med god plass og meget god drivstofføkonomi. Jeg kjøpte den som varebil pga avgiftene på baksetet og var storfornøyd med den i flere år. SOM TRF antyder og forsåvidt Espen, har service, kjørestil og mønster mye å si for forløpet på reparasjons og serviceutgifter. Jeg var overhodet ikke opptatt av dieselbilen da dette for meg var en bruksbil. Kun servet på merkeverkstedet jeg kjøpte den da den har fullt servicehefte. Jeg kikket aldri etter noen ting og eneste grunn til å åpne panseret som jeg sjeldent gjorde var for å fylle spylerveske. Bortsett fra to runder med rust på garantien og delvis garanti var det aldri noe med den. Byttet en Xenonpære og en bremseskive(min feil) og ett vindusviskerrelee på 7 år. Hele marerittet startet da bilen var gått 221,000 av påkost som ikke ser ut til å stoppe. Orker ikke å nevne alt da tråden blir alt for lang. Turbo, motorstyring EGRventil intercooler ventiler og følere trykkslanger, automatoverhaling, mikrobrytere ++. I følge Alf Lie Motor var synderen mye godt servicen den ikke hadde fått, slik som bytte av oljer og veivhusventilasjon. Jeg ble aldri fortalt noe om at det var en byttedel. Ble også FRARÅDET å bytte olje på girkassen! 250,000 kjørt nå og den har vært byttet to ganger, dvs hver 10,000. Den har knekt ett utall batterier med div. el feil og forbruket ligger nå i kuldeperioden på 0,92+. God økonomi i BMW diesel. Nei! Ikke for mitt vedkommende. Dette er påkost jeg aldri har hatt på noen annen bil. Det nærmeste var fruens 250TE som tok inn vann i coupeen og fikk rust i tillegg til endel motortrøbbel. Beste bil til nå: 94 Saab 900 2,3t som bortsett fra at den ikke tålte Boschplugger ALDRI gav oss trøbbel på 148,000 fulgt av 93? Volvo 240 GL og 06 Mazdaen som det aldri var noe galt med bortsett fra en airbagsensor, men som var totalt "kjønnsløs". Sjangsen for at jeg kjøper BMW, diesel og automat igjen er nesten lik O P
-
Er nok en el feil dette. Har bestilt nytt bakstykke til tenningslåsen og skal sjekke dieselpumpen når det blir mekkedag på jobben igjen. Imens ingen forbi kjøringer og kompisen min kom ikke hjem med E39 540iat. Vil ikke at venner skal dra på seg slikt. P
-
Kul vinterbil må jeg si. Jeg hadde veddet noen kronerstykker på at du har tett drenering i luka(men nå er det jo tett ) Flott interiør og egentlig en pen bil til tross for noen "flekker". Lurer også på om paralellstaget på 52en min er gåent. Den "skifter retning" i svingen slik at jeg hele tiden må justere i svingene. Foringer og kuler framme er tighte og byttet i sommer med Mahle? og en Biltema arm. Pene felger også. P
-
Hei Tror min venn Eirik Viste har en diff til 530iat i god stand. Den har kanskje ikke sperre. Vet ikkeom 530 og 535 diffene gå om hverandre, men det vet sikkert Eirik. Du kan ringe på 92226544 Ikke du med den blå E34en? Din er grå? P
-
Boing Støtfanger framme E30 preface selges P
