Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Hei Jeg byttet tenningslås med hus komplett og derfor fulgte transponderen med Rektagelet øverst til høyre inne i nøkkel"hodet" er chipen. Den er limt med ett slags hurtiglim på alle mine BMW nøkkler fra 92 og ut 06 som er nyeste bil jeg har hatt til nå og hvor jeg har vært å fiklet. Jeg kommer IKKE til å forsøke å ta ut den. Det er en boks i hanskerommet jeg må bytte? Den er vel merket EWS eller?? P(Rævva bilder og rævva fotograf)
  2. oki DVs som på min bil som man enten bruker knappen til venstre på instrumentpanelet eller at man trykker inn knapp på langlysspaken. Det som sier fra om åpen bakdør, manglende spylerveske og viser antall km bilen har kjørt osv? Jeg har tidvis pixelfeil i mitt kombiinstrument. P
  3. Hei Forstår det slik at dette ikke passer Dat en min da jeg har ikke slik dør indikator på min 530dat 99?? P
  4. Takker for link Jens. Var oversiktlig nok den til at jeg får starte på prosjektet igjen. Hvilken funksjon har den ledningene som skal til EWS en da? Neste spørsmål er hvordan jeg får startet bilen nå. Trenger å få flyttet bilen til en plass hvor naboene mine og bikjene deres ikke tar knekken på den. Kom rett fra lakkering før nabo bikja og snøfreseren tok hver sin side. EWS NOEN? Mvh Pedro
  5. BUMPER DENNE EWS trøbbel etter tenningslåsbytte og link til diy på stor OBC etter montering ønskes! Pedro
  6. Taktikken er IKKE SI NOE TIL KUNDEN, så når de blir tatt med buksa nede benekter de det hele eller skylder på kunden. DETTE ER EN FRAMGANGSMÅTE SOM LØNNER SEG FORDI VI SLUTTER Å KLAGE OG AKSEPTERER SKADEN. Vi ønsker jo å være grei. KLAG Jeg fikk nytt gangvindu Listingene er jævlig(gjør det bedre selv og rammen er skrapet litt opp ett sted og på toppen av det hele skyter han en lang stift gjennom vindusposten og lager ett stort hull). Jeg ber ham utbedre skaden, men han bare mumler noe om at han har gjort jobben sin. Vi får se når regningen kommmer Jeg har nå en splitter ny ødelagt vinduspost. HURRA Som om jeg ikke skulle klart det selv. En kar på Auda Lillestrøm skiftet ruta på E34en min. Jeg hadde med lister ny fra Koed for over 1100 kr. Alle tre ble ødelagt og skal settes inn sammen med ruta. Nå er det sikaflex som gjelder. Da jeg sa ifra ble gutta riktig gretne. Jeg gadd ikke lage slagsmål tre mot en i Auda verkstedet og gikk med på å betale for å ta ruta ut og inn og nye lister. Hadde ikke godtatt dette en til en.
  7. ARGH ARGH Takker for svar Winchester (30/30 er forøvrig en kul patron den dag i dag CC gikk i svart da jeg trykket på utetemp og den har nå bare lys. Etter en time i iskald bil i 10 minus og bytte av tre OBCer er altså svaret at den mangler den ene boksen Bilen min er nå dekket av småstein og ny lakk kommer vel til sommeren Takker for svar på spm 1 Noen som kan vise til en link for montering av den store OBCen? Er vel endel ledninger og følere som må legges inn i bilens el nettfor å få dette til å virke? Spørsmål to: HVa mer må jeg bytte på bilen for å få start etter bytte av tenningslås, nøkkel og transpponder. SNILEPEDRo
  8. Noen som kan vise til en link for montering av den store OBCen? Er vel endel ledninger og følere som må legges inn i bilens el nettfor å få dette til å virke? Spørsmål to. Har byttet komplett låsesett, nøkkel, transponderring og tenningslås. Hva mer må jeg bytte på bilen for å få start etter bytte av tenningsdelene nevnt her?
  9. Klart det kan fryse under kjøring. Jepp, OK. Kaldt i hele landet nå. Gikk en nattetur med fillebikja bort til krysset ved deg maxi og tilbake og selv pelsdyret ville hjem.Du bor jo i høyden og er kanskje ikkelike eksponert for kuldegrop fenomenet som borte hos meg. P
  10. http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/n/9.png Nei! Sadly Ikke bare å bytte bremseskjold. Problemet er at det også koster deg et hjullagerbytte. Nav og spindel må deles og da er det like greit å bytte lageret. Har vært i kjelleren å tatt noen elendige nattebilder av M3 spindel framme. M5 bremseskiver øverst, 530skive i plastpose. FRA september 2001 til 2003 ble 540skivene hvistnok standard. og 540 skive på siste bilde. . Man kan jo kappe og punkte osv, men min erfaring tilsier at dette skjeldent blir bra og holdbart. Som dere ser er det ikke mye som skiller M5 og 540 i størrelse, men 530 bremsene er jo rene pinglene i forhold. Pedro
  11. Jeg mener alle store bremser også passer på de små bilene. Jeg har hørt at noen får problemer med å montere M5 kalpteren på 520> framme, andre ikke. Bak er det desverre bremseskjoldet som stopper en fra å montere M5 skiver. Kaliptere er isifix, men med 540 skiver og kaliptere er det bolt on. Moterer man 540 bremser får man hyfsade bromsor uten å måtte bytte felgdimensjon. P
  12. Går vel an å legge seg under bilen på venstre side å få luftet clutchpumpen hvis noen hjelper til? (ev å bruke trykk) At utløserlageret henger er det vel ikke vanlig. Pleier bare å bli trådt og lage skramle lyd. Ved pedal i bunn ville jeg vel som en dyr nr to velge å tro at trykkplaten er gåen. Ville først ha satset på å etterfylle bremseveske og lufte jeg da. http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/b/229.png p
  13. Hei Siden jeg skal oppgradere bremsene på 530en min, men måtte ha bremser NÅ ASAP, kjøpte jeg rimelig pakken til Koed. Den er helt ok. Hadde ikke uorginale klosser til M5, men det var ikke pga kvaliteten. Også 320 min fikk pinglebremser(uorginale klosser og skiver) og det er greit nok i påvente av no grommere for min del. Ikke brukt 320en mye, men under prøveturen ble de testet og funnet helt ok. Jeg vil på det sterkeste anbefale alle å oppgradere E39 520 523 528 bremsene til 540. Jeg gjorde dette etter tips fra Eirik Viste her på forumet og det ble virkelig en oppgradering. Vet flere som har gjort det og skryter av en kraftig kortere bremsestrekning og fastere pedal av en eller annen årsak. Har fine bremser rund baut til 99 530 dat med greie klosser hvis noen er interessert. Pedro
  14. Ja I løpet av uken. Er også int strekningen Oslo Nord Øst - Drammen. Folk må ha en ide om hvor smertegrensen går på betaling pr mnd Jeg skal kun privatmekke pga helsa og at skrulysten har avtatt betraktelig med årene. Blir bare egne prosjekter og derav ingen inntekter på det. Kun utgifter. P
  15. Denne tråden døde ganske fort ut. Noen hobbymekkere som er seriøst interessert i å være med eller? Går an å PMe og da. Har funnet ett relativt stort sted i Heggedal utenfor Asker, men vet ikke pris og hvor egnet det er innvendig enda. P
  16. Det vil si at du kommer til den etter å ha demontert den trekantaktige praten mellom lokarien og fangeren. Tempføleren står da i luftekanalen P
  17. Er enkel og rett fram skruing dette her. Får du først ut den lille torxJÆVELEN(ynskyld) drar du hetten rett ut. Da kommer du til en svart plastpropp som skal vippes av med en flat trekker. Så kommer en 8/10mm skrue med 13mms hode på som du skrur av sammen med en tynn skive. Etter alle solemærker sitter gjennomføringen fast i irr. rens godt og smør Resten er montering i revers.Ps. torxjævelhelveten fåes hvistnok ikke kjøpt løs, så du må i jernvaren for å få tak i den. Problemet løst. Skulle ikke problemet være løst har du 3 opsjoner.- 1 Ledningsbrudd i kabel til luke 2 Brent relee i boksen ved motorstyringen 3 Overføringen er defekt eller at bilen din er i slekt med min og da gjelder Murphys lov DVS 1+2+3 er galt Du må kjøpe inn deler for en liten formue, stå ute å skru og borre i kulden og får parkeringsbot utenfor jernvaren. Lykke til.
  18. Hadde samme problemet på min E39 Der viste det seg at lysene ble stående på når blink/langlysbryteren var skjøvet fram(altså at langlysene sto på). >etterhvert ble denne slitt< Husker ikke om jeg byttet langlys/blinkbryteren eller om jeg bare sprayet den med elektrorens. Ble bra da ihvertfall. P
  19. Hei Driver å baler med det samme. Det er ikke ledninger lagt opp i bilen til utstyr som ikke er der originalt på E36(E34 hadde 6 eller 7 nett til sedaner og M5 med forskjellig utstyrspakke og omtrendt like mange til stv. Har hatt endel nå og aldri vært heldig mhp dette. Har nå en nullutstyrs 320 som skal få utstyrspakken fra en fullutstyrs 3,2 Det er flere ting som nesten ikke lar seg gjøre uten bytte av hele ledningsnettet. Bla cruisecontrol, sideairbag, el vinduer bak med originale heiser og el,nett og den store OBCen. Koed har ett sett til den lille og den mellomste OBC og el nett til vindusheis bak. Husker ikke prisen men det er ikke mange kronene det er snakk om. Endel arbeid er det Min OBC svartner når jeg trykker på utetemperatur. Lykke til
  20. Eh liten feil rettet. Ikke alle har oppdaget SØKfunksjonen enda. Jeg oppdaget ikke denne før etter 20 påminnelser Gode tips vi tar med oss. Du skal nok få skru på min når du kommer hjem
  21. Høyden på mine Dahler var 26,8 hvis jeg nå målte riktig. P
  22. pedro

    Forbruk e39

    Både ja og nei Ingard. Dekk/dim/type, bremser som er i orden og ikke henger, hjullagere i topp stand, plugger/dyser coiler, olje osv osv betyr også ganske mye. Defekt LMM på min 530 dat siden i går. Nå bruker den 0,89 mot normalt 0,77/ 0,82 på blandet jobbkjøring. P
  23. +1 På min Alpina B3 med Bilstein og Dahler senk skranglet dette noe innforjævlig. Fjærene snudde seg nede på fjærskåla. En runde rundt huset og vekk med det. Har det på den ene E34 en min(525tdsa) med senkefjærer fra GS og originaldempere. Det funker flott. Solgte en 525i med originalt understell til Håkonsen her på forumet og han er veldig fornøyd. Dette var merket Febi Bilstein. Topp kvalitet, men kostet endel. E30 320en jeg solgte har ikkestått på annet med senkefjærer fra Koed og gule Koni. Tøff stuk og gode kjøreegenskaper. Kan være disse ikke passer godt til E36? Glemte en ting. Brukte to tykke skiver som spacer på E30en. Hentet dem fra en Fiat Croma støtfanger om jeg husker riktig Aaja, Glemte en ting til. De senket iallefall 1,5cm. P
  24. http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/525tds-M51/RHD/A/1994/browse/engine/intake_manifold_system_agr/http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _duct_agr/ Feilkoder? Tett luftfilter eller falsk luft? Startreleet? Kabelbrudd under bilen ved gjennomføringen i baksetet? Defekt fødepumpe(skal gå hele tiden når tenningen er på starterpunktet) Defekt batteri/ ev utladet. Luft slipper inn i systemet ved inn/ ut på dieselfilter osv, ev bytt filter. Du må gå metodisk fram og utelukke slike banale feil. Lykke til. P
  25. Hei Hiv deg på tråden her for å se om noen av disse kan hjelpe deg, ev med tur til Sverige for felles kassekjøp. Har hørt noen snakke om feil i skifterplaten under/ved siden av velgeren?? DRITTKASSER FØR 01 viewtopic.php?f=1&t=168446&p=1799430&e=1799430 P
×
×
  • Opprett ny...