-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Hei Har fått noen fabrikknye deler som jeg skulle satt inn i dag, men ble angrepet av dieselvegring og skrudde 3,2 BENSIN i steden Var uendelig mye mer morro for andre enn naboene mine og en katt som så på å ble litt fornærmet da alpinaen fyret Mandag blir det nok litt skruing igjen hvis jeg orker. Pedro
-
Hei E39 bremser fra 99mod 530da touring selges. Framme 296X22. Ok skiver og klosser(har en helt ny skive liggende også). Bak 298X20 Helt nytt. Skiver, klosser og kaliptere i svært god stand. Har to sett framskiver, bare en liten kant på skivene framme. klosser ok. Bak er skiven ok med noe rust ved håndbremstrommel som må pusses vekk, klosser og ett sett helt nye klosser og skiver. Kun brukt en uke. Kalipterene som nye. BUD Alt dette ligger bare å tar plass! Pedro
-
Har ikke kommet noe lenger å begynner å tenke på ventiler og vakum. Lurer litt på vakumreservoaret, ventiler som er El styrt og slangene der om noen er defekt eller tett. Vet heller ikke hvor de går. Samme er det på AGR ventilen Der er det også en vakumsstyrt ventil og noene slanger som kan være tette. http://www.realoem.com/bmw/thumbs/s/c/66.png http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/m/196.png Innspill fra noen som kan diesel her? Jeg står like fast som Stenshagen, MEN min ukvalifiserte gjetting koster ikke 2lapper i timen. Kom med innspill.
-
Hei Dette forklarer ikke en trykkøkning som gjør at slangen hopper av. Defekt fødepumpe har ikke så mye å si så lenge det ikke oppstår luftbobler. Begynner å bli litt fortvilet nå. P
-
Hei -Turbo (byttet) -LMM (rens?) -Lambda (skifte?) -vakumstyring (lete etter dårlige vakumslanger/vakumboks) -dyser (feilsøke/skifte?) -katalysator (tett?) hvis det ryker sort er det vel et tegn på uforbrent diesel, som igjen kan tyde på at den har feil blandigsforhold diesel/luft(Turbo, LMM eller lamda), eller at en dyse ikke fungerer slik at en cyl får for lite diesel, imens de 5 andre får litt for mye diesel å litt for lite luft og dermed sortrøyk. Nei mye mer er gjort/byttet Turbo byttet LMM byttet Dyser stresstestet OK Innsug av /sjekket Katalysator og intercooler åpen(testet med og uten) På frieksos skjer det samme. Neste nå er å bytte til ny AGR ventil. Hjelper ikke dette så blir hjernen byttet. Går pent og starter nå lett i motsetning til før. Tåler 1500 rpm før slangen FRA turbo til IC hopper av. Stenshagen ønsker nå at jeg fortsetter feilsøking selv da dette er blitt for dyrt og at de nå ikke er nærmere å finne feilen. Har tatt sommerferie i en Toyota Prius Hybrid Synergi plastbil som er forbausende styrenøytral og god å kjøre selv aktivt på svingete veier m godt pådrag. Bilen er helt ny, men går ikke billigere enn 530en når den er helt i orden. Dessuten har ikke 530daten PLASTRATT Mulig 530 havner oppe hos en Tran på Lillestrøm. Skal være flink? Er helt tom for ideer og penger. FeriePedro i japaneser igjen
-
320d 6 trinns kasse som passer M50 og M52 motorer selges.
emne svarte i pedro sin Eirik Viste i BMW-deler selges
He He Eirik Er nok fortsatt interessert i å gjøre noe litt spes. med 320en min. Chip og eksos er på vei. Mulig du har noe grom eksos liggende da Eirik? Syntes det forøvrig står 5trinns i innlegget til Yngve? Funnet ut hvorfor den har gear overføring på to sider? P -
Mulig jeg har A/C delene du trenger fra min 97/98. Klimapanelet har ikke resirkulering, dvs mangler en funksjon mot det store. Har bilder hjemme. Tror det er forskjell på to eller tre ledninger inn til panelet? P
-
320d 6 trinns kasse som passer M50 og M52 motorer selges.
emne svarte i pedro sin Eirik Viste i BMW-deler selges
Eirik Hva sier du til ett bytte med tomatkassen min da med pedalsett, styreboks, skjalter og hele smæla Hadde vært gromt med 6trinns emanuelle kasse og en chip i 320en min! Har ikke gitt opp å tune den litt med skikkelig grenrør og eksosanlegg også. Bare slå på tråden det, MEN det gjør du vel alikevell. Uansett gratis bump P -
Hei Automatkasse fra strøken uskrudd 98/ 99 728i med komplett drivlinje. Automatkasse fra strøken uskrudd 97/ 98 320i med komplett drivlinje. -728en ca. 149,000km -320en 154,000km tre eiers bil m servicehefte. Topp stand. Kassene girer silkemykt og oppfører seg helt perfekt. Følger med konvertere. Drivlinjen kan selges komplett eller i deler. Altså, alt finnes av svinghjul, converter, startkrans. pedalsett, girskjalter, ratt, brytere, styringsboks og ledninger, Hjerne/styringsboks, mellomaksel, diffen og hele bakstillingen med bremser er til salgs. -Helt nye dempere framme til E36 Ikke montert. -Selger også masse deler fra E36 sedan/coupe som utvendig listverk(3komplette sett til sedan/ stv). Kr: 400 pr sett. -Tilnærmet strøken bakluke til sedan, Artic silber metallic 309. 500kr -Bakluke cab diamantsort? Litt rust bak i kant 100 -Hattehylle m bremselys sort sedan og coupe. -Meget pent sort gulvtrekk fra sedan med 100,000km på telleren. Kr.1000 -Ett sett org. BMW 15"alufelger. Ett sett uten dekk. -Hanskerom strøkent uten slakke. -Også komplett rattstamme m M-ratt. Kan selges med tenningslås og nøkkel, Det følger med EWS boks, baklukelås og dørhåndtak med lås komplett. Altså ett komplett låsesett m tenningslås, dørlås, baklukelås -Estorilblau M3 GT bakluke med original GTspoiler. GI BUD. -Kan selge det komplette låsesettet for 700kr. -2X airbag til 96 og nyere M-ratt, En fra 97 og fra en 98, bud. -Airbaggene til 728 er solgt. E30 -Alpinhvit II bakluke til E30. Nylakket hos profflakkerer, har også sort M-leppe til den. -Midkonsoll 100kr Pedro
-
Da er turboen på 530ien byttet og bilen har akkurat de samme symptomene som før byttet. Går pent på tomgang! Kaster slangen til IC og svartrøyker og er kraftløs ved pådrag og går ikke på alle 6. AGR ventilen eller tett IC er mulige forklaringer Kostet meg 5110 nye forp kroner i deler og feilsök og en hamburgermeny på Shell som var veldig god Er så lei av 530dieselen nå at jeg VET jeg ikke skal ha Dbil igjen. Neste bil skal gå på 98ROZ og hete noe med M helt inntil jeg så en Hartge 330D, så ombestemte jeg meg igjen Tror jeg har fått solstikk.
-
Min 530 dat er upåliteligheten selv med mye trøbbeli det siste. Går ugjevnt rister forbruket er øket med 0.1 til 0.2. Tappes stadig for strøm Har mistet trekkraften og ryker også noe svart Luftfilteret er kullsort og EGR ventilen er tett Stenshagen mente at det var turboen etter mye feilsøk P
-
Min 530 dat er gjennomgått av mekanikere på Egil Stenshagen og Bosch. Det er ikke funnet lekasje på vakumslanger eller dyser da disse er tatt ut og målt som nevnt over. Alt i tilførselssystemet er byttet. Pumpen dere sikter til er tatt ut og annen satt inn uten annet resultat. Pumpen gav nok trykk(skal ikke store greiene til da den ikke er høytrykkspumpe, men mate/fødepumpe) og det er tatt to diagnosetester på den etterat feilkoder er avlest og følgefeil er tatt. Det er temmelig systematisk feilsøkt både mhp dieseltilførsel og elektronikk og det mekaniske. Bilen har også i denne perioden "spist" 3 batterier og det er skiftet formotstand i varmeapparatet og mobiltelefon er fjærnet. Har nok ikke kastet delene inn i bilen. Har forsøkt etter beste evne å vært så analytisk som overhodet mulig, da særlig pga pengebruk få uker før ferien og at jeg har eiet bilen i snart ti år og den har har hatt pedantisk stell hos Tronrud av første eier og av meg på Stenshagen hvor jeg kjøpte den som relativt ny. P
-
Noe av problemet ja. Før kunne men feks få en cab regget som to eller treseter. Dette gjør ikke Bt LENGER noe sted i norge. BMW NORGE ER EN EGEN ORGANISASJON OG ET EGET FIRMA MED EGNE RETTIGHETER FOR IMPORT, garantiansvar som importør og marked/ettermarked arbeid knyttet til salg AV NYE BMWer(delesalg,garantier osv). Enkeltfirmaer som Bilia selger biler, men under annet juridisk regelværk. BMW Norge har det øverste garantiansvar i Norge osv. Ved paralell og sideimport er ikke disse ordningene like klare for sideimportører. Bt godtar ikke papirer fra andre enn sertifiserte merkeverksteder. Jeg har fortsatt ikke med selvsyn sett vognkort fra 316 med innstemplett ny vekt(vektjustering opp) og feks 3.2l motor godkjent etter 01.01 2008, men vet at ett fåtall biler med original firer har blitt godkjent med sekser. Dette er ikke regler fra myndighetene, men interne regler FUNNEt opp av bt selv som intrerne skriv. Disse interne skrivene tolkes ulikt fra sted til sted merkelig og udemokratisk nok. Dette sikrer ikke likebehandling desverre.
-
Er vel akkurat dette som er ett av problemene! BT:Vi sitter ikke inne med detaljspesifikk informasjon om hva som skiller de ulike modellene, så som garanti for at de rette delene er benyttet kan vi akseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW). Det er jo dette BMW Norge IKKE vil gi deg. NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. Ombygget bil blir jo her 250ca?kg tyngre. I så tilfelle må det fremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer. OG NY VEKT! BMW Norge vil IKKE gi deg vektgarantibrev. BT vil heller da ikke skrive opp vekten på det chassiset du skal registrere. Noen i Norge som har fått vektgaranti fra et BMW merkeverksted etter 0101 1999. Neppe, bortsett ifra en jeg vet som har bygd om en 316 til M3 og kanskje(sikkert) ett par til. En i Skien å muligens Kristiansand(min gamle 316 som ble M3) Dette er ikke bare bare nei! For da hadde MANGE gjort dette lovlig.
-
Er ikke denne solgt nå da? Fant ikke igjen annonsen på Finn?å antok det! Brukte penga mine på lakk på gamlebilen desverre. Utstyr ut over el cab?
-
Hva betyr egentlig "trenger litt pleie" og nye bremser framme? Kaliptere skiver og klosser eller? Fikk bilen min igjen fra lakk i dag og er derav ikke helt pr kasse, men er litt int i en rimelig sommerbil. Bilder av en nyvasket bil tatt nå i år er vel interessant også å hjelper til på salget! utstyr som el cab El vindu man el autolat osv!
-
Jeg har hatt en nullfeils 530dat helt til rundt påske. Da begynte en påkostdans uten like som nå har kostet meg hele feriebudsjettet mitt og mye mer etter mye feilsøking og bytte av; Dyserens 3x a 280kr. Bare dyrt Bytte av veivhusventilasjon Bedret tomgang Byttet alle rør til dieselpumpen Bare dyrt Byttet dieselfilter Bare dyrt var nytt Demontert innsug testet dyser som lå i grenselandet men ok Bare dyrt Byttet LMM Bare dyrt Byttet luftfilter Bare dyrt Bestilt ny turbo som jeg fikk i går GJENSTÅR Å SE I MORGEN DRITT lei hele bilen! og dritt blakk. Jobber mens familien er på ferie hos svigermor time will show om bilen begynner å gå pent igjen etter Turbobyttet P
-
Kjøpte gjengetapp på Biltema Det var litt kjelkete å sentrere den helt rett, men når den sto dønn riktig gikk det greit og den NYE tennpluggen gikk rett inn uten problem. La ikke på noe stort moment på den. P
-
Det er godt gjort å få det til Hurra for Bilia da BT skriver normalt IKKE opp vekten på et chassis lenger Ombygging er blitt ett lite papirhelvete og en stoor tolmodighetsprøve EGIL STENSHAGEN A/S PÅ HØVIK ville ikke engang ta inn bilen min til sjekk. Begrunnelse: Vi gjør ikke sånt lengre. ja men,,, Jeg får ikke lov av de høyere opp på verkstedet å gjøre det. Ja men... BMW Norge har sagt at vi ikke får gjøre det! P
-
Er vel ett filter på toppen som skal byttes også Har hatt det samme på 530en min og det ble bra etter filterbytte Forbruket gikk også ned og motorgangen ble roligere.
-
Har vært trogen(ganske) til GS i mange år og har vært fornøyd med å handle både brukt og nytt hos Trond og Johnny. Men de siste par årene og spesielt etter at GS ble kjøpt opp har prisene steget jevnt og trutt. Handler nå nesten bare hos Autozentrum, Autotrio og Koed. Noen deler har hvert virkelig billig på Mekonomen til nå. Dette er endret desverre. Bærearm E30 M3 førpris 1370,5kr nå nesten 4500! Jeg SPARTE NESTEN 6000 PÅ Å KJØPE TURBO TIL MIN 530DAT HOS GOL OG KOED. Alpinadeler kjøper jeg billigere eller like billig på Økern hos Autozentrum, men kompetansen er desverre så som så der. De er bare en som kan finne fram i delekatalogen til dette bilmærket som leverer Eksclusiver automobiles . Ikke overveldenes imponert over han heller, men det er ikke noe stort problem over tid da neste bil når nr. 64 skal selges blir en Hartge eller original Mbil. Pedro
-
Sprekk i topp eller defekt toppakning?
-
Av det jeg har sett av tall fra Schmiedmann.DK er det at med innsug, kammer, grenrør og eksos hele veien ut fra Dbilas vil en M44 yte 179 hk og ha en topp på effekten som er flyttet endel opp i registeret og ha sperre på langt over 7000(7500?). Prisen kommer med pakninger +++på skyhøye 80000kr. Husker ikke om dette var med eksos hele veien. Etter min mening er dette penger ut av vinduet, men klart, 179hk i en 318is uten snurre er jo veldig bra og bilen blir sikkert gøyal å ratte, spes for de som kjører autoslalom. Dyrekjøpte 39 hk etter min mening. Eirik Viste har en oppskrift på en M50/52 B20 ombygg til 2.4 ala Harte 2.4 motoren som vil gi ytelser over eller minst like bra som 325. Større spjeldhus har jo begrensninger i M20 innsuget??som er mindre enn 325 innsuget. Blir vel dårligere flow m B20 innsuget enn B25, men større spjeldhus kan vel gi mer luft/bensin. Trimming er dyrt uansett. Derfor kan det vel lønne seg å kjøpe noe som går godt i utgangspunktet Pedro
-
Jepp El vifte er tingen og BMW burde gått bort fra dette for lengst Mutteren fra Turner er enda en ting vi ikke trenger Men mye knask her da å bestille fra Turner Jeg går å lurer på dette bushingsettet til kaliptere/klave 57daler er vel litt mye Noen som har prøvd dette? P
-
Eller slipe ned en 32 nøkkel fra biltema
