-
Innholdsteller
2093 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Baksetene fra touring og de med nedfellbar delt bakseterygg passer ikke til ordinær sedan
-
Ville ha startet med å sjekke at det ikke ryker grått eller er fuktig i eksosen og at alle slanger er hele. Toppsprekk/ pakningsdef. Så sjekket om du har fått vann i oljen. Blir da gråskummete. Deretter sjekker du om kjølevesken har forandret farge lukt osv. Er alt Ok, bør du skifte vannpumpen som ett første steg. Dårlig vannpumpe gir slike signaler og kan komme brått. Alt annet er verre som regel/ sprekk i topp osv. Håper dette er til hjelp Pedro Ps er da forøvrig halveis på et regreimsbytte!!
-
Har hatt og har en god del forskjellige og har nesten ALTID endt opp med originalteilen Punktum og tre strek under svaret. Ofte er billig noe ræl. Prøvd meg på diværse lykter, skjærmer, blinkers og nyrer både til E30, 34, 36 og 39 osv osv, men aldri(les svært skjeldent) har passformen vært helt 100. Har sett mye stygge tilpassninger på skjermer og panser ettersom jeg har jobbet litt med plåt på dom her bilerna. En ide er å ligge på bruktforaene å lete opp brukt originalt. Ofte havner da prisen nært eller litt over billigrælet. MEN passformen er topp og monteringen går lett. Selv handlet speil, fangere osv på blocket.se, Finn.no og lignende. Også en og annen seriøse det går an å handle med her på forumet. Skal man ha mye og en har litt plass, kan en (importert) delebil lønne seg eller at man går to eller fler sammen om å kjøpe en delebil. Schmiedmann.no, Koed og ikke minst GS bildeler har mye bruktdeler og servicen er upåklagelig. Pga frakt kan det lønne seg å handle stort. Vi er ett par Asker / Heggedøler som går sammen og bestiller. Litt kommunikasjon oss i mellom(og en porsjon venting) så går dette greit og vi deler på frakten. Bare ment som ett velment tips dette. Volvo hadde da jeg var liten en reklame som sa Bytt ikke bort din Volvo bit for bit, men kjøp originalt. Dette er gjeldende for BMW også. De er ikke lagd i sina
-
Dette blir et veldig dyrt delekjøp Impulskjøp dette da? Noen pris på bilen på skilt?
-
FORTSATT NOE DELER Diff med mellomaksel og stikkaksler 525 tdsa kr2500 Kun 168000km Dører E30 2 dørs 50 kr stk Ok stand uten låser dørhåndtak(Kan følge med løst) Felger Borbet H Som NYTT med dekk 1500Kr Touring felger E39 som nye 1000kr Facelift E34 speil Nylakket AlpenweissII 800 el bud, vurderes solgt. Min bil er Alpinweiss I Bakluke E30 nylakket strøken Alpinweiss II 1000kr 1 org BMW 540 16" E34 felg reservehjul(BBS?) 250 kr strøken. Div panser til E34 + to blå skjermer E34 ok 250kr Dører Touring diamantsvart E39 Grå dør V framme med speil og grått dørtrekk E34 200 Venstre bakdør 94 96 E34 M5 grå med el vindusheis rustfri +++ SMS 91848260 eller ring
-
Tror nok at dette sirkuset vil oppleve en nedtur, men om WRC vil få en enda større oppsving pga dette tror jeg ikke. Men det trengs penger for å drive ett godt sirkus. Plasseringer er da gjennytelsen som kreves. BMWs fattige poeng er vel ikke nok. Utviklingsmessig er det vel også ingen grunn for BMW som fabrikk til å holde dette sirkuset i gang? Som Oddis sier er eller har jeg lenge vært klar for en skikkelig 4x4 rallybil ala Impresa. Problemet er vel at med de marginene vi har nå på bilsalg så er ikke disse bilene breadwinners. Men 1 serie 4x4 med kjøreegenskaper og motor. Ja takk!
-
E36 E46 ALPINA felger 17" + to sett 15" alu E36
emne svarte i pedro sin pedro i Felger & dekk selges
Garasjen er fylt med dekk og felg jeg ikke kan bruke. Bumpeti 1500 pr. sett. Pedro -
Hei PÅ jordet ja. Har faktisk greid det jeg en gang av de 800? jeg har gjort dette. Skravlet iveig med fyren på nabobukken og var stresset på tid da jeg hadde en stor jobb på egen bil rett før mekkedagsslutt. Skiftet hjemme i hagan uten noen komentarer til noen. Men Legg bremseklossene på noe plant underlag. TA EN KLOSS med 800 papir på å gjevn ut klossens overflate så RETT som mulig/plant Ta så klossen å gå forsiktig over skiven på begge sider så den er nogenlunde blank og slett. Monter med pasta og kjør klossene FORSIKTIG INN uten harde oppbremsninger i starten. Det kan godt ta noen dager før klossene har satt seg ordentlig. det blir bedre etterhvert som klossene får gått seg til. VERDT et forsøk framfor å bytte klosser på nytt! RENS SKIVER GODT MED BREMSE/FORGASSERRENS. Nå skal det være tut og kjør. Lykke til Som beskrevet før Det kan ta 3 4 5 dager før varsellyset forsvinner for det forsvinner av seg selv. Pedro
-
VILLE ALLER FØRST HA SJEKKET OM DU HAR BYTTET KLOSSENE RUNDT slik at belegget står feil vei DVS IKKE MOT SKIVENE Da bråker det slik du framstiller det. Har ett stresset øyeblikk gjort dette på min egen (heldigvis aldri kundebil) på den siden det ikke var slitasjevarsler. Var bare å bytte rundt slik at klosene kom rett og kjører videre Uten at jeg har sett klosser og skiver så ville jeg ha kjørt med det en stund for å se om det ikke gir seg HVIS alt er montert riktig. Merkelig om du har greid å vrake skivene med pussing. Ikke noe som subber eller er feilmontert da? Feks fjæra til slitasjevarsleren? Det kan lyse noen ganger før lampa slukker for godt Hender slike varsel henger igjen litt Har fått dette både etter klossebytte ABS føler og AIRbagbytte P
-
Noen biljournalister får sannerlig satt ord på ting :P
emne svarte i pedro sin Erebus i Annet BMW og motorprat
Ifølge gamle salige Enzo Ferarri skulle en vakker bil ha formene som en i hans øyne veldreiet kvinne. Han var spesielt opptatt av hoftepartiet ehh skjermene. Men det kan se ut til at BMW her har gått ett skritt videre i den sensuelle formgivingen kan man si å truffet en åre her. Kvinnene har jo på sin side altid hatt stangen å holde i. Knappegir falt vel aldri i smak hos de fleste. For min del står jeg over pelskledde biler. Jeg liker det glatt og rent, men forakter jo ikke en god dott i andre settinger. At Jan Erik fortsatt er godt gift skyldes vel at hans utroskap ligger på den motoriserte siden. Hurra for fantasien og den store forskjellen -
Ett av mine ankepunkt er innstigningen til baksete. Trangt og kjelkete å få bena inn og ned Heller ikke god sittestilling etter min mening. Ellers så syns jeg dette ser ut som en spennende nr 2 (3) bil når cupeen skal byttes ut en gang. Siste bil jeg prøvde i den klassen var Auris. Den ble levert tilbake etter tidenes korteste lånetur. Det hjalp ikke med grisebillig leasing heller. 35000 i kontant og 1900 pr mnd. Bilen var gørr kjedelig. Gleder meg til å prøve 1ern. Er spent på motoralternativene som tilbys. Vurderer sterkt bensinmotor igjen etter noen år med sentralfyr. P
-
Har aldri vært borti at dekket har subbet i fjærskåla på 235/45-17 på 8" ere, men har ett par Alpinahjul med ET 46(til >E46) De subber i bakkant av inneskjermen rett over innfestingen til bærearmen framme. Nå kjører jeg som sagt 20mm senk på A/C Schnitzer 17" og er ikke i nærheten av subbing. Er MYE mer redd for fortauskanter mhp Gt leppa på Mfronten. Den går akkurat klar av de fleste kanter nå, men blir rene plogen til vinteren med 50/50 senken. Blir å ta av Mfronten til vinteren å kjøre leppefritt til isklumper og snøen forsvinner. Parkering var gjevnt ett problem med senken sist. Tror du slipper unna det værste med 40/40 senk. Husker ikke innpress på A/C felgene i farten men det kan være 35 eller 36 og da er ikke subbing i hverken fjærskåler hjulbue eller innerskjermer noe problem. For mørkt for bilder nå. For se i morgen om jeg tar noen. P
-
Regner med at det er en cupe. Synes 40/40 er det idelle eller 60/40 Har 20 mm nå og det er også pent. Diskret Kommer 50/50 til uka og jeg er spent på hvordan det blir på min med Ac Schnitzer 17" med samme profil og bredde. Har lest flere steder at 225 er supert på E36 da det sporer lite og er konfortabelt og i tillegg pent. Pedro
-
Har klart å slette hele innboksen min med alt av PM/meldinger. Folk som skal kjøpe noe eller hente noe må ringe eller sende sms til 91848260- Pedro
-
E36 E46 ALPINA felger 17" + to sett 15" alu E36
emne svarte i pedro sin pedro i Felger & dekk selges
Ett sett med originale E39 Touringfelger 16" 1500 kroner Dette er billig Må bort fra gangen før våren er over da jeg må ha 17" på min. Et sett kopifelger M 17" selges 2500. En felg er kantkjørt. gode hjul. To sett 15 " alufelg til E36 som jeg ikke kan bruke på min B3 Pedro -
E36 E46 ALPINA felger 17" + to sett 15" alu E36
emne svarte i pedro sin pedro i Felger & dekk selges
For de som har svart på PM Jeg klarte å slette innboksen min. Alle meldinger og PM er borte Ring eller SMS eller prøv å send en ny PM Pedro -
E36 E46 ALPINA felger 17" + to sett 15" alu E36
emne svarte i pedro sin pedro i Felger & dekk selges
Alpinafelger bumpes Felgene må nå bort pga plassmangel Gi bud over 6000 SMS eller ring 91848260 -
E36 E46 ALPINA felger 17" + to sett 15" alu E36
emne svarte i pedro sin pedro i Felger & dekk selges
Pent brukte alufelger til E36 SELGES Ett sett med sommerdekk ett uten hjul. RING ELLER SMS Pedro -
Msportratt. Som nytt div dørtrekk og hanskerom Sort sport skinn som nytt(betalte 12000 for 2,5 år siden og kostet på 4000 i sverting Dørtrekk div med grå side og hull til manuell heis
-
E36 E46 ALPINA felger 17" + to sett 15" alu E36
emne svarte i pedro sin pedro i Felger & dekk selges
HEI To sett alufelger til E36 skal vekk da jeg har flyttet. Har IKKE plass til dem noe sted. Disse er flotte som vinterfelger for dem som vinterkjører E36e sine. fine som sommerfelger også for den del P -
- Dynamo, starter, kaldstartventil, coil, 2 stk LMM. En komplett med luftfilterkasse og belg. Til M20 B20 23(25?). To "sverd" til AC styring E34. Rattlåshuset med tenningslås komplett med 2 nøkler. Bensin trykkregulatorer. Vindusheiser **++** selges Venstre BAKDØR E34 94-96 M5 VBak i silber metallic Ganske strøken m el heis 750kr.
-
E36 E46 ALPINA felger 17" + to sett 15" alu E36
emne svarte i pedro sin pedro i Felger & dekk selges
MÅ BORT PGA PLASSMANGEL pedro -
Hei Bakdel Er det støtfanger bak du mener? Taksenk til sedan eller coupe Org M3 Mtech eller kopi? P
-
VIKTIG!!! Storkontroll pågår akkurat nå i retning Vålerbanen
emne svarte i pedro sin 316 i Annet BMW og motorprat
Bruk PM og telefon gutter Lovens lange arm er representert på lesersida
