Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Hei Eirik

    En bergenser vil ha e36 dif Jeg har jo endel av dem. Er det noen forskjell i utvekslingen på 318 og 320 og 320 automat? Jeg har jo dif fra 320 automat, 320 manuell og to fra 318i 96/97.

    Eneste problemet med den fra automat er at den sitter på bilen utenfor hos deg. De tre andre har jeg jo på bil utenfor og i Heggedal,

    Pris og transport da? Er villig til å legge meg under å skru i kulden i morgen på en av de tre hvis det er en fornuftig penge i det. Den nest nyeste 318Caben(328 to be) utenfor er gått 127000, den andre 318en 222000. 320 manuellbilen er gått 230, men kjørt av en voksen eldre negermann med mye penger har som har hatt den siden ny på Stenshagen. Pris skal jeg ta og hvem bør jeg skru av? Ingen lekker.

    P

  2. pedro

    slett

    1 09/1995 11531247122
  3. pedro

    slett

    slett
  4. Hei

    Kan du sende noen bilder eller legge ut i tråden?  J driver å knoter m å bygge om en M52B28 328. Bygget om slik at j brukte toppdekselet fra en M50 for å passe på en M52. Da passer veivhusventilasjonen. Motoren mister dreiemoment på lave turtall, men får mer luft og moment oppe i registeret. Vet egentlig ikke om motoren blir mer "kjørbar" av dette, m gir m Fezken chip da 220 hk. Det er bra i min tunge cab. 

    Mvh Per Christian 91848260

  5. Diff i god stand Passer 316 318 320. Hele bakstillingen kan selges for ombygg til skivebrems
  6. Hei Deler befinner seg på bil enda. Står i Asker. Hele bilen må nå bort så delene går billig. UPPDATE da bilen må bort.
  7. Har fortsatt alt av deler til bilen.
  8. Hei Har hugget min cosmosswarz 303 95 cab. Original M bil. M fanger bak med liten skade. Org M girkule Fortsatt mye fine deler. Nydelig M50 B20 m 156.000 km nyservet rett før demontering. Motor går som ei kule. Null svetting, tikking eller oljeforbruk. Pen suflett og hel topp med pent gjennomsiktig vindu. Dører og bakluke i god stand. +Tannstang med nytt styreledd høyre side og ny bærearm. Den har endel overflaterust merkelig nok, men har aldri kjørt en meter. 320i motor i mitt eie de siste 6 år og kun kjørt 156000km. Som ny med lettet svinghjul med ny clutch og nye bolter. Nokså ny radiator og nye slanger Motor hadde service rett før demontering. Sort sportsskinn med ganske fine seter 4500 Baksetet som nytt. Sort gulvteppe i god stand ) BUD Har også nye dempere framme som også er umonterte + originaldemperene 60/40 senkesett fra Eibach Bud over 800 med fjærbein. Med nye dempere 1800. Skittent og stygt på bildet, men mye er skitt og vaskes lett vekk. Synlig merking på alle fire fjærer. Nye topplager. Mye nytt i forstillingen med ny bærebru, styre og endeledd mm. Nye foringer i stabstag Ganske rustfrie dører og bakluke Ett ekstra ledningsnett til 328 325 323 kjøpt hos KOED for ett år siden til M52 2,8 Motor. Gi bud på delene på PM ALT MÅ BORT SNAREST! Delene befinner seg i ASKER
  9. MASSE DELER TIL E36 CAB COUPE
  10. Hei Kan høres ut som veivsensoren har konket ut Bytt den Hører til stadighet om M50 52 motorer som trenger ny cam eller veivsensor De begynner å bli slitt alt mellom 80 til 100.000 Få bytter disse før bilen stopper, men det kan lønne seg å bytte disse mhp forbruk også. J byttet nettopp veivsensor og fikk en sprekere bil tilbake Sensoren så slitt ut utvendig også P
  11. Bytte av termostat bøør gjøres samtidig m bytte av vannpumpe på eldre biler Den hundrelappen er skjeldent bortkastet Skikkelig lufting er ett must på BMW motorene Tenker du er i mål m ny pumpe som gir nok sirkulasjon, termostat som gir riktig åpning og ordentlig lufting. Husk varmeapparat på fullt. J ville også ha kjøpt viskosekobling av OEM eller org kvalitet. Her sparer du i lengden ingenting på "sinavare". Jeg har vraket motor på det en gang. Da ble besparelsen liten siden vifta ikke slo inn. Tett kø inn til Oslo og varmt. Vips så ble det toppbytte. Da kom bondeangeren på sinavaren. KAN lønne seg å spyle gjennom radiator før montering for å være sikker på gjennomstrømning. Lykke til
  12. Hei Haug Det å bytte bremseskjold bak er easyfix når lager mm byttes Vet at noen har slisset, skåret opp og brukket opp kanten da skivene har litt større diameter. Skjoldene holder bare båndene på plass. De hviler mot skjoldet På E36 har flere gjort ombygning. Dette kan gjøres enkelt da det er å få kjøpt innleggsringer å sette i M3 skivene slik at man på feks 328 kan kjøre med M3 bremser bak også. Jeg vurderer alternativet på 328 caben for å få M3 bremser fram og bak. Jeg har svingarmer m stikkaksler fra M3 3.0 som jeg skal se om j får brukt Der er det nye skjold og lager. Men Ingen som har satt M5 bremser bak på E39 enda altså? Noen må bli den første. I værste fall må j bygge om hele bakstillingen, men da får jo dieseltoget mitt sperredif og det er jo en vinn / vinnsituasjon på lørja med tanke på vinter. SPERRE OG ASC SAMMEN ER HELT KONGE PÅ VINTEREN Har prøvd det og det gir en utrolig mye bedre vinterbil Dette skulle premiumbilen BMW ha hatt som standard
  13. Litt rot Altså ulik innfestning/ holder til skoene. Skal skifte hjullager samtidig slik at hullene til mutteren som holder skiva treffer riktig på hubben. Del nr 33411093371 på 530daten og del nr 33412228997på M5en. Dette er support del nr 7 på 99 E39 M5 34412229351 Dette er support del nr 7 på 99 530dat 2 34411163978
  14. Hei NOEN SOM VET Helt sikkert noen som har prøvd/ gjort dette på en sedan eller touring. Jeg skal sette E39 M5 99 bremser bak på min E39 530 dat fra 06 99 Jeg ser at delenr. på håndbrekksskoene er ulike. Holder for skoene er også ulike: M5 07 Support 2stk 34416750378 E39 530 dat 07 Support stk 2 34411163978 Er det mulig å montere M5 håndbrekkssko direkte på støtteklossen for håndbrekket på 530en eller må denne byttes ev bygges om? Det jeg vet er at det nå er bygget E39 M5 touringer, men da har vel hele bakstillingen vært flyttet over? Jeg hadde tenkt å kjøre med original bakstilling. Håndbrekket bak kan bli en større utfordring enn jeg hadde trodd. Helt sikkert noen som har gjort dette og kan gi meg noen tips??
  15. Regner med den er solgt siden det ikke svares
  16. Bare ett tips. Nye reimer er greit, men sjekk også løpe/strammehjul og bytt dem ved slakk/ ulyd Sammtidig bør du se om du skal ta vannpumpen når du først er i gang Kan være på tide med hensyn på km
  17. Er vel klart billigere på Ebay, men min gode delevenn Geir Ove Lilleeng er verdt ett ring. 63874700 http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E60/Lim/520d/ECE/L/All/20060600/11/18/1/11_3313/ Han har hjulpet mer enn to ganger for å si det slik
  18. Hei Latmannsarm og kopp i riktig størrelse. Er på venstre side av motoren verd starteren er det en propp du kan dra ut. Der er det ett hull i kassen hvor du kan sette en kraftig rund skrutrekker inn i startkransen å dermed låse av krans og konverter. Tror du greier dette fint selv. Verktøy er altid kjekt å ha. Noen sier moment moment Andre sier skru til. Momentnøkkel er forholdsvis dyrt og vrient å få låne. Dra til og sett tre fire gjengerunder inn med Locktite. https://www.google.no/search?q=Locktite&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=gZq4V6fIA8eq8wfI1Z3ADQ Pleid å bruke rød og dra til. Har på 35 år aldri hatt problemer, men aldri skrudd Porsche, Maserati ol. Volvo Ford og Bimmer er ikke så gebrekkelige der hvor det ikke er plast Er hjulet i plast ville jeg tenkt på moment.
  19. slett
  20. Hei Siden jeg ikke får slettet innlegget, blir det en takk til hjelpsom bimmersfan. Takker til Ole Joakim F som gadd hjelpe meg til tross for at han satt i selskap Lønn i himmelen og snickers og is neste gang vi treffes Nå er det vinterdekk og lagring P
  21. Som du ser så driver det defekte løpehjulet både multireim og A/C reim(det øverste bildet vise løpehjul med spor til to reimer, det indre brede sporet er til multireimen og det yttre er til A/C reimen). Merk deg hvordan den indre reima er lagt og sett en fastnøkkel på øverste hjul til høyre og dra til venstre. Da vil strammehjulet bevege seg mot venstre og slakke reima slik at du får den av. Demonter så restene av det ødelagte løpehjulet på veiv med en latmannsarm og en kopp ca 22 24 26 mm og ta av den midtre delen av det brukne løpehjulet. Monter nytt, og ny indre reim monteres på samme måte som det gamle. Fast eller skiftnøkkel og dra mot venstre og smett multireimen på plass slik at den går likt med den gamle. Så kan du montere ny A/C reim, men først sjekker du om A/C kompressorhjulet går rundt. Har den skåret seg(mulig grunnen til hyling og havari) er det ikke vits i å montere A/C reimen. Alle hjul bør sjekkes slik at du vet at de roterer uten problemer. Du trenger nytt løpehjul http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NX31-EUR-05-2006-E60N-BMW-520d&diagId=11_5182 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NX31-EUR-05-2006-E60N-BMW-520d&diagId=11_4153 Ny multireim Ny A/C reim og ev andre deler hvis de er defekte. En liten tubee Locktite og litt verktøy. Enkel jobb når du først for løsnet senterbolten til vibrasjonsdemperen på veiven, men du ryker nok på noen kroner i løpehjul og reimer. du fikk endel tips om å holde igjen motoren over her. Lykke til
  22. Hei Terje Raymond Betyr dette at jeg kan sette inn 6 nye dyser og få de 7 hkene? Har innsuget av nå og kunne godt tenkt m de 7 + + En program oppdatering av hjernen er også ønsket Har 303.' km på oljebrenneren nå, men den går som ei klokke og burde tåle det Er rimelig lei automaten så skulle den ta kvelden nå kommer ikke de store tårene Mvh Per Christian
  23. Hei Aldri fått forklart skikkelig hva som er forskjellen på E39 530 med 186 hk og facelift m 193 Snakket nettopp m en kar som hadde oppgradert software og nå hadde en tunet 193hk versjon. Min 530 fikk byttet hjerne i 07 pga fukt Spurte da om j kunne få 193 hk Nei, det er ikke mulig da det er forskjellig elektronikk Spurte hva forskjellen var uten å få noe godt svar Så spørsmålet er hva som faktisk gir disse 7 hk ene og om ombygging er mulig Byttet akkurat elnettet på min og det var en helt kurant jobb Hadde vært fint m litt ekstra hk
×
×
  • Opprett ny...