Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    20084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

Alt skrevet av Otis

  1. https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFVHk2Yi1Ed2pOU1k/edit?usp=sharing Skal være linken til et xps dokument som jeg har skrevet ut fra Autodata 3.18
  2. Den passer til e39 webasto, så antar da absolutt det.
  3. Spørs om du ikke har motorfeil og motoren sliter med innsprøytning og rister, som lager vibrasjon. Det var en her inne på forumet som hadde dette problemet, og det var ledningsbrudd på en dyse som skapte trøbbel for han.
  4. Hjerne kan nok skiftes, men webasto er montert på bilen, tror jeg. Usikker på om du kommer til skruene på toppen eller om det er for trangt. Ellers må webasto taes løs fra bilen, men ikke noe stor jobb.
  5. Otis

    bremser

    Fra skolen? Kanskje, vet ikke hvilke ordninger de har. Om du leverte bilen på verkstedet for å skifte deler på en side, og de ikke fikk beskjed om å se på venstre siden, så er det jo din feil eller skolen sin feil.
  6. Det er som de andre bilene, e46 og e39 generelt, mål strømtrekket med ampere meter å begynne å nappe ut sikringer, såfremt du har foretatt diagnose og det ikke avdekket noen feil.
  7. Otis

    bremser

    Din feil. Caliper på venstre siden trenger en overhaling eller utskifting.
  8. Den skal virke fint den ja. Jeg kunne nå ha tenkt meg kanskje 1000,- om det er greit.
  9. Oops, jeg har åpenbart feilinformert deg. Det var GM jeg tenkte på, grunnmodul og lys modul. WDS er BMW sitt ledningsnett program.
  10. Webasto kobles på LCM eller ZKE, men jeg tror kanskje det var LCM. Må sjekkes i WDS. Har du det?
  11. Her http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/Europe/318d-N47/L-N/2008/browse/vehicle_trim/shield_engine_compartm_underfloor_panel/ Mulig det er feil bil da, du sa ikke akkurat så veldig mye.
  12. Jeg har faktisk en hjerne liggende til thermotop c, som er på nesten alle BMW.
  13. Høres ut som feil med grunnmodulen, da det er den som styrer tidsstyringen til webasto, om jeg husker korrekt.
  14. På e39 er det låsekassen som er problemet med at smøringen i kassen blir for dårlig av alder. Det løses ved å dyppe hele låsekassen i oljebad. Ellers kan det være is i en av de vaierene som går til håndtaket/låsekassen, inni strømpen.
  15. Otis

    Dekkstøy

    Federal SS-595 hadde jeg på Mazdaen min, og det er virkelig grusomme dekk, knallhard og slites nesten ikke, men livsfarlig på vått føre. Støyet noe inni granskauen mye. Men Pilot Sport 2 fra Michelin er veldig bra synes jeg. Har vel Dunlop SP Maxx eller noe nå på e61 og jeg synes de sporer litt, men må sjekkes nærmere.
  16. Jeg synes det er rart av Bavaria om de mener det er sirk.pumpa som er årsaken til lav temp, om det var det du meldte i fra til dem om?
  17. Ja, det er jo ikke ukjent at hjernen på webasto kan gå i stykker.
  18. Sånn helt uten videre ser det ut som viften på webasto er ødelagt.
  19. Har du TRF noen oversikt over produkter en plass? Eller må man sende mail for å sjekke hva du har?
  20. Dessuten, så kan jo ikke LCM styre alt, da den får å signaler fra GM, det er GM som styrer alt, mens LCM styrer en del andre funksjoner.
  21. ZKE3_GM1 er jo grunnmodulen, og det er jo den som har feilkode.
  22. Det er grunnmodulen i såfall.
  23. Så du skiftet kun hovedtermotstaten og ikke EGR termostat? Har du fjernet hele EGR kjøler, eller bare EGR ventilen?
  24. Det skal smøres med tynn anti skrik pasta, på kontakt punktene, der hvor bremseklossen hviler/støter borti caliper på. Dette er i følge BMW TIS.
  25. Har noe ting jeg fant under en liten rydding i ei bu. Så da skal jeg selge det som vises på bildet. OEM BMW dunkelblau med klarlakk, 2x150 ml. Går ut på dato 30/2014. 100,- K/N filter rense kit. 75,- 1 stk mansjett til girstang på e39 manuell, har ikke den plastikk rammen, så den skal gjenbrukes fra gammel mansjett. 50,- Alle varer selges som de er og uten frakt, kjøper betaler frakt. Type frakt, avgjøres av kjøper.
×
×
  • Opprett ny...