-
Innholdsteller
1268 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
2
jan magnus vant dagen sist Desember 6 2019
jan magnus hadde mest likt innhold!
Contact Methods
-
AIM
jan.ode@hotmail.com
Profile Information
-
Interesser:
jessheim
-
Kjøretøy
Z4 coupe
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
jan magnus's Achievements
Newbie (1/14)
190
Nettsamfunnsomdømme
-
ogee1 reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
StigJ reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
Long time no see 🐢 bilder og innlegg her inne har kokt bort i kålen desverre. men status er at panser er på, noe som vil si at motor straks skal startes. Men , hjernen er foooortsatt i usa. Etter snart 2 mnd venting så er det vel på tide å få den i retur. Imellomtiden har jeg pinnet de siste to avgangene fra sikringsboksen - hjernen, samt montert alt sammen opp i hanskerom igjen. utover det så har jeg nå påbegynt eksos. Her falt valget på org headers ( CSL) org front-del og orginal x pipe midtre del ( fabrikkny ). det hele skal avsluttes med supersprint bakre eksospotter i polert rustfritt. men å montere dette er ingen dans på roser. Pga at det kommer en eksospotte til på høyre side bak, så må batterikasse demonteres og aktivt kullfilter flyttes , som også medfører at batterikabel må re-lokeres og monteres på org z4m plassering. Lite bilder av prosessen enda, men mere kommer.
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Det koster rett og slett for mye😏 og jeg suger som er gammal ei, på å sveise eksos. det er kun krav til utslipp og støy. Og støytesten hos BT er bare flau . En runde rundt næringsbygget der✅
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Ref eksosen. Jeg tror jeg må bite i det sure eplet og bygge om gulv i bagasjen, og kjøpe org M eksos 🥴 hadde planer om å true på 3.0 si anlegget frem til neste sesong. Men det er så store forskjeller på både dimensjon og utførelse at det lar seg ikke gjøre. siste bildet er s54 katter mot 3.0si catback
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Runey reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
det er jo helt perfekt å slippe unna servopumpe og oljeklin da ☝🏻 å fjerne el servoen ser jeg på som både litt unødvendig da den allerede sktter der 🤷🏻♂️ Jeg kjørte denne bilen bittelitt i sommer, og tenkte ikke over en eneste gang at jeg hadde el-servo. Så om jeg noengang skulle føle at den Ikke er god nok, så kunne jeg sikkert vurdert å bytte den, men jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å benytte denne bilen som en fullblods racerbil 😌 og har andre utfordringer med denne bilen som kommer først når det kommer til få alt til å bli mest muliig z4m enn jeg først trodde 😅 Som fks få på org eksos. Kommer til å se på dette i neste kapittel, men er redd for at jeg må ha ut Gulvet i bagasjen og montere ifra e85/e86 cab/z4m da batterikassa kommer i konflikt med eksosen på høyre siden 😏
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Åja😅. Nei det er stikk motsatt. Om du finner ei z4m kasse så er det bare å hive seg på👀 og du er heldig om du får en til 20-25.000 . Men den passer ihvertfall mye bedre enn m3 kassa, i et e30 karosseri :)
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Z4m kassa er helt "ulik" e46 m3 kassa :) også inngående aksel ja. Mange flere splines, dermed annen lamell :)
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Tony Soprano reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
StigJ reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
Takk takk 👊🏻 jeg endte opp med org dobbelmasse svinghjul og org bmw clutch og lamell siden det er en z4m kasse så er det andre splines på lamellen, dermed var det ingen alternativer der jeg handler deler enn å kjøpe org z4m clutchssett fra bmw men det er godt å vite at alt er org på akkuratt de delene da ;). dette er 2’dre utkast av braketten, og den passer spot on og går dermed I produksjon over nyttår 😎 blir vel eneste z4 med s54 som har el-servo dette (?)
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
RF91 reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
ogee1 reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
danskiii reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
Erlandhaugen reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
Kjører en liten juleuppdate! Håper alle har svelget unna ribba og hatt en fin jul. selv klarte jeg holde meg borte fra garasjen helt til i kveld 😅. i kveld var en relativt stor milepel i prosjektet, jeg fikk montert clutch, kasse, mellomaksel, provemontert m3 midtre eksos, starter og testet servopumpe-delete braketten. så bilen havner om ikke lenge ned på egne hjul igjen. Apropos hjul. Det kan se ut til at det muligens blir et lite felgprosjekt utover våren og , om alt klaffer fra alle hold
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Designer reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
jan magnus reagerte på et innlegg i et emne: Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget
-
God kveld (natt) Har ikveld gjort ferdig kablingen på motorswapet dvs: fjerning av IVM modul , som innebærer et helt lass med ledninger som må få seg en ny plass kort fortalt: IVM modulen er en utstrakt sikringsboks/releboks som n52 motoren bruker ved siden av der org hjernen sitter. så i store trekk så er releene og sikringene som man ellers finner inne i hovedboksen på en z4m , trukket ut av hovedboksen på 3.0si. Og malplassert utenfor i en egen kapsling. og for å få plass til orginal kjølevæsketank til z4m oppsettet, så måtte dette uansett bort da det sitter på samme sted. så ved hjelp av bmw tis info, og 20-40 timer med studering, så er jeg trygg på at dette starter på første forsøk 👀🤞🏻 det har vært mye hodekløe og mye lesing. Men ingenting er umulig. så med de ordene så konkluderer jeg med at å montere en s54b32 i en 3.0si er fullt mulig, og alle ledninger bortsett fra 1-3 stk ledninger må trekkes fra sikringsboks og ut til hovedboksen, fordi grunn-nettet er likt, og går til samme funksjoner visa verca modellene. Det er bare ulike kontakter på hver av de . Ergo ingen synlige custom løsninger. kjølevæskesensoren er også relokert til den nye plasseringen av tanken. litt mer av siste nytt. danskii har sendt meg litt snacks i dag ifm servopumpedelete ( fordi z4 jeg har har elektrisk servo) derav fjerning av servopumpe. dette passet elegant akkuratt der det skulle. Så neste sted blir å produsere denne i frest alu. ( designet blir dog forbedret. så litt bilder:) IVM boks servopumpedelete og ferdig re-pinnet ledningsnett på siste bildet. Ris / ros og spørsmål besvares mer enn gjerne 😌
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Det blir det har også dette på vei ifra @danskiii om dette nå skulle passe, så blir endelig modell frest ut i aluminium og muligens forbedret/pyntet på design Stor takk til Torje som faktisk gidder, og har vært så rask på foten for å få dette klart til testing. Alt er designet fra bunn med hjelp av org pumpebrakett og pumpe samt plasseringen av selve reimhjulet. ( alt dette for å fjerne servopumpa på s54 motoren )
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Bare kassa og innsug stor sett igjen nå🙏🏻 Hjernen blir ferdig programert i usa om ei uke
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)
-
Da er motoren klar for å droppes inn i karosseri :) dette skjer på fredag. legger også ved bilder av en costum brakett for servopumpe-delete ( z4 non-M har elektrisk servo) her har jeg fått god hjelp av danskiii 🙏🏻 testversjon er laget av plast, som så skal cnc freses så fort vi vet at den passer. løpehjul kommer ifra opel vectra 3.0L
- 66 svar
-
- s54
- jan magnus
- (og 4 andre)