Gå til innhold

Julianv

Medlem
  • Innholdsteller

    3936
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Julianv vant dagen sist Juni 4 2016

Julianv hadde mest likt innhold!

Om Julianv

  • Bursdag 01/15/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    2008 X5 E70

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Demonterte det meste av deksler og sjekket slanger etc i går. Alt så fint ut der, virker som om noen har byttet disse i senere tid. Sjekket så over kontakter til alt, dette så også fint ut. Men når jeg sjekket nøye over ledninger til turbo aktuator så jeg at ledninger har lagt på feil side av innsugsslange og dermed lagt borti EGR eksosrøret og smeltet hull i plastbeskyttelsen rundt. Ledninger var hele og fine, så isolerte på nytt og flyttet til riktig side. Tok en 40min kjøretur uten feilkode, så antar at det var problemet Høy temp i ledninger gir vel fort feile signaler/verdier og trigger feilkoder.
  2. Takk for tips, skal sjekke mer i morgen! Fant ett fransk BMW forum hvor de hadde tilsvarende problem. Han hadde byttet turbo, dpf, HT dieselpumpe og EGR uten hell. Var visst en vakuumslange som hadde sprekt. Sjekker den i morgen også, vet jo aldri.
  3. Hei Otis! Feilkode er 3F77 Turbo Aktuator fault. Så vil anta at det er direkte på aktuator feilkode viser til.
  4. Oppdatering: Har testet mye via ISTA osv og når jeg kjører test av aktuator så beveger stag seg helt perfekt. Virker ikke som det er feilen da. Jeg skal demontere og måle litt strøm til og fra ifølge testplanen på ISTA i håp om at jeg finner noe lurt. Kan jo være noe enkelt håper jeg! Om noen har tips tas det imot med glede
  5. Hei! Etter mange år uten BMW er jeg nå tilbake med en knakende kjekk E70 med 3.0d. Det begynte med feil på DPF og litt feilsøking viste at termostat var ødelagt. Fikset det, tvunget regen og alt ok. Verdier på filter viser ikke tegn til at det er tett, baktrykk er fint. Noen uker senere begynte den å kutte motorkraft og jeg fikk feilkode på 3F77 turbo aktuator. Regenerering virket som det påvirket feilen, og den var ok når den ikke regenererte. Nå er feilen der "permanent", dvs så snart motor når driftstemp kommer feil og den kutter turbo. Er det eneste løsning å bytte turbo? Eller kan det være noe som har løsnet/tullet seg når jeg byttet termostater? Byttet alle 3 inkl til automat varmeveksler. Om turbo må byttes, noen som har forslag til turbo som ikke koster 20 lapper? Mvh Julian
  6. Jeg var oppe å tittet på Zoe 400km Bose edition i dag(har ikke sett live) og jeg må si interiøret skuffet. God lyd for all del og et godt løft opp, men lyst beige ratt? Og brunish dashbord? Syns det ødela altfor mye. Så nå er det bare å vente på at E61 faktisk forsvinner (var på verksted i dag så alt er i orden ) og så løpe å hente meg I3.
  7. Nåja, I3 er ikke akkurat stygg heller da. Jeg liker hele bilen bortsett fra baken Men den har mer morro utstyr og går bedre enn Zoe. Nye E-Golf er altfor dyr (350k+) og ampera er for lang ventetid på som flere nevner
  8. Lenge siden jeg har vært innom her merker jeg Livet går fort med skole og to jobber Nå ser det jaggu ut som at E61 blir solgt, og da blir det elbil. Hadde ikke trodd jeg kom til å kjøpe elbil, men er rimelig mye å spare har vi merket. Vi har en Zoe nå, som samboeren bruker. Betaler igrunn kun lån, lav forsikring og strømregningen. Så jeg fikk pris på den nye Zoe 400km Bose edition, med gode avslag. Liker Zoe, men så fant jeg ut at jeg får nye I3 300km til roughly samme pris. Vanskelig valg Hva skal man velge? Pros med Zoe er skinn og 400km rekkevidde. Pros med I3 er mer effekt og litt mer utstyr, men uten skinn og uten hurtiglading. Skal på tur å prøvekjøre en pen blå I3 de har stående hos Jæger her i byen i morgen. Spennende blir det i alle fall
  9. Kan noen forklare meg dette? Jeg blir bare helt satt ut av noen folk https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90912222&fks=90912222
  10. Haha ja. Følte det gikk så bra i starten, helt til vi brått gikk fra brøk og potenser til kvadratrøtter med de tilhørende reglene. Kjenner det blir tungt å lære seg de. Har allerede gjort flere matteoppgaver på 1 uke enn jeg har gjort i hele livet før
  11. Puh, ingeniør-forkurset sammen med to deltidsjobber er ikke bare bare Kjenner dette blir tunge 16 uker, har faktisk ikke hatt mer enn 15 minutter "avslapping" siden jeg begynte. Sommerferien kan ikke komme fort nok, haha.
  12. E6x er absolutt mye bil for pengene nå. Men jeg ville uten tvil ha funnet en LCI. Pre-LCI har en god del flere og dyrere problemer som er blitt utbedret på LCI. Og E61 har stort sett flere problemer enn en E60. Vannlekkasjer, takluke, ledningsnett, antenneforsterker ++. Såklart, er dette tatt har du trygt bilhold en stund, men disse problemene vil stort sett komme tilbake. E61 har og mer problemer med rust på bakluke. Men E61 ser så mye penere ut så holder med deg i valg av det med sekser diesel. Herlige vogner, uten tvil
  13. Dette må vel være en OK pris for en ombygd Alpina B10? Ser ut som den er godkjent ombygd og. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87276100&fks=87276100
  14. Takk for flotte tips. Jeg skal så klart fortsette med å ligge frempå, det var jo det jeg skrev Og jeg skrev det kanskje litt feil ang matte. Jeg liker matte, men hadde ikke gnisten på videregående grunnet ubrukelig lærer. Jeg vil forstå hva jeg gjør, ikke bare gjøre det for å klare en prøve/eksamen. Jeg vil bare begynne nå for å ha noe forståelse for hva vi skal igjennom, jeg syns det er lettere å lære når jeg har lest om/hørt om noe. Noen spesielle youtube-kanaler du vil anbefale? Får bøkene i morgen, så begynner da. Fremvisninger er ikke et problem, jeg bare foretrekker å ikke ha det Tar til meg tipset og skal gjøre mitt beste. Litt sosial angst til tider bare.. Nå kan ikke studiestart komme raskt nok kjenner jeg, passelig lei av min nåværende arbeidsstilling
×
×
  • Opprett ny...