Gå til innhold

Julianv

Medlem
  • Innholdsteller

    3946
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Julianv vant dagen sist Juni 4 2016

Julianv hadde mest likt innhold!

Om Julianv

  • Bursdag 01/15/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    2008 X5 E70

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Da har jeg fått nye dekk foran av annet merke og alt er ok Målte nye dekk for gøy og nå er det 228cm foran og bak! Knallgod service hos Dekkstra Åsane, anbefales for alle som bor i Bergen. Det var ikke diskusjon engang, man kunne ikke kjøre rundt i xDrive bil med feil rulleomkrets. Takk til alle som hjalp med tips og triks.
  2. Absolutt! Var veldig fornøyd der sist, så håper jeg blir like fornøyd nå Håper nye dekk gjør susen og bilen blir happy. Allerede bestilt olje til transferkasse så det blir byttet snarlig. Skal på langtur i sommer gjennom Europa med samboer og baby så greit at bilen virker
  3. Kontramelding, fikk telefon tilbake allerede nå og sak blir tatt direkte med dekkimportør I mellomtiden får jeg midlertidig andre fordekk på bilen i morgen slik at jeg får riktig rulleomkrets foran og bak. Service ❤️
  4. De ville ikke "røre saken"... Henvist til han faren som jobber der, men han er vekkreist. Får se hva han sier. Merkelig da det er kvittering på arbeid og dekk derfra, føler de burde tatt litt ansvar da Får hente noen 19" med greie dekk i mellomtiden tenker jeg, vil ikke kjøre med dette. Av nysgjerrighet, mye arbeid med xDelete?
  5. Oljeskift blir det uansett. Har bare kjørt knappe 14 dager med disse, og er i pappaperm så maks 200km tenker jeg Heldigvis.. Har BMW noen tall på dette, som kan styrke min sak mot dekkverkstedet?
  6. Da får jeg kontakte dekkverkstedet. Tviler på de er samarbeidsvillig mtp at dette var noe "special deal" til sønnen av sjefen som solgte meg bilen...
  7. EDIT: Feile tall Da har jeg målt med hyssing og målebånd, 225cm omkrets foran og 228 bak. 1.3% forskjell. Det bør jo ikke være nok til at DTC får fnatt? Målte også wheel speed sensorer ved stabil fart i 70, rundt 1kmt forskjell foran og bak. Noen tanker om vider feilsøking? Ingen feilkoder på bilen annet enn oppvarming av dieselfilter og gear oil wear grunnet kmstand. Er mest bekymret for transferkassen, vil 1.3% utgjøre noe reell fare for skader? EDIT: målte også vinterhjul for gøy. De er 232cm.
  8. Det er samme type dekk, men ja kan fort være avvik siden det er rimelige dekk (tidligere eier sparte nok noen kroner). Jeg skal måle presis. Men det er vel litt rart at det samme problemet var med forrige dekk også? Bare lufter tanker.
  9. Har orginale M-sport 20" med bredere hjul bak. 275/40R20 foran og 315/35R20 bak som tilsvarer 0% avvik. Jeg har ikke målt fysisk nei, men det var lurt å bruke en jekkestropp! Skal sjekke det ila dagen Merkelig om nye dekk skal være så stort avvik på at det slår ut DTC da, vel å merke 😂
  10. Hei! Kjøpte bilen i fjor høst og da sto den på dårlige sommerdekk foran og ok bak så tenkte det var årsak til feilen. Fikk med 4 nye sommerdekk av selger, men monterte kjapt vinterhjul. Ingen problemer med 18" vinterhjul. Det står 20" på med riktige dimensjoner etc. Virker heller ikke som at den sliter noe skjevt på dekk, så vil tro hjul stilling er tålelig riktig. Kan det være en dårlig abs-sensor eller krans/lager? Dekk er av rimelig variant, men helt nye. Ikke feilkoder på noe relatert til info
  11. Demonterte det meste av deksler og sjekket slanger etc i går. Alt så fint ut der, virker som om noen har byttet disse i senere tid. Sjekket så over kontakter til alt, dette så også fint ut. Men når jeg sjekket nøye over ledninger til turbo aktuator så jeg at ledninger har lagt på feil side av innsugsslange og dermed lagt borti EGR eksosrøret og smeltet hull i plastbeskyttelsen rundt. Ledninger var hele og fine, så isolerte på nytt og flyttet til riktig side. Tok en 40min kjøretur uten feilkode, så antar at det var problemet Høy temp i ledninger gir vel fort feile signaler/verdier og trigger feilkoder.
  12. Takk for tips, skal sjekke mer i morgen! Fant ett fransk BMW forum hvor de hadde tilsvarende problem. Han hadde byttet turbo, dpf, HT dieselpumpe og EGR uten hell. Var visst en vakuumslange som hadde sprekt. Sjekker den i morgen også, vet jo aldri.
  13. Hei Otis! Feilkode er 3F77 Turbo Aktuator fault. Så vil anta at det er direkte på aktuator feilkode viser til.
  14. Oppdatering: Har testet mye via ISTA osv og når jeg kjører test av aktuator så beveger stag seg helt perfekt. Virker ikke som det er feilen da. Jeg skal demontere og måle litt strøm til og fra ifølge testplanen på ISTA i håp om at jeg finner noe lurt. Kan jo være noe enkelt håper jeg! Om noen har tips tas det imot med glede
  15. Hei! Etter mange år uten BMW er jeg nå tilbake med en knakende kjekk E70 med 3.0d. Det begynte med feil på DPF og litt feilsøking viste at termostat var ødelagt. Fikset det, tvunget regen og alt ok. Verdier på filter viser ikke tegn til at det er tett, baktrykk er fint. Noen uker senere begynte den å kutte motorkraft og jeg fikk feilkode på 3F77 turbo aktuator. Regenerering virket som det påvirket feilen, og den var ok når den ikke regenererte. Nå er feilen der "permanent", dvs så snart motor når driftstemp kommer feil og den kutter turbo. Er det eneste løsning å bytte turbo? Eller kan det være noe som har løsnet/tullet seg når jeg byttet termostater? Byttet alle 3 inkl til automat varmeveksler. Om turbo må byttes, noen som har forslag til turbo som ikke koster 20 lapper? Mvh Julian
×
×
  • Opprett ny...