-
Innholdsteller
2328 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
27
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Olaandref
-
Har faktisk tenkt tanken, når vi går fra 3 til 4 tvinges det frem et bilbytte, men det er liksom X5 eller 5 serie stasjonsvogn som er mest aktuelt, med tanke på plass. Samtidig har jeg tenkt at ved å ha litt ekstra av alt stående hos besteforeldre kunne jeg faktisk heller kjøpt 7 serie for langtur komfort.
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Ja @sveigis, det er veldig mye kjekkere med rene deler, det ble en økt i dag og, så nå er 6 stempler tatt, og hengt opp på veggen inn til videre. 🙂 Jeg skal få sjekket alt før noe blir montert igjen, tenkte å finne et motorverksted som kan se på det etter nyttår, frem til da er kalenderen full. Det jeg tenker er å få sjekket sylindere, topp og stempler, tingen er at jeg ikke kommer til å skru sammen noe som er bare ok, når jeg først legger arbeid i det så skal det være gjort skikkelig. Så jeg sitter med to alternativ slik jeg ser det i dag. 1. om jeg slipper unna med en lett honing kan jeg bygge opp motoren original som den er, dersom stemplene er så bra at de kan brukes om igjen, det er litt slitasje på kappene på de men ikke mer enn at de knapt kan føles når jeg pirker litt på de, mulig det holder med noen nye ringer og så er de good. Har og 6 stempler ekstra liggende som jeg ikke har fått sett på enda, så jeg vil tro jeg har 6 gode stempler totalt. 2. Bygge stroker motor av den, da snakker vi boring, nye stempler, råder og veiv, og trolig ny kam. Da snakker vi et mer langsiktig prosjekt, og det er ikke sikkert motoren havner i E34 en gang, jeg ville nok ganske sikkert ikke få den godkjent, og da frister det med et eldre E28 prosjekt, eventuelt E24. Men det blir idiotisk dyrt å gjennomføre. Uansett tenker jeg å sende i hvert fall blokken til syrevask før maskinering. Den slitasjen som viser på bildene er de som er verst, men ikke noen dype sår. Litt før og etter bilder, det satt godt, men nå er de bra. 👌 -
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
Enig med deg der, jeg liker og best å gjøre det så godt som mulig for å i hvert fall utsette det så lenge det går før det begynner igjen. 🙂 Haha, ja du må ikke snakke, det har vært gjort mye dårlig arbeid, husker selv på Dee, det skulle maling på, koste hva det måtte koste. Det samme med nye riggene som kom fra Korea, det måtte males ferdig til ledelsen kom ombord på besøk. Det har jo gått malere og blåsefirma i ukeavis på alle de 4 nye, for å ta igjen dårlig arbeid. 🥶 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
-
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
Det blir fort en evig kamp ja. -
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
https://billakk.no/gjor-det-selv/dette-maa-du-gjoere-foer-lakkering-grunnarbeid.html -
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
Det finnes nok like mange meninger om dette som det finnes produkter, den rustmelken vi brukte i Nordsjøen skulle vi ikke bruke på slipte overflater, det ble jo gjort uansett i tilfeller, og om det forringet varigheten vet jeg ikke. Det som skjer når man sliper er at man polerer overflaten og det er da jeg ser for meg at effekten forsvinner, er det derimot snakk om falser eller andre områder der man ikke kommer like godt til bruker jeg alltid et slik produkt som trekker godt inn og binder rusten. -
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
Blir meget bra det her, men jeg tror ikke du trenger Brunox på bart og slipt metall, Brunox er vel en typisk rustomvandler, som kanskje heller gir dårligere heft der du har slipt. -
Da skjønner jeg at snøen er tung ja 🙂 Noen av de beste festene vi hadde i ungdommen var i baksetet på en bil, kjørte rundt til langt ut på morgenkvisten, Måløy, Nordfjordeid, Stryn, Volda, Ørsta, Ulsteinvik og Ålesund. Husker en lørdagsformiddag jeg kun skulle på butikken å kjøpe øl, plukket opp en kompis på veien som kom direkte fra Nach, og jeg hadde selv vært ute kvelden før. For å gjøre historien kort, 3 timer senere satt vi i Stryn og drakk utepils, da var vi to biler som hadde kjørt innover med hver vår sjåfør, og der noen har vett har andre mindre vett, så når sjåføren min ville hjem byttet vi sjåfør med den andre bilen og kjørte videre til Oslo. Ingenting var planlagt, og hjemme satt et par illsinte foreldre. 😅
-
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
Det der ser meget bra ut! -
Med litt pådrag lettet jo ræva på den der, og Vipps har du enda en "M" bil i grøften 🤐😵💫
-
Herlig å se at du fortsatt holder på, kikket mye i denne tråden for en del år siden. 👌👌
-
DeTomaso Pantera har hengt høyt hos meg siden jeg såg en film med en slik tidlig på 90 tallet. Miuraen er og nydelig.
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Leser ikke så mye bøker lenger, men denne skal jeg kose meg med i vinter ja. 🙂 Var en tur hjemme på Sunnmøre nå, men det ble prioritert å snekre i stua så den blir ferdig til vi skal feire Jul der. Plukket opp litt E34 deler som jeg hadde fått tilsendt, men fikk ikke tid til å se på disse, får sette av tid til det i julen. 🙂 -
Nei ikke vet jeg, jeg kjenner ingen av dere, men når det er postet her inne av deg vil jeg tro det er rom for både positive og negative tilbakemeldinger.
-
Overraskende at en mekaniker våger å sette et tall for hvor lenge en oljelekkasje har pågått. Har jobbet med mange ærekjære mekanikere og hydraulikere opp i gjennom årene, og slike ting er de vanligvis ikke veldig happy med å uttale seg om. Skjønner at det er kjipt om ting ikke er helt som man ser for seg, men dessverre er det jo slik at brukt er brukt, og har en bil rullet nærmere 300000 km må man bare regne med at noe dukker opp, uansett hvor strøkent og godt ivaretatt bilen er.
-
Dette blir kjekt å montere ja. 👌 skal ned med mitt og, men nå må jeg prioritere å få stuen ferdig denne runden jeg skal hjem, skal være på Rovde i julen, og nå har jeg fått fatt i eikespiler til å bygge ferdig tv veggen, så det blir bra. Men jeg håper å få jobbet litt med E34en i julen.
-
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
Ja, men det kan sikkert vær like lurt det 🙂 -
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
Ser meget bra ut det der. Hun som jeg var i kontakt med her nede ble syk og måtte opereres, dette er flere mnd siden nå, og det ser ikke ut til at hun er tilbake. Så det spørs om det må letes etter andre som kan gjøre det. Må gjerne tipse meg om du kommer over en førerdør som er bra for rust. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Ja, det eneste som hindrer her er at bilen er 90 modell, hadde hatt litt mer spillerom med en 88 modell. 🙂
