Gå til innhold

SvartBMW530d

Medlem
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Aure

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

SvartBMW530d's Achievements

  1. Ja jeg og har sett at det ligger i menyen i CIC på andre biler, men min har ikke. Det er orginal webasto ja. Finner det når jeg sjekker VIN. S536 Auxiliary Heating Vet at selve CIC-enheten har vært byttet av forrige eier pga. at den streiket. Kan det være at den ikke er kodet riktig da? Webastoen fungerer fint via fjernkontroll men hadde vært fint og kunne benyttet seg av timeren også. En annen ting jeg lurer på og, er om det går an å deaktivere at webastoen starter hver gang jeg starter bilen. Dette er etter mitt hode unødvendig ved f.eks småkjøring.
  2. Hei, Har en E70 X5 2011 med fjernstyrt webasto. Ser noen har "Climate" i menyen i CIC. Dette finner ikke jeg. Er det noe som må kodes for å få det? Ønsker å kunne sette timer på webastoen.
  3. Har en 08 modell E61 525d x-drive med H&R senkefjører og senkeskåler på. Støtdemperene mine er helt ferdige, så lurer da på om hva som anbefales av dempere? Jeg spør for at jeg hadde problemer allerede før jeg monterte senkefjærene med at bilen botnet demperene med et smell hvis jeg kjørte på ujevn dårlig vei. Demperene var i god forfatning da jeg monterte senkefjærene, men har nå blitt dårlig. Ser GS selger supersport dempere til X-drive. Noen som har erfaring med de? Ønsker innspill i hva som vil passe til meg. Ønsker noe som er mest mulig behagelig å kjøre med, tilnærmet orginalt, men noe som ikke botner med et smell.
  4. Hei. Noen som har en fungerede engelsk verson av INPA som er kompatibel med 08 mod. E61? Jeg har INPA fra før, men får opp en hel drøss med feilmeldinger når jeg skal innpå de forskjellige modulene. Det jeg er ute etter i hovedsak er å justere høyden bak etter montasje av senkefjærer fram. Noen som er intressert i å kunne dele filene eller hele programmet med meg?
  5. Hei. Saken startet med at min 09 E70 X5 30d fusket litt til tider. Den endte med at den stoppen til slutt. Slo av tenninga og startet bilen igjen og den virket fint så jeg komme meg hjem. Brukte bilen i noen dager før den så stoppet igjen. Tok diagnose og fikk opp feilkode på injektorbank nr. 2 og dyse nr. 6. Jeg bestilte dyse, monterte den og brukde DIS til å kode den. Slettet også feilkodene. I god tro så skulle jeg starte bilen, men den ville ikke starte. Det var da litt dårlig med spenning på batteriet slik at klokka nullstilte seg og jeg fikk feilkode på girkasse å slikt. Jeg ladet så opp batteriet over natta for å så prøve dagen etter. Da kinna den lett irundt motoren å feilkode på girkasse å sånt var borte. Men bilen ville ikke starte. Begynte med feilsøking på kontakter i motorrom i tilfelle jeg hadde glemt å sette på noe etter dysebytte men det så bra ut. Tok en diagnose for å se etter feilkoder å, men ingen ting å finne. Det endte med å ringe til GS bildeler å snakke med en på verkstedet der. Da jeg nevne at bilen hadde vert tappet for strøm så sa han at det var stor sjanse for at det har blitt tull med startspærra, å at jeg måtte pare CAS modulen med DME. Så spørsmålet er, hvordan gjør jeg det? Jeg leita i DIS etter denne muligheten men finner ikke noe. Hvilket program må jeg ha for å få til dette? Noen som har program og som kan hjelpe meg med dette? Kan det gjøres med INPA? Jeg har inpa, men ikke inpa som støtter e70 X5. Noen som vet om jeg kan laste ned program for å pare CAS og DME? Dette skulle vert gjort så fort som mulig da jeg er avhengig av bilen. Håper noen har svar på dette. Mvh Thomas
  6. Er ikke sikkert jeg trenger å senke så mye som 50mm. Tror hartge sitt senker 30mm. Har hørt at folk skryter av komforen, men hadde vert greit og sett bilder som sakt. Er liksom utsene som er viktig
  7. Har planer om å senke min 525d. Grunnen til at jeg vil ha senkefjærer, og ikke coilovers er for å prøve å holde komforen mest mulig sånn som det er orginalt. Er orginalt m-sport understell. Har vurdert GS sitt 50mm H&R sett. Noen som har erfaring med det? Brukbart å kjøre med? Har også vurdert hartge sitt, men det senker kanskje litt lite? Har ikke sett noe av det på bil. Det hadde vert fint om noen kunne ha delt bilder og erfaringer her. Takk
  8. Jeg kjøpte jom coilovers på min e39 530d. Alle demperene var sykkelpumper etter en vinter. Og de laget en masse stygge klunkelyder. Anbefales ikke.
  9. Ja da her jeg bestilt. Var kampanje på GS. Nedsatt fra 15683,- til 7841,- Det var en grei pris
  10. Okå Men er det mange cm.med gjenger igjen etter du har senket nå da? Ble litt skeptisk da det står at det bare er 2 cm justeringsmuligheter inne på gs bildeler
  11. Tenker å kjøpe Bilstein B14 coilovers til min E39 sedan. Kjører med 19" felger og Jom senkesett nå. Men dette er et forferdelig dårlig sett. Utslitt etter et år. Kjører veldig lavt nå. Felgkant jevnt med hjulbue. Det jeg lurer på er om noen her inne har erfaring med B14 og om jeg får senket så mye at jeg får felgkant jevnt med hjulbuen? Ser de skriver at det senker 20 - 50mm på GS.
  12. Ok. Takker for svar:-) Toppen er overhalt pga slukt svirlflaps tidligere. Og sylinderene så nesten ut som ny, så da regner jeg med at det er dårlig dyse
  13. Så dyse 5 er antageligvis dårlig?
  14. Jeg har sjekket returmengde, og alle var rimelig like. Men hva er det det egentlig viser på bildet? Er det at dyse 5 slipper igjenom mye mer enn de andre? Kan det værre missvisende? Tenker da på at dyse 5 prøver å kompansere for en anen dyse, som ikke fungerer, og derfor pøser på med diesel? Bilen bruker også veldig mye diesel, ca. 1 liter på mila uansett kjøring.
  15. Kan noen ut i fra dette bildet se om det er noe galt? På sylinder 5 er det mye høyere verdi enn på de andre. Bilen går dårlig å rister på tomgang. 2001mod 530d.
×
×
  • Opprett ny...