Gå til innhold

Skulebollen

Medlem
  • Innholdsteller

    7029
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    103

Alt skrevet av Skulebollen

  1. Hadde det vert ok på en G30 😅? Blir jo 50.000 + norsk mva.. Det blir rett og slett for dyrt for hjul som ikke er såå rå. Men absolutt kledelige. Om man da også tenker over at på Finn.no kunne jeg sikkert klart og få 15-20k for felgene så blir det for dyrt.
  2. Blir nok uansett for dyrt når nye dekk til nærmere 20k må på 🥲
  3. Har sett på dem, men dekka blir for høy profil på, er også skeptisk til hvordan dem kler G11🤔
  4. Ble for treg på Ispiri felgene, noe jeg angrer som en hund på 🙈 Styling 629 felgene som @Daniel linket til virket selger så useriøs at jeg ikke tørr handle fra der. Ringte så Bmw for og få pris på styling 629 splitter nytt, men disse kunne ikke lenger leveres med grått senter 🙄 Har sikkert brukt 10 timer så langt på å lete etter hjul, men skal vise seg og vere umulig og få ett ok sett til under 45k.. 21" er nesten umulig😥 Står per nå mellom disse: Concaver CVR4 i 9 og 10,5*21. Designet på felgene er ok, men plager meg at fremfelger ikke har noe særlig Concave. ( Er også usikker på om dette er kvalitetsfelger? ) Evt. Haxer felger i 9,5 og 10,5*21" Sææærs skeptisk til dette felgmerke. Koster også 4000 per felg, så er jo ikke superbillig, men mistenker forhandler tar stor profitt der. Men unektelig kledelige på 7 serie er dem. Dette vil bli dyrere og kjøpe nytt vs og kjøpe "kvalitets"felgene Concaver CVR4. Og når norsk forhandler er ukjent og felgmerket er ukjent blir jeg skeptisk. Trenger sårt tips til andre felger som kan vere aktuelle om noen vet om noe lurt. Per nå er jeg ikke helt "fornøyd" med noen av alternativene..
  5. Idag bjuder vi på med 3 biler som stortsett bare står inne😅 635 fått "EU looken" 740 måtte ut for og bytte plass med 635 Gulingen måtte ut for og lage litt påskestemning 😇
  6. Har fått tak i bakfanger, kom over en ganske lokalt ( Ørsta )😁 Ellers er selve bilen ferdig sprøytet, fikk 3 lag klarlakk, slik at jeg skulle ha og polere på i årene fremover 😅 Den hang dessverre på bukk med bil under når jeg var innom så fikk ikke tatt bilder. Men det såg særdeles lovende ut😁
  7. Alle dine tråder er artige og følge 😁 Denne blir intet unntak. Gleder meg til og se i8 hjula montert👍
  8. En ung kvinne i sin beste alder kan ikke kjøre Ignis 😂 mulig 116 facelift er veien og gå 😊 ønsker visst automat også, da er kanskje sjanses større for og finne en med diesel
  9. Jo har vurdert den der 😊 Så lenge oljelampen lyser klarer hun sikkert fylle på en slant 😅
  10. Vedkommende er ikke bilinteressert i det hele tatt. Jeg vet ærlig talt ikke om alternativer til 100k som er bedre enn Bmw. Audi a1 er nitrist og nesten like dyr.. Mulig man får en Auris el. Som er mer gunstig, men man trenger ikke være bilinteressert for og innse at det er nitriste greier Så må man spørre seg, er n47 virkelig ett så stort problem når man kjøper en bil som har gått under 100k?
  11. Det står n47 motoren i 114d osv. også alså.. Er jo skeptisk til den. Hvordan er forbruket på bensineren? Ikke så dum den du linket til, men hun har allerede sprengt budsjettet bra på 120, og da er kanskje km.stand litt for høy på denne. Syns dem holder seg overraskende bra i pris. vs for 5 år siden
  12. Og kjøre elbil med ubrukelig rekkevidde er ikke for alle. Når man attpåtil ikke har lademuligheter i sin leilighet så er det virkelig ikke noe å trakte etter Derfor er det 1 serie som er greia.
  13. Hoi! Svigersøster må ha ny bil asap. Hun sendte meg linker på div. Audi A1 og A3. Men har nå fått henne over på 1 serie ( F20 ) Budsjett 100-120k.. Noen som har tips til gode kjøp på Finn? Er vel litt ymse med div. 4er motorer fra Bmw, er der noen spesifikke man bør passe seg for? bensin/diesel er ikke det viktigste her. Rekner med begge deler går forholdsvis rimelig. Driftsikkerhet er viktigere..
  14. Ser dessverre ut som den bare har Sensatec på dash, så da er denne NO GO
  15. 18mm er jo mye, men forundrer meg ikke når det "egentlig" er 285 som passer til 245..
  16. Problemet er vel at når man først får målt omkretsen har man allerede kjøpt dekka 😅
  17. Sliter med og finne felger til 7eren i 21" som jeg liker, og som ikke koster minst 50k uten dekk.. Er særs negativ til kopifelger og "kinahjul" men er nå såpass desp at jeg vurderer det.. Er det noen som har sett Haxer felgene live? Og kanskje har erfaringer? Synes senteret ser så innmari jalla ut. Legger ved bilde av aktuell felgtype
  18. Hvordan finner man så dette? På feks. Dekkonline.com er det vertfall ingen mulighet for og sjekke.
  19. Svar meg så videre: man får Conti ecocontact som stjernemerket både i 275 og 285... Hvilket blir riktig?? Jeg skal ha 245 fremme er planen. Min bil har originalt 275. Men det vet ikke Continental. Mer logisk og riktig med 285..
  20. Finnes ikke til G11.
  21. Men hvor reelt er dette problemet med fordelingskasser som ryker? "Alle" nyere Bmw har jo forskjellige dekkdim fremme og bak, og xDrive. Og det er særdeles få som kjører * dekk har jeg inntrykk av
  22. Den forrige 7eren min hadde 20" med 245 og 275, Ikke stjernemerkede dekk ( troor jeg ) Var ingen problemer med den vertfall 🤔 Vinterdekkene mine er 245/45 og 275/40x19 Og vidt meg bekjent får man ikke vinterdekk med stjernemerking?
  23. Ja, er nok det, men tror ikke bilen står på det per nå ( 20" nå men samme bredder ) Tviler på alle med forskjellig bredde fremme og bak nødvendigvis kjører på * merkede dekk.. Så ulogisk at Bmw ikke velger den mest like dimensjonen? Og skal jeg da gamble på 275😅 stjernemerkede dekk er jo nesten umulig å oppdrive så orker ikke ta med det i tankene også😅
  24. Skal ha nye 21" hjul på 7serien, som da har xDrive. Jeg har sett meg ut dekk i dimensjon 245/35/21 fremme og 285/30/21 bak. Dette skal utgjøre en forskjell på 0,4%. Men originalt har bilen: 245/35/21 fremme og 275/30/21 bak. Dette utgjør en forskjell på 1,1%.. Sliter med og se logikken til Bmw her? Hvorfor velge 275 når man får 285 som stemmer bedre?? Er mindre utvalg av dekk på 285, så ønsker jo egentlig 275 som originalt, men det stritter litt imot når det utgjør en større forskjell på rulleomkrets.
×
×
  • Opprett ny...