Gå til innhold

Skulebollen

Medlem
  • Innholdsteller

    7029
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    103

Alt skrevet av Skulebollen

  1. Hva skulle nolduser som meg gjort uten Bimmers
  2. Hei hå! Har kjøpt Bmw connected drive package professional. Der står det så fint at man laster bare ned kart oppdatering på USB minnebrikke. Men hvor laster man ned kartet fra?? Finner ingen nedlastingslink på connected drive store, ei heller noe på mailbekreftelse🤔
  3. Ja om jeg får ett tlfnr. Så er det ingen problem😊
  4. Hei og hå! Er her noen som har konto på svenske Blocket som kunne hjulpet meg og komme i kontakt med selger av denne? https://www.blocket.se/mobility/item/24175168 Går ikke og logge seg inn med bankid for og sende melding
  5. https://www.finn.no/mobility/item/467453098?ci=1 @Snagg30 😬
  6. Kjører xdelete på min g31 530d. Funker flott det 😊
  7. Ser at ifølge Newtis må man demontere innredningen i bagasjerom for og bytte innsats i tanklokk, måtte du gjøre dette🤔? Eller holdt det med og demontere innerskjerm for og komme til skruer?
  8. Ja koster jo kun en god tusing så den blir bestilt og byttet. Men blir jo litt nysgjerrig på om det vil vere nok, da mekanismen glir fint når den først står som ulåst. Og da kan jeg låse og låse opp 50 ganger uten problem
  9. Ja er ikke slik på g31. Hadde håpet det var slik så det ville vere enkel fiks.. Men er vel bare og koble ut låsen i åpen stilling muligens
  10. Ikke brukt bilen på 1 mnd. Så når jeg nå skulle på tur måtte det tankes. Da hadde selvsagt tanklokket låst seg. Går ikke og komme seg ajour med denne bilen.. Resulterte vertfall i at jeg måtte knekke av lokket og låsen som holder lokket fast.. Har klikket noen ganger før, men da har jeg låst og låst opp bilen x antall ganger, så har det fungert. Og låsen har glidd helt fint og fungert lenge etterpå... Er det bare og bytte kasetten? Eller kan der vere noe med motoren som låser/låser opp🤔? Vanskelig og feilsøke på en feil som kommer og går
  11. Grom bil med ekstremt mye imponerende arbeid!
  12. Gratulerer med kul bil! Tror også at disse kommer til og få ett prishopp fremover
  13. Gratulerer med ny bil. LCI versjonen fremstår som en moderne og pen bil. Tviler ikke på at Teslaen er vel så god, men den ser jo trossalt ikke ut.. Så da er det liksom ikke så nøye hvor god den er 😅 Senk og spacere nå😬
  14. Har sett noen av disse kjøre race på old timeren på Nurburgring. Og kan bekrefte at det blir ikke stort kulere enn dette nei. Både estetisk og lydmessig
  15. Var kanskje ikke den neste 458, men så koster den jo bare 6 mill
  16. Heilt ufattelig strøkent!
  17. Bilen har fått på seg noen km. Prøver og kjøre den mest mulig når det er tørt ute og jeg har ærend. Har byttet ut alle høyttalere til anbefalt oppsett fra BassBrothers. Dette sammen med en skjikkelig DSP forsterker og en liten 10" sub i hanskerom gjorde underverker på lyden. Selvom det imo. Svir og bruke 25k på stereo i en gammel veteran🙈 Den virkelig gode lyden kom først når dem foretok en livejustering hos dem i Fosnavåg. Kombinerte dette med familietur og amcar treff i Fosnavåg 1 mai. Siden jeg er en skapragger😬 Tok imponerende nok noen bilder fra turen Trygt parkert for natten Valgte og stille ut og ble plassert sammen med alt annet fra europa. Meget varierende utvalg, med en meget grom og gjennomført boble ved siden av. Møtte @Snagg30. Viser seg han og er skapragger og drømmer om og bytte ut gt3en med raggerbil nr.1 på bygda, Volvo 240. Han parkerte derfor imellom disse, før han slengte på seg Volvo capsen og beltespenna med Volvologo Ellers noen få generelle bilder
  18. Siden jeg hater sorte hjul fikk jeg byttet likt i mot en med sort/chrome på vår i3s. Han hadde 195/55/20 bak og originaldim fremme, men når fremdekka var utslitt ville han gå for 195/55/20 der også. Han hadde dette på vinteroppsettet, og mente bilen ble langt bedre og mer komfortabel og kjøre med 195/55/20 på alle 4. Men er enig i at det ser veeel ballong ut, spørs om jeg ikke må over på dine dimensjoner når dekka er utslitt. Hvordan ble kostnad vs originaldim evt. 195/55/20? Her avbildet med originaldim fremme og ekstra ballong bak
  19. Klarer vertfall ikke og bygge det for 7 mill i dag Og nettopp derfor er det så latterlig dyrt og bygge nytt på landsbygda.. Byggekostnad er tilnærmet lik, mens på bygda får man en takst hvor man går i minus..
  20. Den var da fint priset? Jeg klarer dessverre ikke se nytten i at en M bil skal vere en Suv. Men her må da vere mange som liker konseptet.
  21. Man Skal kunne kjøpe usett av en forhandler. Det er jo hele poenget med og kjøpe fra forhandler? Jeg er like skuffa nesten hver gang jeg durer avgårde for og hente ny bil. Over alt det forhandler har droppet og opplyse om, vel vitende om at jeg har bestilt envegs bill med fly. For folk som bor sentralt på østlandet er det selvsagt jævlig enkelt og snu i døra, men for oss som må reise 1 dag eller 2 til store summer så er det faktisk og forvente at alt av feil og mangler er opplyst på en skjikkelig måte. Men det skjer Aldri når jeg kjøper bil.. Hverken av private eller forhandler
  22. Ja hengervekt er forsåvidt ett godt poeng
  23. Men det eneste som er bedre med X5 er status overfor naboen. Så er vel ingen grunn til at x5 skal koste særlig mer enn g31😬
  24. Camberen ser ish lik ut. Er så mye at jeg skulle sett det med øyemål. Spørsmålet er vel om man feks. Kan løsne alt av justeringer bak, makse alt inn mot senter av bil for deretter og justere inn 🤔? Vet at på w124 kan man flytte fremhjulet frem og tilbake litt om man tar en korrekt hjulstilling. Men mange verksted er uvitende til dette, og derfor står ofte ene hjulet litt lenger fremme enn det andre. Har dog lest om flere med Bmw når jeg googler som har dette "problemet" så mulig det ikke går og fikse.
×
×
  • Opprett ny...