-
Innholdsteller
248 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Stord
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Jens Andreas's Achievements
Newbie (1/14)
16
Nettsamfunnsomdømme
-
Pyrox reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
ogee1 reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
williamwiers reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
Ivrig86 reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
Ivrig86 reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
Ivrig86 reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
Skulebollen reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
Mathiseen reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
God kveld. Satt og bladde gjennom bimmers og kom over denna gamle tråden min.. ble en brå slutt her gitt Så tengte at jeg kunne no oppdatere her koss det gikk Fikk bremsa skuta til slutt, og endte på 485 whp & 575nm på 98. ble og montert maxxecu Bilen har virket bra i 2 sessonger nå. Fikk seg en tur over fjellet til e30meet sommer 2017, og alt virket suverent. Står fortida godt parkert inne i garasjen under dyna. Blir nokk brukt denna sommeren, så tenker jeg det kan vere tid for ovehaling av motor og få skiten godkjent med motor. Heller fortida på og bygge meg banebil (e34 m60 turbo), så alle penger og tid går der Men e30n lever enda for di som har lurt på hva som skedde her Blir vel ikke mye oppdatering her frammover heller. Slår kanskje til når jeg skal begynne på overhaling av motor på gjensyn og god helg
-
skyline1 reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
Alexander Stamsaas reagerte på et innlegg i et emne: Podlengarage Bmw e30 m50 turbo
-
God kveld!! Har vært litt etterspørsel om motor og motor bygg her, så tenkte å legge ut litt info og bilder. Vinteren for snart 2 år sida, var jeg i Bergen og hentet meg en hel e30 delebil med motor og alle tilpasninger som skulle vær "lette" og flytte over, (Viste seg selvfølgelig at det ikke var berre berre..) Jeg startet med og flekke utav motor, demontere alt som var brukende og fikk resten på dynga. (noe jeg aldri skulle gjort..) fikk av kassa og hengte den opp i motorbukk. Motor ble grundig vaska og etterhvert demonterte jeg bunndelen som jeg sendte til EBB for balansering med ny trykkplate og clutch. (for den som sto på var noe "heima mekka" tull..) Fikk det sammen igjen med nye lager og tetning på veiva. Så ble jo det meste "nyovermalt" og annet "ikke pent nok" ble og utbyttet Fikk motor i bilen og styrte lenge med og få gnist i de nye VAG coilene jeg hadde montert. Det viste seg at det sprute jeg hadde ikke gikk over ens med coilene, så da ble det nye ledningsnettet jeg hadde laga klippet og skøytet på bmw kontakter igjen. for bruk av original coiler.. Fikk start på den, og kort tid etter mistet jeg oljetrykket.. Etter en masse med tid i søking av hvorfor, var det av med bunnpanna ut med ojepumpa og så inn med ny. Fant ut mens jeg hadde bunnpanna av at det var kjøleveske under ene stempelet. Åpnet topplokket og fant kjøleveske der og. Da var det jo berre og få av toppen og bytte pakning tenkt jeg. Fikk av toppen og fant en JÆVLA sprike........ Heldigvis hadde en kompis en 2.5 NV motor liggende som jeg fikk for en billig peng. Den nye toppen ble montert med alterna toppaknig. Ting viste seg og virke bra, og e30meet lå bra an. En eller to veke før avreise, var jeg å en kompis ute og gråv mappa før den skulle i benk. fikk brukt bilen en dag før det gikk til helvette igjen. Var gassing ut 1. 2. så var det slutt på morro. Trudde først det var en coil som hadde takket for seg, men det stemte absolutt ikke. viste seg å være eksoskammen som faktisk hadde knekke... Så alt håp til å få den med til meetn var kjørt. plukka etter hvert toppen av og fikk sendt den til EBB for porting, planing, sliping av ventiler, bytte ventiltetting og sjekke over fjærer og resten av toppen. Fikk den igjen ei stund etter, og ble montert etter hvert. Så tenkte jeg at dobble eksoskammer og hadde vore artig og prøvd. Så har fått dreid av den ene kammen i veka. Da gjenstår det berre og montere kammene igjen og se hvordan det ligger an. Alt i alt har jeg omtrent bygget en helt ny motor, så vil si hele kjøpet av den e30n var katta i sekka.... Motor spec: -m50b28nv -Dobbel innsugskammer -Portet nv topp -H staker -Maskinerte stempler -2,8 veiv -Sachs -618 trykkplate -228 sinterlamell -Maskinert m20 svinghjul -kvalitet grenrør fra ebay -Garrett GT4088 turbo -840cc boch dyser -3" intercooler -3" rørgater -ZF girkasse Har og endel biler oppover . Datasprutet som skal byttes ut!!! Ble mye bilder her.. men men. Planen nå er og få montert ferdig toppen, og kjøpe nytt datasprut. så går det nok litt tid i og koble opp det Satser på bilen er med til e30meet 2016 God helg fra podlengarage
-
kjekt folk liker (Y) Var planen og legge ut litt info om motor, men må grave frem litt bilder er egentlig usikker, men tipper mellom 4-500 hjulhest
-
Godt schulsen altid går da!
-
Var drit det ja. fant dessverre ut av det lit forseint, så alt forsvant.. må prøve og ver flink her da
-
Er en m50b25nv som er stroka til 2,8. så er det h staker,athena toppakning, porta topp og doble innsugskammer osv
-
Synest eg og! trenge litt fleire podlen prosjekter her!
-
Hehe! takker for det! kjekt å se folk liker det jeg bygger
-
Får se til og sveive igang noe her igjen, da bimmeren ble nedlagt. Har ikke vore aktiv innpå her i noen år nå, så fant ut det var påtide og få igang noe igjen. Har skjedd mye med bilen etter her sist. mulig folk følgte med på bimmeren, men legger ut litt bilder av ting som er skjedd Etter jeg hadde fått motoren opp og gå i sommer, var jeg uheldig og knakk den ene kammen. Var mye fram og tilbake om hva det var, men toppen ble reve av og sendt til EBB for overhauling og porting. Fant ut etter jeg fikk den igjen hva som var årsaka, Da jeg monterte bakka til kammen, brukte jeg en bakke fra en annen topp. i den bakka sto det ei hylse i bak kant. det samme gjorde det i toppen. så når vi monterte kammene, knepte vi di to hylsene sammen, og gjor til kammen sto i spenn og knakk.. Nå er toppen på motor igjen. Venter på den ene innsugskammen som er til dreiing hos OLSEN MOTORSPORT Prosjekt for vinteren er og kjøpe nytt sprut og få den klar. Har og noen wilwood bremser som skal på etter hvert. Da er det berre og prøve og komme på og legge ut updates her God helg fra podlengarage
-
zf girkasse 525/328/m3 3l m50 + ny 4puck sinter
emne svarte i Jens Andreas sin sexeren i BMW-deler selges
solgt? -
Jens Andreas reagerte på et innlegg i et emne: e36 m50b25 non vanos eller m50b25 non v topp øk
-
Har du toppen enda?
-
m50b25NV (ikke vanos) fra e34 selges, 200000km ca
emne svarte i Jens Andreas sin janerik171187 i BMW-deler selges
er mortorn solgt ? -
Er toppen solgt, og eventuelt, er det non vanos ?
-
Har du topp liggende?
-
Jens Andreas reagerte på et innlegg i et emne: Mortenkapi e28s54 updatet