Gå til innhold

ovekvam

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ovekvam's Achievements

  1. Litt andre opplysninger om bilen fra min tid med den: - Bilen fikk en diffbrems fra E30 325e, som har litt tyngre utveksling enn bilen har originalt. - Bilen ble litt understyrt med BIlstein PSS. Skiftet derfor fremre krengestag til et tynnere fra 316i. - Originalbremsene holdt aldri en hel helg med banekjøring. Ble dyp bremsepedal søndag ettermiddag. - Skinnsetene var veldig glatte. Hadde derfor Schroth Quickfit firepunktseler til banebruk. Disse var bestilt til E46, siden Compacten har motsatt layout av sikkerhetsseler i baksetet i forhold til E36. Kanskje festene er der fremdeles? - Bilen ble målt på rullende landevei til cirka 190 hk, 20 mer enn BMW oppgir. Den var ikke trimmet på noe vis. - Sensor i passasjersetet laget mye problemer, og ble hardkoblet bort, slik at airbag alltid går av på den siden i kollisjon. - Bilen brukte 1:52.9 rundt Rudskogen, uten å kutte curbs, og uten R-dekk. Hadde 175 på GPS inn mot Angstsvingen. - Hadde bilen oppe i 229 km/t på Autobahn. Da ville den ikke mer, men hadde mer turtall å gå på. - Originaleksosen har en pneumatisk klaff i ene eksosutløpet som lukkes på tomgang og lav belastning. - Jeg shimset litt ekstra negativ camber på fremre fjærben med en stoppskive på ene festebolten til navet.
  2. Da jeg solgte bilen, hadde den BMW Business CD spiller med adapter for AUX-inngang. Da jeg kjøpte den stod det en Pioneer-spiller i, men denne samarbeidet aldri skikkelig med diversity-antennen som bilen var utstyrt med. Løsningen ble derfor original radio. Den hadde samme type ratt som bilen har nå. Legger ved noen bilder av hvordan den så ut rett før salg. Synes den ser bedre ut nå, med M-Technik styling, oppgradert eksos og oransje blinklys. Bilen var levert fra fabrikk med en pakke som inkluderte kromringer rundt instrumenter og brytere. Mener den hadde en kromring på girkulen også. Tweeterne på dashbordet var ikke der da jeg hadde bilen.
  3. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 3bb9524a4a
  4. Hadde reddet den frontfangeren med litt mer fart ned i Angstsvingen. Men sånn ellers, hvis dere ser at dere kommer til å kjøre på innsiden av svingen (spesielt aktuelt på isbanetreff): - Trykk inn clutchen. - Dra håndbrekket hardt til. Da vil bilen snu seg baklengs, men gli klar av innsiden. For de uten ABS er det bare å låse alle hjulene ved å bremse hardt. Det har samme effekt. Ikke vær redd for at bilen bak dere kommer til å kjøre på dere når dere gjør dette. På banekjøring er folk så konsentrerte om kjøringen at de klarer å stoppe eller styre utenom.
  5. Ikke like bra kvalitet her, men jeg har laget et lite album: https://www.facebook.com/media/set/?set ... b4c30b627f
  6. Motoren blir jo stort sett overdøvet av dekkskrik på driftebilene uansett. Det var til tider meget høyt støynivå på banen når flere biler var på vei sidelengs rundt svingen på toppen av bakken mellom angstsvingen og slakteren samtidig.
  7. Som delebil er det også verd å få med seg at bilen var utstyrt med en diffbrems av 188-typen, med 2.93:1-utveksling. Den er nok verd litt penger.
  8. Nei, den er ikke solgt.
  9. Ny pris, 50 kroner!
  10. Har en E30 318iS førerstol stående på treunderstell. Den har blitt brukt som PC-stol de siste årene, men duger også i E30 eller som stol for bilspill-bruk. Stolen er god stand, og er forholdsvis lite slitt. Det er ikke en sportsstol, men den har vippefunksjon siden den kom fra en todørs bil. Det er helt uaktuelt å sende den i posten, men den kan hentes på Bryne. Prisantydning: 100 kroner.
  11. Solgte nettopp en E36 323ti Compact, og den nye eieren ville ikke ha den originale differensialen. Dette er en 188-diff, altså store E30-typen. Utveksling 3.07:1, passende for sterke motorer eller 1:1 i femte gir. Den er kun kjørt cirka 80000 km av voksne bileiere, så den burde være i veldig god stand. Burde være et bra objekt for ombygging til diffbrems. Den passer E30, E28, Z3 og E36 Compact, pluss sikkert noen biler til ved bytting av baklokk. Diffen bor på Bryne, og er et tungt beist. Har i utgangspunktet ikke lyst å sende den. Best hvis noen kan hente den i boden min. Bud?
  12. Her er noen bilder av bilen som ble tatt i dag. Hører jeg 80 000?
×
×
  • Opprett ny...