Litt andre opplysninger om bilen fra min tid med den:
- Bilen fikk en diffbrems fra E30 325e, som har litt tyngre utveksling enn bilen har originalt.
- Bilen ble litt understyrt med BIlstein PSS. Skiftet derfor fremre krengestag til et tynnere fra 316i.
- Originalbremsene holdt aldri en hel helg med banekjøring. Ble dyp bremsepedal søndag ettermiddag.
- Skinnsetene var veldig glatte. Hadde derfor Schroth Quickfit firepunktseler til banebruk. Disse var bestilt til E46, siden Compacten har motsatt layout av sikkerhetsseler i baksetet i forhold til E36. Kanskje festene er der fremdeles?
- Bilen ble målt på rullende landevei til cirka 190 hk, 20 mer enn BMW oppgir. Den var ikke trimmet på noe vis.
- Sensor i passasjersetet laget mye problemer, og ble hardkoblet bort, slik at airbag alltid går av på den siden i kollisjon.
- Bilen brukte 1:52.9 rundt Rudskogen, uten å kutte curbs, og uten R-dekk. Hadde 175 på GPS inn mot Angstsvingen.
- Hadde bilen oppe i 229 km/t på Autobahn. Da ville den ikke mer, men hadde mer turtall å gå på.
- Originaleksosen har en pneumatisk klaff i ene eksosutløpet som lukkes på tomgang og lav belastning.
- Jeg shimset litt ekstra negativ camber på fremre fjærben med en stoppskive på ene festebolten til navet.