Gå til innhold

Anderspr0

Medlem
  • Innholdsteller

    446
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Anderspr0's Achievements

  1. Slik jeg forsto det, gikk lufta inn via filter, inn i blokka og inn til belger, samt motsatt påvei ut. Når ventilblokka suger luft med trykk igjennom filter, paserer noe luft, men når det skal ut naturlig uten trykk, kommer lite igjennom filtret. Godt mulig at det er helt på villspor.
  2. Mulig dette kan være problemet?
  3. Hei, Får opp feilmelding om chassisfeil daglig. Fikk beskjed fra verkstedet at kompressoren til luftbelgene måtte byttes. Feilkode på "for lang senketid" (oversatt). Noen erfaringer på denne feilen? Må kompressor byttes, eller kan det løses uten bytte?
  4. "Chassifunksjoner begrenset" med gult farevarsel
  5. Hei, Har en F15 som fikk diagnose med SZL-modul feil hos et verksted. Noen med lignende? Er det selve sleperingen som må byttes, eller er det hele modulen med hendlene også? Verkstedet er beskjedent på svar av spørsmål.
  6. Har nå fått noen riper små riper fra frontfanger til bakdør, trolig etter en busk eller noe. Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg polerer bilen, mtp. at den muligens har noe coating igjen?
  7. 28 grader (max), vifte på ca 50% 2.5 diesel Ingen vinduer nei, absolutt ikke. Auto har jeg aldri brukt, ikke skjønt helt poenget.
  8. Hei. De siste dagene har det vært rundt minus 15-20 ute, og bilen blir ikke skikkelig varm. Temperaturnåla sto på rundt 50-60, og gikk litt opp og ned. Dette var under en 2 timer lang kjøretur. Temperaturen som kom fra luftdysene i bilen var lunken. Væskenivået ligger riktig i beholderen for kjølevæske. En gjenganger jeg ser på nettet er at det anbefales å bytte termostat. I går var det -8 ute, og nåla gikk fint til 80-85 grader, og god temp inne i bilen. Spørsmålet er, er det egentlig normalt det med temperaturen når det er såpass kaldt ute (minus 15-20)? Eller skal tempen i motoren uansett være 82-85 grader? Har jo så ikke lyst til å bytte noe, om det er normalt.
  9. Skal sjekke at flottøren ligger greit og er bevegelig. Men, jeg ser på Youtube at de fleste forgassere til snøfresere har en 2-delt skrue i bunnen av flottørkammeret, som man justerer luft/bensin-tilførselen. Min, har kun en skrue i bunnen. I midten av skruen er det en sølv-kule eller noe slikt. Ved siden av denne skruen, som også holder kammeret på plass, er det en fjær-knapp/skrue for å drenere kammeret. Det jeg lurer på, hvor kan justeringsskruen være for luft/bensin? Slik, bare med en drenerings-sak ved siden av
  10. Bruker 4 takters bensin. Starter på første draget. Hele forgasseren er plukket i deler og renset. Flottøren, du sier noe der. Kanskje jeg har feilmontert den eller at den har hengt seg opp. Skal ta en sjekk.
  11. Hei Usikker på om dette er spiselig i et bimmers-forum, men gjør et forsøk. Ariens ST824 fra 2004. Hadde problemer med at motoren poffet, som ga blå-flammer ut eksosen en gang i blandt. Demonterte forgasser og renset, samt tømte ut bensintanken og ga den en rens. Remontert, ny bensin, og ble for så vidt kvitt problemet. Men, nå når jeg pumper opp forgasseren og starter snøfreseren, går den i ca 2 minutter før den gradvis dør ut. Pumper opp forgasseren på nytt, og samme skjer igjen innen 2-3 minutter. Jeg kan holde den noe lengre i liv ved å skru chocken på, men har da ingen kraft og dør gradvis ut. Noen som har en formening hvor jeg skal begynne?
  12. Sikring?
  13. Gjelder en 2014 F15 X5 Noen som har vært borti lignende, og har en løsning? Begynner å gå meg på nervene, da bilen ellers er «som ny» IMG_2119.MOV
  14. Hei. Er og har vært på finn. Ikke solgt ennå
  15. Liten oppgradering fra 19 > 21'' Og joda, ser skjev-fordelt ut mtp. forran og bak. Innså nå at luftbelgene ikke hadde kompansert.
×
×
  • Opprett ny...