Gå til innhold

BimmerFan!

Medlem
  • Innholdsteller

    887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av BimmerFan!

  1. Da ville jeg helt klart gå for 525d uten M-sport. Jeg synes at F10 uten M-sport er liker vakker som en med M-sport, synes noen ganger at F10 uten m-sport er en penere bil enn med M-sport. F10 uten M-sport gir meg litt F01 vibber, og det er ikke akkurat negativt
  2. Meget enig med deg i at en en 520d mangler den ekstra piffen, spesielt versjonen med 163 hk. Angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte en 2010 modell 3.0 istedenfor.
  3. Enig. Da jeg for første gang prøvde en F10 med 3.0 motor så var det første jeg lo merke til var hvor lett bilen føltes iforhold til 20d. 20d kjennes rett og slett veldig tung ut, og derav tror jeg at motoren må jobbe mer enn 3.0d Skal nå fylle tanken full og kjøre frem til den går tom, for å se hva forbruket ender opp på. Skal også kjøre meget pent for å se om kjørestilen min har en innvirkning på forbruket. Skal nå fulle full tank for å måle forbruk på nytt. Skal kjøre pent og følge litt på med gjennomsnitthastigheten Det var et veldig pent forbruk den M550d hadde. Rett og slett imponerende. Skal prøve den fremgangsmåten neste gang for å se hva forbruket ender på og om kjørestilen min har en sammenheng med forbruket. Bykjøring på den var ganske høy. Når jeg testet en 730d som har samme motor som i din så sto det 1.2 på kjørekomputeren. Men nå vet jeg ikke hvordan bilen har vært brukt Skal prøve å kjøre rolig på neste tank for å se om høyrefoten min har en innvirkning på forbruket.
  4. Takk for en informativ og god omtale Enig med deg angående interiør og eksteriør design. Har ikke prøvd bilen enda så får ikke sagt noe om jeg liker kjørefølelsen. Jeg sliter fortsatt en god del med eksteriøret på den bilen. Tror jeg holder meg til BMW foreløpig det er ikke uten grunn at tyskerne sier "einmal BMW immer BMW". Den følelsen har jeg nå etter å ha eid BMW i 1 år nå. Når jeg prøver andre biler fra andre merker får jeg aldri følelsen av at jeg har lyst på den bilen. Jeg får da vente spent på hvordan G30 på, samtidig som jeg holder meg oppdatert på bruktmarkedet til F01 LCI. X6 LCI har jeg også litt lyst på, selvom den ikke er verdens vakreste bil. Liker maskuliteten veldig godt
  5. Får prøve å gjøre det Merket også at forbruket steg endel når jeg satt på sommerdekk, da det er breie bakdekk. Ved langkjøring bruker min også ca. det samme. Men på blandetkjøring gjennomsnittlig så er det høyt. På langkjøring ligger min også på det samme iflg. journeycomputer ( da må den selvfølgelig være resettet)
  6. Det var merkbart mindre enn min ja. Jeg har både litt bykjøring og langkjøring, men merker at det i perioder der hvor det er mye langkjøring, så blir det ikke så veldig mye bedre. Når jeg f.eks. resetter computeren før en tur på 40 km så vil det da stå ca. 5.0 på veldig pen økonomisk kjøring. Men etter noen dager med blandet langkjøring og bykjøring så øker forbruket drastisk. Nå står ikke bilen ofte lenge på tomgang, veldig sjeldent. Kanskje 3 minutter om morgenen for å få motoren litt varm før jeg begynner å kjøre. Skal prøve å måle hvor langt jeg kommer med en tank neste gang jeg skal fylle for å få en litt mer nøyaktig måling.
  7. Hei folkens! Legger merke til at bilen min bruker mye diesel i forhold til motorstørrelse. Bilen er i tillegg norgesversjonen med 163 hk. På journeycomputer så står det at bilen har brukt i gjennomsnitt 7.8l/100km og på den andre så står det 7.3l/100km. Er ikke det litt i overkant i forhold til motorstørrelse? Nå skal det sies at jeg har en litt tung gassfot. Det som irriterer meg mest er at grunnen til at jeg kjøpte en med 2.0D var mye pga. drivstofforbruk, mens R6'en ifølge mange bruker mindre en R4 dieselen, ihvertfall på F10. Har også pratet med en som har A6 3.0 tdi 204 hk som ligger på 6.3l i gjennomsnitt? Hvor mye bruker deres F10 ?
  8. Takker for svar Fahad, da skal jeg ta en titt på alternativene Tusen takk for det Ja disse setene er veldig irriterende. Dersom de ikke klarer å løse knirkingen denne gangen så prøver jeg tipset ditt. Det som er rart er at det kommer an på temperaturen også Det så meget bra ut Bilen din er forøvrig veldig fin Skal ta en titt på hva jeg bør gå for
  9. Det hadde vært fint om du kunne sammenlignet F10 mot nye E-klasse, da jeg også er litt interessert i den
  10. Hvordan ser M-performance typen ut ?
  11. Det så faktisk ganske bra ut ! Hvor får man kjøpt slike til en rimelig pris? Lurer også på hvor du kjøpte den M-sport lippen til bakluken, den du hadde før den nye? Har også lyst på den du har nå, men frykter at den blir litt for dyr og at den kanskje blir litt vulgær på bilen min, da jeg ikke har gjort så mye på den med tanke på felger, eksos, diffuser osv
  12. Hvor kjøpte du grillen din ? Vurderer å kjøpe like da min har begynt å flasse, og lurer da også på om "radiatoren" synes mer med M5 grillen som du har? Forøvrig så er bilen din så forbanna fin!
  13. Da har bilen vært på oljeservice idag. Deilig å få det unnagjort før sommerferien er her Ellers så skal den inn igjen i slutten av måneden for å sjekke ut hvorfor bilen vibrerer/skjelver ved venstresving og akselerasjon samtidig ved kald motor. De skal også sjekke ut en reim-lyd og fikse knirkingen i setene foran Jeg fikk da en F31 316d M-sport Alpinhvit med manuellgir som lånebil, meget morsom bil når veien er svingete, men motoren var kjedelig. Den bilen fortjener virkelig mer motor enn det den har Den var også helt ribbet for ekstrautstyr, hadde bare M-sport. Fikk også sett nye G11 på nær avstand, den var helt RÅ! Meget pent utseende og interiør Det kommer fler bilder av F10en vår etterhvert
  14. F10/F11 er meget gode biler å kjøre som de fleste som er ute etter en slik bil er klar over. Jeg velger i dette tilfellet å fokusere på feil og irriterende ting som jeg og andre jeg har pratet med har opplevd med F10. Først å fremst så er knirkete seter foran en gjenganger feil på disse bilene, spesielt på standard og sportsetene. Min har vært på fiks for dette tidligere, men det varte i 1 mnd og skal nå inn igjen for samme feil imorgen. Jeg og mange andre har også opplevd en del knirk rundt om i interiøret over dumper/hull i veien. Det virker som facelift versjonen er mye bedre på interiør knirk enn det prefaceliften er. Bilen vår måtte også bytte turbo etter ca. 84 000 km pga. uling, men har så smått begynne å ule igjen nå som den har gått 92 000 km (kanskje det er slik disse skal være?) Nå vet jeg ikke hvilken motor du vil ha, men jeg har en 520d som er etter min mening kraftig nok for norske veier og fartsgrenser. Etter at jeg prøve en med 3.0d motor så er jeg fast bestemt på at min neste bil skal ha det, pga. lyd og måten bilen jobber på med denne motoren. Rett og slett herlig Dersom du skal ha en 520d så ville jeg anbefalt deg å ha kjøpt en som er fra sent 2011 eller nyere, da 520d før det har hatt en del feil med registerkjede. Dersom jeg hadde vært i din situasjon nå så ville jeg ha gått for en 3.0d. Lykke til med valg av en herlig bil
  15. 80 000 km er ingen ting for den bilen Hvordan renser du Idrive skjermen uten å ripe det? Min er full av støv og tørr ikke å gjøre noe med det
  16. Hvordan syns du den bilen var i forhold til F10 ? Er litt nysgjerrig på den bilen, men sliter litt med eksteriøret
  17. Takk E.H.D Litt usikker på hva jeg syns om de på F10 Jeg har nå 275 bak og 245 foran på 350M felger, regner med at samme dimensjon går på 20" tommer også?
  18. Takker for svar fra E.H.D og Walkabout I og med at jeg aldri har sett disse felgene på F10 før så vet jeg ikke hvordan det kommer til å se ut Noen som har sett bilder eller sett en F10 med slike felger så tar jeg gjerne imot meninger om det ser bra ut eller ei
  19. Hvis det er en 2.0 diesel du ser på så er det verdt å nevne at disse motorene har slitt mye med turbohavarier. Spesielt på tidligere årganger av X3.
  20. Jeg sikler litt på de Style 253 20" felgene på min F10 med M-sport. Men er usikker på om det passer? og at det kommer til å se bra ut, siden bilen min har M-sport pakken. Style 253 felgene ble opprinnelig levert til 7-serie F01 og 5-serie GT uten M-sport.
  21. Jeg har alltid syntes at E39 har vært flotte biler En bil jeg slet litt med i begynnelsen er nye 7 -serien G11, jeg likte den ikke når jeg så den på bilder, og ble heller ikke overbevist når den jeg så den på veien. Men etter å ha sett de flere ganger så er det en bil som jeg har veldig lyst på, dessverre alt for dyrt Synes fortsatt at F01 er mye penere
  22. Tusen takk for det sveigis E28 er en ganske vakker bil det også For å være helt ærlig så synes jeg alle 5erene til BMW er super vakre Jeg følger med på din tråd også, bare litt i "skjul"
  23. Skjer ikke så mye her for tiden, men har bestilt en oljeservice på bilen, da lampen lyser i dashbordet. Ba dem også samtidig å sjekke ut begge setene foran som knirker (2. gang den skal på fiks) og during /risting ved hard akselerasjon samtidig som man svinger til venstre Blir deilig å få det unnagjort
  24. Nydelig bil Gabz Ser ut til at du er flink til å vedlikeholde bilene dine Keep ut the good work!
×
×
  • Opprett ny...