Gå til innhold

BimmerFan!

Medlem
  • Innholdsteller

    887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av BimmerFan!

  1. Har fulgt med på tråden din siden du kjøpte F10'en og må si at du lager interessante reisebrev, som faktisk er underholdende å lese Så er jo bilen din nydelig også! Har lagt merke til at du har en god del peil på F10, vet du om girolje skal byttes på disse bilene, eventuelt når? Mvh
  2. Har du link til M-spoileren? Hvordan var monteringen?
  3. Tusen takk for svar folkens! Skal sjekke ut det med serviceavtale
  4. Aha, hvor fikk du kjøpt den "leppa" på bakluka?
  5. Woow, bilen din var råtøff. Har lik bil i samme farge. Hvordan er forbruket på din ? On-board computeren min sier ca.8.0 på lett landevegskjøring/bykjøring.
  6. Hei. Takker for svar. Det med forbruk stusset jeg veldig på. Min bruker ca.8.0 på lignende kjøring. Fler som kan bekrefte/avkrefte om forbruket mitt er høyt?
  7. Hei som noen av dere sikkert vet, har jeg kjøpt meg en BMW 520DA 2012 F10 M-sport i sophistogrå. Bilen er en drøm å kjøre for meg, da dette er min første BMW. Jeg har da noen spørsmål, da jeg er litt ny på det feltet her. 1. Når mobilen min er koblet til får jeg kun kontaktene fram på BMW Office. Vil gjerne ha e-mail, sms osv. da jeg er mye på farten. Hvordan kan jeg få dette til? Har forøvrig en Iphone 5. 2. Leste litt på BMW sine sider om at man kunne oppdatere softwaren til Idrive og bluetooth via USB. Hva er hensikten med å oppdatere? Hva blir forskjellen? Gjør dere det? 3. Jeg har inntrykk av at min 520D med 163hk, har et høyere forbruk enn det den skal ha. Ved bykjøring 50-60 sone så viser on-board computer ca 8,0L. Er det normalt? Hva viser deres? 4. Hvor mye koster en vanlig service på en slik bil? Når skal girolje skiftes? 5. Bilen min mangler M-sport leppa på bakluka, noen som kan poste noen linker fra forskjellige nettsteder som selger lignende lepper til en god/lav pris? Helst ferdig lakkert. Gjerne fra ebay. Fargen er sophistogrå. Uff nå ble det litt mye, håper dere tar dere tid til å svare en nysgjerrig og fersk BMW-eier som kommer til å kun kjøpe BMW'er framover.
  8. Takker for svar folkens!! Man hører at det blåser/uler/hviner når man gir på litt, men ikke noe spesielt voldsomt.Bilen går som et skudd!
  9. Halla folkens! Først å fremst må jeg si at jeg har endelig kjøpt min første BMW! Det er en 2012 520DA M-sport i sophistogrå farge. Bilen har masse fint utstyr som sportseter i skinn (dakota oyster), naviproff, EDC(?), Varmet i ratt osv.... Jeg har noen spørsmål som jeg har lurt på: 1. Hvorfor må jeg trykke på start/stopp knappen en gang til etter jeg har skrudd av motoren, for å skru av skjermen og alt det elektriske? Går det ikke ann å få det til at skjermen osv skrur seg av sammen med motoren? 2. Bilen sporer med 275 dekk. Er runflat årsaken? 3. Går det ann å skru av det forbanna start stop systemet for alltid? 4. Det kommer en hvine/ulelyd fra bilen ved pådrag, hører dere det samme i deres 520d? Mvh
  10. Hei! Tråler finn etter en F10 nå om dagen. Har lagt merke til at noen F10'er har en slik chrome list på dørhåndtakene,mens noen mangler det. Hvorfor er det slik ? Mvh
  11. Wooow!!! Gratulerer med helrå bil!!!!!! Her skal det følges med
  12. Selger påstår at bilen er vedlikeholdt og servicer er fult. Hvordan er girkassen på disse? Takk for svar
  13. ArneR: Ja, den er helt nyydeliig! Det la jeg ikke merke til. Får kontakte han til uken! Takker for svar:) Saltkjelen: Den hvite ArneR linket til mangler navipro Hvor mye koster en slik oppgradering og hvor får jeg eventuelt gjort det? Takk for svar! Sturmtiger: Nr.2 er meget pen den og, eneste er at den mangler skinnseter. Skulle gjerne hatt bensinsekser, men jeg pendler mye og vil ha et lavt forbrukt. Automat mener jeg er et must på en 5-serie. De er også meget tungsolgte med manuell gir Takk for svar
  14. Ja, selger sier at bilen er meget godt holdt og alle servicer er fulgt. Bilen er også nylig EU-godkjent. Er denne motoren slitesterk? Andre synspunkter?
  15. Fant en meget pen BMW 530D GT som har gått 230 000 km. Er det idiotisk å kjøpe en slik bil mtp. kjørelengde? Mvh
  16. Syns også F10 er nydelig i hvit farge, men uten M-sport synes jeg at det blir noget "tamt". Den hvite har jeg fundert på, men problemet er at den mangler navipro, noe som er et must for meg. Den sorte er egentlig midt i blinken for meg, selv om den har gått litt langt, men den ligger alt for langt unna. Takker for utfyllende svar!
  17. Vi skal kjøpe oss en BMW F10 i løpet av de to neste ukene og det blir da dermed vår første BMW Jeg liker å holde bilene i god stand og denne BMW'n skal få like god pleie som våre andre biler. En slik pakke hadde kommet godt med da http://billigbilpleie.no/product/polermaskine-rupes-bigfoot-lhr12e-kompletkit-11489/
  18. Har ikke små barn nei Ja, du sier noe der ja, er redd for at hvit farge kan gå av moten
  19. Tenker å ha bilen i 5-6 år og skal brukes som familiebil Skal dra å se på de til neste uke
  20. Ja, nå er jo den andre 2 år nyere da, hmm ??
  21. Jeg er både glad i masse utstyr og M-sport. Hva jeg verdsetter høyest er vanskelig å si
  22. Er ute etter en F10 og disse to har fanget oppmerksomheten min: https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54042932&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52298689&searchclickthrough=true Hvilken av disse to hadde dere valgt og hvorfor ? Mvh
  23. Får nå se hva det blir til skal dra bort å se på to stk F10'er på tirsdag
  24. Hvorfor skal du selge denne flotte bilen? Er selv ute etter en lignende bil, dog med automat og navipro
×
×
  • Opprett ny...