Gå til innhold

dawesto

Medlem
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om dawesto

  • Bursdag 08/20/1992

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansund N

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

dawesto's Achievements

  1. Etter litt prøving så kom jeg fram til at Strekkreima var slitt og var roten til alt vondt. Luftet tanken med noen bekjente som mente at det skulle ikke ha all verden å si å det var mere tro på den nye reimskiva som var defekt (feste hull ikke borret i senter) strekkreima var tidligere montert feil som førte til en skade. Riktig nok var det kun 1 tann som var berørt og ca 40% av reimas lengde hvor den ene tannen var skilt ifra resten. ( var ca 1.5 år gammel reim) Slengte på ei ny strekkreim å reimdriften funker uten vibrasjoner ulyder eller lignende. erfaring, svigningsdemperen må ha trykk fra begge sider samtidig for å ikke få kast. enkle er ofte det beste 🤪
  2. Har en e91 m47 hvor gummien på svigningsdemper hadde begynt å revne. Tok av det gamle og satte på nytt, med ny bolt som jeg trekte til 100nm og ytterlige 120 grader etterpå. opplever problem med mye kast i svigningsdemper og reim strammer jobber noe voldsomt. Demonterte det nye og sjekket om det kanskje var sentrert på feil eller om der i det heletatt var mulig. Monterte sammen igjen og samme resultat. Den nye reimstrammer begynte så å presse ut fett etter å ha blitt overarbeid? prøvde også å montere gamle reimstrammer for å se om dette kunne hjelpe. Ingen forskjell Problemet er mye vibrasjon og en drøy ulyd av reima som står å klapprer. er det noen mulighet for at dette er montert feil eller har jeg rett og slett vært så uheldig å få en defekt svigninsdemper som ikke har bolt hullet i senter? noen vært borti at bolt ikke står helt i senter eller lignende? IMG_2350.MOV
  3. De kan ikke føre på nye feil på en allerede satt mangellapp, men de kan nekte å godkjenne kjøretøyet eller rettere sagt, ikke ta på seg jobben med å ettergodkjenne bilen før de feilene som de mener er utbedret. om du utbedrer de feil som står på mangellapp og drar på et annet verksted så kan de ettergodkjenne bil. med andre ord. Oppdragstaker står fritt til å ta på seg oppdraget på sine kriterier og du kan dessverre ikke kreve at de ettergodkjenner bilen.
  4. lurer helt enkelt på hva den åpne kontakten er til og om det har en sammenheng med den gule kontakten som går bak på speedometer, evt. om noen kunne fortalt meg hvilke pinner går til hva på den åpne kontakten, for det jeg mangler er den gule kontakten om den er nødvendig samt ledningsnett til original radio er borte så skal det egentlig kobles igjennom den åpne kontakten under rattet over clutchen? håper noen har svar da jeg ikke vet selv og det manglet samme kabelen på en bekjent sin prosjekt e30 med samme motor på forhånd takk for svar
  5. Hei! Har en ganske clean og original facelift e46 2003 mod. Saken er at det er en n42b18 som står i å har drøftet litt ideen om å bygge om til m54b22 motor i den. Det jeg lurer på er hva må til for å få godkjent fra 4 til 6 syl og hva man egentlig trenger av understells deler? på forhånd takk for svar
  6. Blei da start på bilen fikk blåst ut litt vann så ble det da rette komprisjonen ui motorn så nå bromler den å går igjen
  7. Takk for svar har tatt ut alle tennpluggene å bilen står klar for og blåeses, eneste som stopper meg nå er dårlig vær
  8. Hei! For 2 dager siden var det storm her hvor jeg bor. Når dama var på tur hjem ifra jobb så kjørte hun i en stor dam og motoren fusket å harket et lite stykke før den stanset. før hun snakket med meg så prøvde hun å få start på bilen sin igjen og fortsette til batteriet til slutt ble tomt.... Nå idag har jeg byttet og tørket ut av luft filter, byttet olje og filter, samt byttet alle 4 pluggene. altså en service rett og slett. problemet er nå at den fortsatt ikke vil starte, jeg prøvde å ta alle pluggene ut for og tvinge det av veske ut ifra sylinderne men det kom ingenting. jeg vet ikke om det er en spesiell teknikk på det eller noe men det funket ikke for meg iallefall.. jeg prøvde og bruke booster på batteriet, startkabler 2 forskjellige bare for å være sikker og jeg prøvde å trill starte den, jeg dobbelt sjekket så at alle pluggene og alt var riktig på plass slik det skal være og alt sitter tight og fint. prøvde så å trill starte den i en lengre bakk men det funket heller ikke. Det som skjedde når jeg prøvde å få start er - motorn sviver, den putrer men vil ikke tenne sikkerlig og når den tenner så fusker den noe uhorvelig. jeg fikk start på den en 40-50 meter å da gikk den på 1000 omdreininger og "kvalte" seg selv for så å stoppe på nytt igjen. å når den først startet så putra den og potsmella uten bedring.. vil dette si at det er vann i sylinderne som gjør at det ikke for rette komprisjonen? og evt hvordan får jeg fjernet det uten og kløyve motoren... bilen det er snakk om er en 96 modell VW Polo N6.1 1.4L alt av tips og råd mottas med stor takk!
  9. dawesto

    Slett

    Har fått ordnet med ny girkasse har ikke fått fjernet annonse beklager dette og takk for henvendelser.
  10. Selger bimmern min da det har kommet endel feil på den og jeg ikke har tid til å lappe den sammen lengre. bilen er en 92 modell 520i manuel, har gått 280 000 ca, motor går fint svetter hverken olje eller vann. EU ok til 02-14 så funker greit som vinter bil. Bilen har hvite BBS felger. ny clutch i september byttet girkasse september nye bremserør byttet i juli byttet ratt til e30 sports ratt er byttet olje på girkassa samt byttet pærer i front bilen har blått interiør samt blåe lys bak i bilen som matcher dette bilen er hel og fin, dog noen feil. feil på bilen er: Vindusvisker funker kun på trinn 3 (høgeste) Ryggelys defekt har ikke peiling hvorfor enten sikkring/pære eller en plugg kontakt som er feil med er litt rust i kanalene og jeg har rett og slett ikke tid til å sveise dette, men skal ikke være bærende å skal gå an og sveises. låsen på bakluka er litt treg bensin lokket sitter litt løst trenger ny fjær hvis bilen står parkert med snuten nedover en bakke så lekker det litt vann fra takluken (vridd pakning) Hornet funker ikke da den ikke har kontakt stift inne i rattet, bare å skaffe ny og plugge i så funker dette om man trykker clutchen for hardt inn så lager den en ulyd men bilen bærer ikke preg av dette når man har funnet gripe punktet. er et varmskjold som skrangler, om jeg ikke tar feil så er det bare og snu en støtte bøyle under så skal dette være borte. ved brå bremsing så kommer det en dunke lyd i front på bilen, vet ikke hva dette er kan være spisingen på bilen kanskje. tror ikke det skal være andre feil en dette. vurderer prisen til 8000,- + omreg da den har sine feil. kan nåes på telefon: 948 36 331
  11. Holder til I kristiansund så om du vil ha motor så kan du komme og skru den ut for en liten penge
  12. Svarer på min egen tråd da jeg fant det ut. skrudde av bakfangeren og tok av gummien som holder påtta oppe... fikk nok plass til å skru av varme skjoldet og girkassa er nå ute.
  13. Hei! holder på å skrur min 92 modell e34, jeg har tatt ut alle skruene til girkassen og har løsnet den ifra mellom aksel men! her er det jeg står fast, når jeg skulle ta ned eksosanlegg så er det ikke en mutter det går an å løsne på alt sitter jo helt fast, jeg har prøvd på feste fram ved motor og jeg har prøvd meg på festet midt under bilen for det er egentlig bare bakre del jeg trenger å få tatt ned slik at jeg får ned varmeskjoldet som sitter under. jeg får ikke til og komme til uten å ta ned eksosanlegg å har lest det flere plasser at dette må ned for å kunne ta av varme skjold og et feste til mellomaksling, er det noen som vet om det går greit å bare ta det midt under bilen eller må dette gjøres ifra motoren? evt. går det an å få ned mellomakslingen på annet vis?
  14. Bump! det er bare å sende PM om du er interresert i noen av delene til en e34, er rust på kanaler og jekk fester desverre så disse vil jeg ikke selge da det ikke er mye rart å ha. annet en det er listene rundt bilen solgt, samt felger, panser emblem, og vindusvisker motor. det er blant annet et sett med senkefjører som ligger klart til sending for 500+ frakt. er ikke sikker på hvor mye senk det er og jeg har ikke Tuv, derfor selges disse billig. annet en det er det bare å skrike ut så skal jeg få det demontert og sendt for en rimelig penge
  15. Har en 92 modell e34 stående med en halvveis defekt girkassa, går enda an å kjøre med den men overføringen mellom gir og motor er blitt skeiv så den snurrer ujevnt inni der. Lurer derfor på om noen har en M50b20 girkasse til e34 de kan selge for en billig penge da jeg er student er ikke sånn super kresen på girkassa så lenge den er hel og funker som den skal.
×
×
  • Opprett ny...