Gå til innhold

superduper

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 525dA, E60, 2008 mod.

superduper's Achievements

  1. Jeg loddet på en jordledning selv og skrudde den fast til jording. Det ser ut til å fungere så langt. Feilmeldingene ble borte og alle lys fungerer nå. Får se om det vedvarer 😃
  2. Tusen takk for hjelpen 👍😃
  3. Takk for det, har nå sett hos begge, men ser ikke at de har denne pæreholderen (heller ikke med ekstra jording som jeg ønsker)... Kanskje de likevel har hvis jeg ringer dem i morgen. Får prøve det
  4. Nå har jeg sett gjennom flere nettbutikker, men finner ingen som selger kun pæreholder til venstre baklys til min E60, 525dA, 2008 modell... Noen som vet hvor man får kjøpt en ny sånn pæreholder med ekstra jordledning?
  5. OK, takk for svar! Ja når du sier det så har jeg jo skiftet pæreholder på høyre side bak for mange år siden med ekstra jordingsledning, hadde vel noe lignende problem da, det burde jeg ha tenkt på. Ikke usannsynlig at det er noe med det. Skal se på det, takk 👍😃
  6. Jeg byttet baklyspærene (Osram) på begge sider, tilsammen 8 stk. for ca 14 dager siden. Feilmeldingene har vært fraværende og alle lysene har fingert fint, inntil i går... Da kom de samme feilmeldingene som jeg fikk tidligere om at først en og så etterhvert de fire baklyspærene bak på venstre side ikke fungerer. Etter stopp og senere start fungerte de alle, men etter en stund kom feilmelding om at en av dem ikke fungerer... Noen som forstår seg på dette, om dette kan skyldes en kontaktfeil eller er det noe annet? Søndag kl. 14:41 Endre Rapporter superduper På kjøreturen i dag kom kun varsellampen for "Reversing light left failure!" på... Søndag kl. 19:27 Endre Rapporter superduper Feilmeldingene stemmer, altså f.eks. at når det står på feilmeldingen at det er feil på blinklysene på venstre side bak så virker de ikke (på venstre side bak). Pærene er nylig skiftet til helt nye Osram. De virker innimellom helt som normalt og så kommer det plutselig feilmeldinger, på det ene eller det andre, eller på alle fire på venstra side bak. I dag er det fortsatt samme feilmelding som på siste bilde over (Reversing light left failure!). Noen som vet hva som kan være årsaken til at baklysene på venstre side bak "kommer og går"?
  7. Jeg byttet baklyspærene (Osram) på begge sider, tilsammen 8 stk. for ca 14 dager siden. Feilmeldingene har vært fraværende og alle lysene har fingert fint, inntil i går... 

    Da kom de samme feilmeldingene som jeg fikk tidligere om at først en og så etterhvert de fire baklyspærene bak på venstre side ikke fungerer. Etter stopp og senere start fungerte de alle, men etter en stund kom feilmelding om at en av dem ikke fungerer...

    Noen som forstår seg på dette, om dette kan skyldes en kontaktfeil eller er det noe annet?

    IMG_9910.jpeg

    1. superduper

      superduper

      På kjøreturen i dag kom kun varsellampen for "Reversing light left failure!" på...

      IMG_9925.jpeg

    2. superduper

      superduper

      Feilmeldingene stemmer, altså f.eks. at når det står på feilmeldingen at det er feil på blinklysene på venstre side bak så virker de ikke (på venstre side bak). 

      Pærene er nylig skiftet til helt nye Osram. De virker innimellom helt som normalt og så kommer det plutselig feilmeldinger, på det ene eller det andre, eller på alle fire på venstra side bak. I dag er det fortsatt samme feilmelding som på siste bilde over (Reversing light left failure!).

      Noen som vet hva som kan være årsaken til at baklysene på venstre side bak "kommer og går"?

  8. Godt å høre at det er flere som er fornøyd med sin BMW E60 Jeg fant en generell oversikt på hva varsellamper betyr (også flere jeg ikke finner i instruksjonsheftet til min BMW). Kan jo være greit å ha en generell oversikt over varsellamper for flere bilmerker:
  9. Det var merkelig at jeg fikk det feilvarselet og den meldingen, men det ble som sagt i orden bare ved å kjøre ned vinduene (tror jeg merket at det var vinduet på venstre bakdør som ikke var helt oppe). Nå ble alt i orden. Har vært på biltur i dag og ingen feilmeldinger nå For event. interesserte: Bilen er nå over 16 år og jeg har hatt den i 13 1/2 år, og jeg er fortsatt veldig fornøyd med bilen. Har lenge tenkt å bytte til nyere bil, men vanskelig å bytte denne ut siden jeg er så utrolig fornøyd med den. Super bil med 3,0 liter diesel rekkesekser (har kjørt under 0,6l på langkjøring), fjernstyrt webasto motor/kupévarmer, soltak, komfortseter, navi proff, solskerming på siderutene bak og el. solskjermer på bakruten. Jeg har jo jevnlig kostet på denne og holdt den i veldig god stand, det har jeg fått flere positive bemerkninger på fra verksted. Billigere å holde denne i god stand enn verditapet på en nyere bil har jeg funnet ut. Men vurderer å gå over til el-bil etterhvert, har fått el-bil lader montert i garasjen slik at alt er klart for overgang til el-bil. Noen som har gode forslag til hvilken event. el-bil jeg burde vurdere?
  10. Takk for tipset om å se på iDrive. Der fikk jeg (pussig nok) meldingen "Power window anti-trap function!". Når jeg kjørte ned alle vinduene og kjørte dem opp igjen så fikk jeg meldingen "No fault" i grønn rubrikk 👍😃
  11. I dag kom plutselig denne varsellampen på, gult varsel om tåkelys (foran/bak?) med utropstegn inni. Er det noen her som vet hva det betyr?
  12. Hei! Jeg finner ikke at det står noe om bytte av gearolje i serviceheftet på min BMW 525dA E60, 2008 modell. Bilen er nå kjørt 153 000km uten at dette er gjort noe med siden bilen var ny. Automatgearkassen fungerer utmerket, men en kamerat som er bilmekaniker (Volvo) sier at det er på høy tid å skifte gearolje på bilen min. Han snakker om "flush" eller noe sånt…, og at det kan bli veldig dyrt hvis man ikke følger dette opp. Er det også oljefilter som bør skiftes i forbindelse med automatkasse på E60? Hva mener dere om dette og hva koster dette i tilfelle (Oslo/Akershus)?
  13. Jeg ser dere er inne på gearing. Har ikke så mye å bidra med annet enn å fortelle at min bil alltid gearer perfekt, så vidt jeg har erfart. Min 525dA (2008 mod. E60 med facelift) har nå kjørt ca. 122.000 km og har alltid oppført seg eksemplarisk.
  14. Nei, for å være ærlig så har jeg ikke brydd meg med å sjekke forbruket da computeren hele tiden har holdt meg orientert, trodde jeg Joda, tripptelleren har vært nullstilt flere ganger for å sjekke avstand mellom steder, men ikke for å sjekke forbruket. Nå har jeg vel endelig forstått å bruke dette instrumentet riktig Jeg kan jo avslutte med å fortelle at min forrige bil også var en 525dA, men E39, 2003 modell. Jeg har vært veldig godt fornøyd med begge, de er lett å like. Bilene er superduper Takk for hjelpen!
×
×
  • Opprett ny...