Gå til innhold

Trotron

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E46 330i

Nylige profilbesøk

324 profilvisninger

Trotron's Achievements

  1. Snakket nettopp med en tysker som driver med ecu remapping. På 2liters motorene vill han kunne programmere opp ca 40hk, mens på 3literne kunne han få den opp ca 100hk. Hadde jeg klart å funnet en 2011 utgave som var gått lite, hadde det vært toppers.
  2. Skal innrømme jeg er veldig usikker på det tallet, fant det på nett. Virker lite.
  3. Ikke I Thailand. Her er den som listet over. Tunet ned for å redusere avgifter.
  4. Hei, da har man solgt e46 330i og man skal kjøpe en litt større bil. Har kommet frem til at det blir enten en 525d eller 528i, da dette er i Bangkok, så er stasjonsvognene og 530/535ene uaktuelle. Lurte på hva dere har av erfaringer med disse bilene. Dette er hva jeg kan velge mellom: 2011 525d med 3 liters motor, 204 hk og 270 nm. Edit: 270 er sikkert feil. Men er usikker på hva de har i den thailandske utgaven. 2012- 525d med 2 liter turbo, 218 hk og 450 nm. 2011 528i med 3 liters motor, 240 hk og 300 nm. 2012- 528i med 2 liter turbo, 218 hk og 350 nm. Blir nok å kjøpe M-Sport utgaven av en av disse. Er det noen andre forskjeller fra 2011 utgaven til f. eks 2014 model?
  5. Egentlig ikke så viktig for denne anledningen om det er viktig eller ikke. Skal prøve å bytte pæren.
  6. Det lyser ca 40% av normal styrke. Om det er lovlig eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Men det er en annen diskusjon.
  7. Hei. Har kodet blinkelysene slik at de lyser konstant. Men plutselig hadde jeg kun lys på en side. Pæren er i orden ettersom vanlig blinking fungerer. Har prøvd å kode om igjen, altså at de ikke skal være på. For så å kode de på nytt til å være på. Men igjen kun lys på den ene siden. Tror derfor ikke det er kodingen som er problemet. Noen som har noen gode forslag? Kan vell ikke være pæren siden den blinker som vanlig når blinkelyset slås på...
  8. Hei, har googlet og lest tråd etter tråd etter en løsning på dette problemet, men finner ikke noe fornuftig. Selv de engelske sidene komme ikke opp med noe fornuftig. Av en eller annen grunn forandret bensinforbruket i displayet seg fra L/100km til km/L. Noen som vet hvordan jeg kan skifte dette tilbake? Enten ved hjelp av menyene i bilen, eller ved hjelp av BMW Scanner 1.4.0. På forhånd takk for alle forslag.
  9. Hei, håper noen her inne kan hjelpe meg litt. Kjørte meg nettopp en liten tur med 330n, og ble litt bekymret. Bensinforbruket iht komputeren har gått rett til himmels. Har brukt å ligge på 0,7-1,2 liter per 10 km. Men nå var den fra 1,5-2,5! Jeg skal kjøre en lengre tur i helga, og skal da fylle den full og sjekke mot kilometer kjørt. Men hvis tallene stemmer, noen som har vært borti dette før? Bilen fungerer som normalt. Noen som mener det er lambdasondene som er gåen, og kjørte derfor en diagnosetest. Feilmeldingne jeg får opp: DME -> Shadow-memory: 5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative 5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative 5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative EGS -> 81/0F - CAN Timeout DME EWS -> 33/02 - Toleration of changing code increased, key 3 0F/3F - Power on reset ABS* -> 5E19/A0 - CAN DME/DDE, engine torque not adjustable. 5E14/A0 - CAN Timeout DME/DDE 5D91/A0 - Wheel speed sensor front left extrapolation. LEW -> 09/67 - No CAN message (ASC) SRS -> 50/20 - Power supply, undervoltage Shadow-memory: 50/20 - Power supply, undervoltage IKE -> F6/84 - No CAN message (DME1) F8/84 - No CAN message (DME4) F7/84 - No CAN message (DME2) LCM -> 12/01 - Diagnostic link U11/1 defect 13/0C - Diagnostic link U10 defect Shadow-memory: 33/05 - Sidelight, front right 38/06 - Sidelight, front left ZKE -> 45/3F - Central locking system: Lock contact Driver's door 42/01 - Anti-theft alarm system: Interior protection 3D/01 - Central locking system: Short circuit or Open circuit at Motor Tailgate 01/01 - Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off 07/01 - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit Shadow-memory: 90/24 - Battery Voltage: Open circuit PDC -> 13/CE - Converter, rear centre right 14/CF - Converter, front left SPMFT -> 05/21 - Mirror-heating interruption SPMBT -> 05/23 - Mirror-heating interruption Noen som ser noe som kan forårsake økt bensinforbruk? på forhånd takk for all hjelp.
  10. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt Radenergie Carbon Motordekslet? Liker den kontrasten mellom knallrødt og sort motorrom. Vet du om noen andre leverandører av motordeksler uten om de vanlige sort BMW dekslene? Flott bil som jeg har fått mye inspirasjon av.
×
×
  • Opprett ny...