KHE

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About KHE

  • Rank
    Sersjant

Profile Information

  • Kjøretøy
    F30 328i

Recent Profile Visitors

404 profile views
  1. Hei Selger en 328i fra 2012 med 84k km. Svært lite respons på Finn.no enn så lenge - selv om jeg mener jeg er den billigste bilen der. Hva kan man forvente å få for denne til slutt? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=159351133
  2. Hei @Gorg Har hatt en f30 i noen år nå som er moden for bytte (f30 328i 2012 med 82k km hvis noen skulle vært interessert). F34 er noe jeg vurderer (som jeg ikke trodde jeg skulle), men har litt bekymring for bilen da den er beslektet med f30’en... Støy: Kjører mye motorvei i Norge og Sverige (120-140 km/t) og på F30 er støyen rett og slett ubehagelig...og nei, har ikke run flat:) hva er din erfaring på dette området med f34? tannstang: slet med ulyder i understellet i flere år helt til BMW løste det på garanti med å bytte ut tannstang (etter å ha prøvd mye annet først). Hadde du dette problemet? Noen forteller meg at det er knyttet opp mot m sport adaptivt understell, men er usikker om det stemmer. Hvis du har noen andre erfaringer -positive/negative hadde det vært strålende å høre!
  3. Takk. Den er sjekket ut fra før, og var ikke de.
  4. @papertiger slik ser det ut pt (eneste bildet jeg har atm)
  5. @papertiger «trenger» som i at det ser bedre ut, eller at man må faktisk må? (Har allerede montert og syns de så ålreit ut, men kan være vi har forskjellig «toleransnivå» 😉) Dimmen på felgene er standard; Front 8Jx19 ET:36Rear 8,5Jx19 ET:47 Takk ref Finn- hvis vi tenker på samme så er jeg 99.9% sikker de ikke er mine. (Har du link?)
  6. Da ble det følgende 19 tom felger. Får nye dekk i helgen. Spent!
  7. Takk @macrorain Jeg hadde 225/45/18 originale bmw muiltieke 18" style 416 (som på bildet i starten av tråden min), foran og bak. Kan godt leve med 19", men begynner å få dårlig tid da piggdekk med runflat ikke akkurat er særlig artig å kjøre på nå....Min største skepsis til 19" handler egentlig mest om min spesifikke bil. Jeg har hatt store issues med adaptive suspension, og diverse klunkelyder, som BMW etter 4-5 runder med garantiarbeid enda ikke har klart å utbedre. Å kjøre på enda mindre gummi er jeg derfor litt skeptisk til ( mulig det er uberettiget). PS: Nei, jeg skal ikke har runflat på mine nye sommerdekk (og skal bytte vinterdekkene neste sesong)
  8. Hei. Er disse fortsatt til salgs? Hvor i landet holder du (felgene) til?
  9. Takk. Siden vi er så godt i gang; tror jeg har funnet svaret selv, men det virker uproblematisk å bytte til følgende - er du enig?: Bak 255/35/18, på 8,5 ET37 Foran: 225/40/18, på 8 ET34
  10. Hei Takk for svar. Ser du sier at originalt innpress på 18" er ET36, deretter står det ET34 i tabellen din. Skriveleif? Er ET34 originalt?
  11. Hei. Jeg har dessverre blitt frastjålet mine felger (avbildet) på splitter nye sommerdekk. Er det noen som vet original innpress på felgene, og generelt hva som kan brukes på F30? Jeg fant noen felger jeg vil ha på nett, men er redd for at ET 20 blir helt feil? Takk for all hjelp. (Spec på felgene jeg vurderer:) Felger: 8J * 18 (foran) ET 47 8J * 18 (bak) ET 20 Boltesirkel: 5 * 120 mm (E-36). Stått på BMW Z3, Coupe, 2,8 Dekk: 225/40 ZR 18 (foran) 225/40 ZR 18 (bak) Produsert februar 2016
  12. KHE

    Klunkelyd adaptiv understell?

    Hei @RAAJ Etter at det som er beskrevet ovenfor ble gjort og etter at bilen kom på sommerdekk følte jeg at mye var fikset - men det viser seg dessverre ikke å stemme... Nå er bilen på bilens orginale RFT vinterdekk, og etter snøen er borte på de største veiene, og med ferske hull og ujevnheter er det verre en noen gang... Denne bilen skal jo ikke sluke ujevnheter som en Land Cruiser, men det er forskjell på å kjøre en stiv bil på dårlige veier og det å kjøre en bil hvor det høres ut som at det meste i rundt dekkopphenget er løst. Det er helt utrolig dårlig, og hvis dette er en konsekvens av adaptiv suspension (som er hovedteorien nå), så tror jeg BMW er smertelig klar over dette, men håper at færrest mulig tar dette 'all the way'... Jeg har iallefall på ny meldt inn dette, og sak er opprettet, så får vi se hva som skjer...Må si at F30 for meg har vært en elsk/hat opplevelse. På gode veier og ved aktiv kjøring er bilen fantastisk, men ved langkjøring er støyen langt over hva en premium-sedan burde levere (selv en med sportslig DNA), samt at lydene i understellet gjør meg en smule gal...!
  13. Hei, Har en F30 328i (uten HK), og har plutselig fått en lyd som virker å være et basselement som har tatt kvelden (se bilde). Det er såpass tydelig at den må byttes. Noen som vet om dette kan fikses på egenhånd, eller bør den inn til mer kyndig personell (les Bilia etc) ? Hvis det kan fikses på egenhånd, noen som har erfaring med dette, og hvor man evt kan kjøpe inn dette? Har folk forresten opplevd at høyttalerne tar kvelden på en 5år gammel bil? Er ganske sikker jeg ikke har spilt for aggressivt, og det skjedde 'over natten' uten at jeg vet når/hvorfor det skjedde....
  14. Hei. Jeg solgte en slik bil, og den nye eieren ble dessverre 'offer' for denne feilen etter en stund. Den var også fra 2008, og han fikk til en god 'deal' med et BMW verksted. Kjenner ikke til detaljene, men det var en betydelig rabatt, hvor BMW tok brorparten av summen. Dette var i 2017. MAO, det er verdt å forsøke...
  15. Kan dessverre bare bifalle med TS at f30 er skuffende støyende. Har ikke noe vitenskapelig beviser, men har gått fra e91 til f30, og det har ikke blitt bedre, føler meg trygg på det har gått andre veien..man får jo en pekepinn bare ved å lukke igjen dørene på f30 - de føles veldig lette, og med mindre de ikke dyttes med kraft så har de lett for å ikke lukke seg skikkelig.