Jeg hadde den inne hos Bavaria som har hele historikken og alle servicer frem til nå. De fant at varmeelementet må skiftes...! Fikk en estimert pris på ca 20 000,-
Ufattelig dårlig dette her av BMW og tydeligvis en feil som går igjen på en haug av biler!
Hos meg har feilmeldingen helt sluttet å komme opp, men regner med den kommer tilbake en eller annen gang. De på Bavaria mente det kunne ha noe med temperaturen ute å gjøre, når man fikk melding eller ikke.
Spurte kundebehandler hva han anbefalte og om det kunne gå noe galt med å kjøre med bilen som den er. Han mente det ikke skulle ha noe å si, men at bilen nok ikke ville bli EU godkjent hvis feilmeldingen ligger der på kontrollen.. Han anbefalte meg å kjøre og se på utviklingen og følge med på Adblue-tanken og se om den fortsatt brukte Ad-blue. Hvis den gjorde det, var det i alle fall ikke noe problem.
Jeg har valgt å ikke gjøre noe med problemet enn så lenge.
Jeg har også fått tips om, og vært i kontakt med flere tuning-firmaer, og samtlige sier de kan koble ut hele systemet og at det er en enkel sak, og koster ca 4000,-
De måtte presisere at det ikke var lovlig i forhold til utslipp, men at det aldri ville bli oppdaget på feks EU-kontroll osv.
En bi-effekt av å koble ut systemet, er å få det i gang igjen hvis man ønsker det en gang i fremtiden. Da kan det være en del reparasjoner som skal til..
Men altså, for et MØKKA-system! Og at en del til 2500 kroner skal koste 20 000,- å få fikset...
Begynner nesten å bli litt lei BMW etter de feilene jeg har opplevd på mine... Forrige bil hadde N47 motoren, med registerkjede-ras, hele motoren gikk til h.....