-
Innholdsteller
172 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Bosted:
Bergen / Moss
-
Kjøretøy
E39 520iA 97"
Nylige profilbesøk
1240 profilvisninger
Melanki's Achievements
Newbie (1/14)
30
Nettsamfunnsomdømme
-
Fant et par med E39 Depo Facelift Look lykter (Foran, Halogen) i boden, og legger dem nå ut til salgs. Selges for 800.- eller høyeste bud.
-
Hei, Har da kjøpt ny bil og har ikke lenger bruk for disse felgene. En av felgene har blitt kantkjørt av forrige eier, men dekkene ble kjøpt mot slutten av siste sommer. De har da rullet omkring 3000km. Med disse dekkene er du klar for sommeren, utrolig grep på Pilot Super Sport 4! Selges for 4000,- eller høyeste bud.
-
Da har man godt til innkjøp av ny bil, og har en E46 320D med defekt toppakning i bakgården. Alt skal bort før bilen vrakes, selges dermed rimeligt. Lister opp deler etterhvert som det blir solgt. Deler kan leveres i Bergen, Oslo og Moss.
-
@DanielStance Kaliperen henger mest sannsynligvis, skal undersøkes nærmere imorgen. Men sitter og klør meg i hodet da jeg hverken har hørt ulyder eller har hatt problemer med bremsene før verksteds besøket. Kan jo bare være en tilfeldighet.
-
Hei, Hentet min E39 stålende fornøyd over nye dekk (Michelin Pilot Sport 4), merket på vei til jobb rett etter verksteds besøket at det virket som om noe subbet. På veien hjem fikk jeg bekreftet lyden, stoppet og sjekket etter subbing fra dekkene da jeg hadde gått fra 15" til 17". Fant til min store gru at ene bremseklossen var borte! Var rett og slett metall mot skivene. Dermed har jeg noen spørsmål. Kan verkstedet holdes ansvarlig for dette? Hva er toleransen for bremseklossene? (Ved hvor mange mm, bør man skifte klossene) Jeg antar at bremseklosser skal skiftes på begge sider samtidig? Den ene bremseskiven har jo fått kjørt seg, så da må vel begge sider der skiftes også? Hvis det skulle vise seg at bremsekaliperen har stått metall mot metall med bremseskiven, må denne også skiftes?
-
Alle gode ting er tre? Da har jeg blitt strandet får første gang med E39n. Den nektet først å starte igjen etter å ha bli parkert en kort periode, og nå starter den ikke i det hele tatt. Med start spray fyrer den med engang, før den dør ut igjen. Antar at det er bensintilførselen. Prøvd å jumpe bensinpumpe releet bak, men pumpa nekter å fyre igang. Så antar at det er enten dyser eller pumpe som har takket for seg, mest sannsynligvis sistnevnte. Hvis noen har borti dette før, hadde jeg satt pris på litt feedback.
-
Fortsatt til salgs?
-
sAlnes reagerte på et innlegg i et emne: Melanki´s E39
-
Da har bilen bikket over 300.000 Km og preventivt vedlikehold ble iverksatt. Veivhusventilasjon Dette var ikke et vakkert synd, så ut som om noen hadde fylt hele opplegget med avføring, og returen til peile pinne røret er potte tett. Prøvde å få det ut, men var sjanseløst. Mest sannsynligvis i dårlig stand pga dårlig termostat, selv om jeg kjører minst 25 Km hver gang bilen er igang. Byttet Slange fra toppdeksel til filter Slange fra filter til peile pinne rør Filteret Pakning mellom filter og innsugsmanifold Peile pinne rør m/ pakning Termostat Denne har vært i ustand for lenge, har vært låst åpent. Noe som har ført at motoren har blitt kjørt en liten stund med for lav drifts temperatur. Byttet Termostat m/ pakning pakning til termostathus Vannpumpe Har full service historikk på bilen, inkl. hva som er byttet fra 100.000 Km og utover. Vannpumpen har ikke blitt siden den ble importert til Norge virker det som. Aldri hatt noen problemer med pumpen, men siden jeg først var i gang.. Så ble denne også byttet. Viste seg at bilen hadde original BMW pumpe med metall skovler, virket nesten ny. Byttet Vannpumpe m/ pakning Annet Har nå kjørt nærmere 30.000 Km på et år, og vil ikke anbefale bilen til folk som pendler langt. Kjører 50 Km Tur/retur hverdag og ofte Bergen / Oslo også. Bilen sitter alt for godt på veien, og man ender opp med å fortsette å gasse og gasse (spesielt i kurvene). Når man først har kjørt 5 serie en stund, virker alt annet uintressant. Bortsett fra en F10 med litt grommere motor. Etter manual swap har forbruket ligget på 0.8 / 0.9L mila med tung fot (mest landevei og motorvei). Selv med relativt mye vedlikehold på bilen dette året, blir det vanskelig å bytte denne inn for en mer økonomisk gunstig bil.
-
Hei, Har en 320D stående med havarert motor, og har muligens fått tak i "ny" motor. Skulle gjerne gjort dette selv, men som student som bor på hybel har jeg bare en bakgård med ganske steep incline til rådighet. Noe som gjør ting litt tricky. Lurer dermed på om noen har muligheten til å gjøre et motorskifte, evt. leie ut en motorjekk som tåler litt regn.
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Min e61 (solgt)
-
Takker for svar, blir spennende om jeg får start på bilen iløpet av uka. Nå var bilen innstillt på 0.23mm istedenfor 0.88mm som stemplet på pumpen.
-
@TRF-Racing Fant et par i Sverige, http://www.kvarnbybildelar.com/
-
Hei, @TRF-Racing Har funnet fremgangsmåten for statisk justering av dieselpumpe, og lurte på om dette var korrekt? Hva er poenget med steg 1 - 5, når man gjentar det i 10 - 14 Demontere lokk foran dieselpumpe drev Holde veivaksel bolt og løsne på senter mutter på dieselpumpe skaftet. Stramme med spesial verktøy 13 5 190 Løsne drev from pumpeskaftet spesialverktøy Fjerne begge spesialverktøy sammen, deretter å stramme bolten til pumpeskaftet med 30NM Sett TDC for sylinder 1, deretter snu veivaksel 90* mot klokken Sett inn og nullstil måleur Snu veivaksel bolten med klokken til måleuret viser verdien stemplet på pumpen Fjern låse spaceren på pumpen for å låse pumpeskaftet Løsne på senter bolten på pumpe skaftet. Skru inn spesialverktøy og stram Sett inn spesialverktøy og løsne drev fra pumpeskaft. Sett en skrutrekke i hullet ved rpm sensoren, og snu til du kommer til tdc på svinghjulet Stram senter mutter 30NM Monter spacer på dieselpumpe Stram senter mutter, hold igjen med veivaksel bolt.
-
@orala Bilen ble importert til Norge rundt 100.000km og etter det har jeg faktura fra verksted på hver bidige ting som er gjort på bilen. Syntes folk bare forteller om det negative ved E39ene, så tenkte jeg skulle komme med min erfaring av disse bilene. BMW har jo brukt mye plastikk i kjølesystemet, og det er derfor ekstra viktig å bytte kjølevæske hvert 2. år med riktig type. Slik at plasten ikke blir dårlig.
-
Har fullservice hefte på en 520i med M52, og der står det ingenting om ny vannpumpe. Så der mistenker jeg at den kan være fra fabrikk og rullet nå snart 300.000km Det hadde demperene jeg hadde jeg skiftet i vinter gjort, meget imponerende Så skal det sies at kjølevæsken har blitt skiftet nesten hvert år, noe som skal bidra på levetiden til kjølekomponentene. Men forventet levetid på disse pumpene er på 100.000 - 150.000 KM
-
Clear adaptations i INPA, og se om det hjelper. Tikke lyden må du beskrive litt nærmere, kan jo være alt fra VANOS til registerkjedet.