-
Innholdsteller
60 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om M.Lunde
- Bursdag Oktober 30
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Horten
-
Kjøretøy
316i E90
Nylige profilbesøk
761 profilvisninger
M.Lunde's Achievements
Newbie (1/14)
3
Nettsamfunnsomdømme
-
Her kan dere se bilder av feilmeldinger med sekunders mellomrom. Det jeg vet er "faste" feil er luftmassemåler og auc-sensor. Feilen jeg opplever nå for tiden er at motor kutter/fusker. Men går helt fint hvis dtc/antispinn slåes av. Trodde det var på tide å bytte en abs-ring da jeg hadde en feilmelding som indikterte dette, men verksted bare "renset" dem og har ikke fått opp noe feilmelding på akkurat dette etterpå. Kan det være dårlig batteri? Andre forslag? Innimellom får jeg opp i dashen feilmeling på abs,antispinn og håndbrekk. Får ikke lastet opp bilder her.. :S Men mister kontakt med Trailer Module, Heating and Conditioning System, Engine Electronics or diesel Electronics, Dynamic Stability Control, Headunit, Rain/Light Solar Sensor, MostSys, Safety module/restraint system. Kommer og går hvem som den ikke får kontakt med. Testet med ISTA.
-
Skal prøve å ta en ekstra sjekk på det. Tennplugger skiftet for litt under et år siden, tror det var november-ish. Bensinfilter vet jeg ikke - har hatt bilen i snart et år. På tomgang virker alle sylindere fint iallefall. Har ikke kjørt og fulgt med på live-verdier. Det hender fra tid til annen at bilen rister veldig ved igangsetting. Jeg har alltid trodd det var det utbredte "clutch-judder"- problemet, men de to verkstedene jeg har vært på mente det ikke virket slik, men heller at motor kutter. Uten at de har sjekket dette noe spesielt forsåvidt. Så Bilia nevnte at det kunne muligens være coil. Og etter å ha lest litt så er det ikke alltid at coil gir feilkode.
-
M.Lunde reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
ahj reagerte på et innlegg i et emne: Min F10 - Fra Carbonsort til Gloss Dark Red - SOLGT
-
Fahad reagerte på et innlegg i et emne: Min F10 - Fra Carbonsort til Gloss Dark Red - SOLGT
-
Min F10 - Fra Carbonsort til Gloss Dark Red - SOLGT
emne svarte i M.Lunde sin Fahad i Bilder og filmer / Show-off
Eller foliere? -
M.Lunde reagerte på et innlegg i et emne: BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic
-
bmwgrace reagerte på et innlegg i et emne: Grace's Familienauto || Selges !!
-
M.Lunde reagerte på et innlegg i et emne: BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic
-
Hadde ikke samme symptomer - min var helt defekt - men fikk iallefall tak i ny hos Koed, uoriginal til 3000 til e90. Synes fortsatt det er dyrt foren vifte jeg da, men i det minste halve prisen av original.
-
Du veit sikkert bedre enn meg Otis, men vil ikke overskudd fordampe? Jeg synes det hørtes rart ut med en dam. Jeg aner ikke, men trodde det var slik.
-
Det var absolutt ikke poenget mitt, men kan skjønne at det kunne virke sånn. Ønsket bare å høre erfaringer og eventuelle tips.:)
-
Har samme erfaring som deg. Ble veldig mye bedre! Men for min del så blir jeg fortsatt ikke helt vant med clutchen, så spørs om ikke den er dårlig uansett. :/
-
Jeg synes oppgjennom åra at jeg har hørt et veldig godt rykte om stolene på BMW'er. At dem, sammen med Volvo, er det beste på markedet og at man "aldri" blir sliten på kjøreturen. Vel, for min del så er det det mest slitsomme førersetet jeg har brukt tror jeg. Finner aldri en god posisjon og ender ofte opp med korsrygg først og fremst. Hva synes dere andre? Har selv E90 med sportsett elektrisk uten minne (stoff). Eventuelle tips for å stille inn riktig? Føler jeg har prøvd alle tips jeg finner.
-
Ja, var det jeg mente med lekkasje, bare jeg som var litt trøtt. Har sjekket tidligere, alt virket normalt i mine øyne - bortsett den nederste verdien på dette bildet som jeg har postet i en annen tråd tidligere. Men jeg viste det til mekanikeren og han visste ikke engang hva dette var. Når jeg hadde symptomer så lugga det både på kald og varm motor om det var det du mente. Problemene oppstod - byttet til ny uoriginal lmm og hadde samme problemer. Byttet så til en brukt original og da forsvant symptomene, men sitter altså igjen med feilkode. Er slettet feilkoder og adapsjoner, sjekket motstand i temp-sensor som viser riktig verdi ifht reell lufttemp. Står også i rapporten at "ligger fortsatt feil luftmasse-signal, for høy verdi".
-
10/2006 - E90 - 316i - N45. Feilkode 2D0F. Forsøkt 3 stykk luftmassemålere, 2 originale. Renset dem. Forsøkt 3 luftfiltre, 2 av dem originale. Ingen lekkasjer funnet. Sjekket ledningsnett dme og lmm og kjørt testprosedyre i inpa (både hos verksted og selv). Merker ingen symptomer. Tidligere fusket den i 2500-3000 omdreininger. Verksted har påpekt at de mener den "trekker dårlig på lavt turtall", men den har hele tiden gått som forventet for min del. Vanskelig for meg og vite om den burde gått bedre, eller om den er som den skal. Men har opplevd den som like kraftig som andre biler jeg har kjørt med like mye hester. Noen forslag? Irriterende at det ligger feilkode der. Har ingen andre feilkoder.
-
Noen som vet om det er noe forskjell på høyttalerene som kom med lci kontra pre-lci? Har pre-lci med hifi-anlegg (ikke det dårligste, og ikke toppmodell), med fronthøyttaler med delenummer 65136922214. En høyttaler er defekt (har byttet om sidene for å teste) men denne er litt vanskelig å få tak i. Lettere å få tak i etterkommeren - 65139143147. Men siden jeg bare skal bytte èn, så må de jo være ganske like i lyden tenker jeg på. Vurdere også dette settet, men er jo mellomtone og diskant i samme så det blir vel litt krasj? Må eventuelt opp på denne, men da blir det for dyrt igjen.
-