Gå til innhold

linnikrieg

Medlem
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om linnikrieg

  • Bursdag 07/12/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Kvinne
  • Kjøretøy
    BMW e38 740i

Nylige profilbesøk

1000 profilvisninger

linnikrieg's Achievements

  1. Jeg har S6S 420g girkassen i 740'n, og jeg ble litt forundret da jeg så den hadde oransje klistrelapp merket "ATF Oil!". Har selvsagt skjønt at det på noen av disse stemmer, og at folk har brukt noe som er tilsvarende Dexron III. Skal bytte olje på kassa nå i vinter, men blir ikke helt klok på hvilken olje jeg burde gå for (olje er ikke mitt sterkeste felt)😋 Noen som har innspill på hvilken jeg burde gå for? Syns jo hovedsakelig fortsatt at det er rart at en manuell kasse skal ha ATF, men de er tydeligvis laget for å bruke det (så lenge det er rette typen)..? Er det helt no go å gå over til MTF på disse? Usikker på om det vil ha positiv innvirkning uansett, ut ifra det jeg har klart å finne på nett er beste valget ATF for nordiske temperaturer.🤷‍♀️
  2. linnikrieg

    Ulyd, n47

    Lyder har en tendens til å vandre veldig. Siden du har byttet turbo ville jeg sjekket diff, siden de også har en tendens til å få det man kan kalle en "ulelyd".
  3. Tipper at det er noe som ikke er tett. Var en periode der biler kom inn igjen til oss etter service, fordi o-ringen på oljefilterhuset ble klipt når det ble skrudd inn. Lite som skal til for at sånt skjer, men derfor det er viktig å gå over arbeidet i etterkant. Mulig det har gått litt fort i svingene der, så det lureste er jo at dere begge ringer inn, i så fall
  4. Jeg skal ikke uttale meg om akkurat det, for det kan jeg alt for lite om. Du har nok rett i det du sier, det tviler jeg ikke på. Har jo selvfølgelig tenkt at det kan være noe annet feil, men det virket ikke helt logisk siden Autel fikk kontakt med alle modulene 🤨
  5. Ble tatt gjennom Bimmerfix og en kontaktperson av han. Var original ICOM og skal ha vært skikkelige overganger. Jeg har blitt fortalt at ADS vil kreves der likevel (siden bilen er utstyrt med pin15), for det var to moduler de ikke fikk opprettet kontakt med. Litt merkelig hele opplegget egentlig, siden jeg først hadde en bekjent som prøvde å koble seg til med Autel, og han fikk kontakt med alle moduler uten ADS, han fikk bare ikke endret noe på dem.
  6. Den har jeg faktisk sett på, men har vært usikker på om det faktisk kommer til å fungere. Tenkte derfor at det beste hadde vært å først prøve å få klørne i et ADS interface. ICOM krever også ADS for å få kontakt med alle moduler, dette har nemlig allerede vært prøvd uten
  7. Har prøvd all mulige plasser for å få tak i et ADS-adapter/interface, slik at jeg har tilgang til alle moduler på E38´n. Skal tydeligvis være utrolig vanskelig å få tak i dette, og selvfølgelig ikke mulig å få det sendt til Norge heller, der jeg fant for å kunne bestille. Dersom noen har liggende, er jeg interessert i å kjøpe det😇
  8. Trodde kanskje at det var en større/annen jobb som gjorde at du måtte inn i sikringsboksen, derfor jeg spurte Airbaglyset vil jeg tippe er som nevnt over her, at det kun er tent fordi den har vært plugget ut og inn igjen. Dette må da fjernes med diagnose, men blir jo veldig problematisk når du ikke får kontakt med enheten. Kan muligens være at det har oppstått et kabelbrudd, noe som er langt ifra uvanlig. Ikke alltid det skal så mye til når bilene begynner å dra litt på åra. Selv om du hører at kompressoren går, kan det fortsatt være intern feil der. Trenger ikke nødvendigvis å være den heller, da. Dersom du har mulighet ville jeg nok prøvd å kanskje koble opp bilen til et annet program, bare for å se. INPA skal vel egentlig være ganske safe. Bare for å nevne det; når jeg prøver å lese ut med INPA på E38´n får jeg opp svært lite, og veldig generelle feilkoder. En bekjent av meg har et annet program, og han får ut mye mer detaljert. Bilen har også vært koblet opp med Autel, og der fikk man opprettet kontakt med alle moduler, selv om INPA ikke klarte å opprette kontakt med 2 av dem. Skal du begynne å feilsøke/måle ut ting ville jeg nok tatt en titt på koblingsskjema, for å se om det er en fellesnevner for EWS og nivåregulering, men jeg tipper egentlig at det her dreier seg om to separate feil.
  9. Ser noen tidligere i tråden her nevnte dempere og fjærer fra Sachs. Disse kan du med god samvittighet kjøpe, ettersom Sachs tidligere leverte dette til flere bmw´er originalt Har du sjekket eurodel.no? Ville tatt en titt der, evt koed.no.
  10. Du har på tenning når du prøver å lese ut? (Kanskje dumt spørsmål, but you never know ) Dersom du har en annen nøkkel ville jeg prøvd med den. Av erfaring på andre biler kan dette være årsaken til at man ikke får kontakt med diverse moduler, spesielt EWS (f.eks dårlig nøkkelbatteri). Du kan muligens også prøve å koble av batteriet igjen, og la bilen stå i minst 30min før du kobler til igjen. Skal i teorien ikke være nødvendig, men jeg har blitt overrasket før. Batteriet er bra? Har du gått over sikringer? Ser du skriver at batteriet var frakoblet under arbeid, hvilket arbeid ble gjort?
  11. Så lenge det er uten IBS skal det ikke være nødvendig å kode det inn
  12. Et dårlig batteri kan gi flere forskjellige elektriske symptomer, så det er kanskje der jeg personlig hadde startet. Skal ikke uttale meg for mye om at comfort access kan være årsaken her, men såvidt meg bekjent er dette to forskjellige problem som ikke skal ha sammenheng (det har vi aldri opplevd her i hvert fall). Mulig jeg tar feil her altså, så ikke ta dette som en fasit Når det gjelder EPS-feilkoder så kan det jo være flere ting, men dårlig batteri kan jo ha en vesentlig innvirkning her. Bytt batteriet først og se hvordan det blir etter det, så feilsøker du evt videre (er mitt tips)
  13. Hadde sjekket casterstag, men også om det eventuelt er kast i nav😋
  14. Tok meg lang tid å komme med et svar her, men nå har i hvert fall bimmerfix prøvd seg på programmering. Han slet med å få kontakt med EWS, men slik jeg forsto det fikk han det til etterhvert. Da var det over til neste hinder; han fikk lest av alle ECUer, men fikk ikke endret noe på dem. Fant ikke ut hvorfor og skulle etterforske litt, men jeg er selvfølgelig nysgjerrig og vil også finne ut av det. Har du noen tanker her? Største problemet her er vel at jeg har tatt over uferdig arbeid av andre, men slik jeg har skjønt skal det være mye mindre «styr» å bytte over fra en annen e38 enn fra e39. Tidligere eier har koblet om kontakter slik at bil tror den er i park/nøytral, for å komme rundt startsperre slik at bilen kunne kjøres. Må dette kanskje kobles tilbake? Og TCM fjernes fysisk? Skulle ikke være nødvendig i følge andre, siden det blir kodet bort, men alt er jo ikke bare bare med gamle biler likevel..
  15. Hei Investert i en 740i '94mod som er ombygd fra automat til manuell. Her har alle deler blitt tatt fra en 740i som var originalt manuell. Etter byttet lyser det nå selvsagt varsel på at girkasse er i nødmodus, selv om man ikke kan merke noe på bilen under kjøring. Regner med at dette er fordi TCM'en ikke klarer å finne automatkassa lengre. Hørt litt forskjellig om hva som må gjøres, noen sier at det bare må programmeres om fra automat til manuell, imens noen sier at det bare er en enkel omkobling som skal til. Også skjønt at det visstnok skal være forskjell på hva som må gjøres fra preface/facelift. Noen som har peiling?😋
×
×
  • Opprett ny...