Gå til innhold

linnikrieg

Medlem
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om linnikrieg

  • Bursdag 07/12/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Kvinne
  • Kjøretøy
    BMW e38 730 v8

Nylige profilbesøk

606 profilvisninger

linnikrieg's Achievements

  1. Har en 730 94mod som har et instrument som streiker titt og ofte. Det har blitt verre, og jeg tenker at det rett og slett bare må byttes. Var lite gira på å kjøpe et nytt (ukodet) fra bmw til 14k, men jeg har nå fått høre fra flere at et brukt ikke kan kodes opp til ny bil? Blir helt ærlig litt forvirret ettersom jeg har lest på flere forum at andre har gjort dette, men da kanskje med et annet system enn det som er tilgjengelig på BMW-verksted. Noen som har innspill?🙂
  2. Takk for svar. Vil tro det er lignende på e38, gir jo mening. Har lest gjennom tråden du linker til tidligere, usikker på om det var i kommentarene på den eller en annen jeg leste at noen løsnet noen fester på girkassen for å komme lettere til. Må vel rett og slett ta en kikk på plasseringen neste gang jeg har mulighet, men krysser i så fall fingrene for at det kanskje bare er nok å rengjøre kontakten og evt sørge for at den og ledning er beskyttet for vanninntrenging
  3. Ser i hvert fall ikke ut som det kommer noe signal fra bilen til instrumentet om hvilket gir som er valgt, men du har nok rett i at diagnose vil være det letteste i første omgang. Skal prøve å få det gjort fortløpende, så kan jeg komme med tilbakemelding her om jeg står fast eller hvordan jeg løste problemet
  4. Saken er at da DEPO-lyktene fortsatt sto på bilen, var det ingen varsel om at ryggelyset ikke virket. Nå som de originale er montert, er det varsel hele tiden. Kan ærlig ikke huske at ryggelyset noen gang har fungert i mitt eie. Kan også legge til at det er tilstede varsel om at girkassa er i nødmodus, men den girer helt normalt både automatisk og når jeg girer «manuelt». Usikker på om posisjonskontakten kan gi denne feilkoden? Mener å ha lest noe om det. Har forøvrig også hatt planer om å lese ut feilkodene på bilen, men ikke funnet noen som har passende kontakt enda.
  5. Hei☺️ Har en 94' 730i som i hele mitt eie har hatt noen problemer med ryggelys, og at jeg ikke ser hvilket gir den står i, i instrumentpanelet. Har også hatt problemer med at instrumentpanelet kutter på alle målere, men tror kanskje det er av en helt annen grunn. Lest meg halvveis ihjel på diverse forum og skjønt at dårlig posisjonskontakt kan være årsaken her. Forrige eier opplyste meg om at ryggelyset bare virket noen ganger, uten at de visste hvorfor. De hadde montert DEPO-lykter som tok inn vann, så da jeg satte tilbake de originale og tok av kabelskjøten med uoriginal kontakt (tilhørende DEPO-lyktene) så jeg at det var korrosjon i den originale kontakten fra bilen. Har renset denne, men dette ordnet ikke problemet med ryggelyset. Tenker jo at det gir mest mening at det er posisjonskontakten, ettersom instrumentet rett og slett ikke får signal om hvilket gir kassa står i, slik at den ikke kan gi videre signalet til lysmodulen om at ryggelyset skal skrus på. Noen som har erfaring med dette? Meg bekjent må girkassen droppes litt for å bytte hele kontakten, men har lest at de fleste kommer unna med å rengjøre og beskytte for vanninntrenging. Helgarderer meg med å legge til at jeg ikke har tatt ut instrumentpanelet per idag for å sjekke at dette er i orden🤠 Var forøvrig også innom tanken at instrumentpanelet kanskje har vært byttet, og er kodet opp for manuell girkasse og ikke automat. Innspill på hvordan jeg i så fall kan komme til bunns i akkurat det?
  6. Heisann☺️ Har helt siden kjøp av min e38 730 (94mod) hatt et sporadisk problem med at alle målere i instrumentpanelet kutter. De faller enten helt ut og kommer tilbake etter en liten stund, eller har helt disco hvor de går opp og ned før de stabiliserer seg til normalen igjen. Det gjelder alle målerne, dvs tank, hastighet, turtall, forbruk og motortemp. Ingenting annet i instrumentpanelet er berørt, og det lyser heller ingen varsellampe for noe. Har på bakgrunn av dette egentlig utelukket wheel speed sensoren på bakhjulet (ikke kjørt diagnose). Selv om målerne fungerer normalt, er det dog noe som ikke helt stemmer med tank- og motortempmåleren, ettersom de hele tiden er ustabile og plutselig går litt ned, før de går opp igjen. Kanskje et annet problem, eller noe som har sammenheng? Noen som har tanker om hvilken ende jeg skal begynne i, eller hva som evt kan være årsaken?🤷🏻‍♀️ Tidligere kun vært borti ødelagt abs-sensor, men da med tilhørende varsellamper og kun kutt i hastighet/turtallsmåler.
  7. Altså..det hørtes hvert fall slik ut, og det driver meg til vanvidd🤪 Har en e61 og den siste tiden har det begynt å kvitre fra bagasjerommet/bakluka. Det kommer både en dyp vibrering (men det kan være mye ettersom jeg vet om flere ting som er løse rundt om på bilen, også noe varmeskjold blant annet), men så kommer det altså noe som ligner på fuglekvitter fra bagasjerommet. Jeg har tidligere i mitt liv hørt en lignende lyd på en Ford Mondeo, og da var det en foring. Klarer liksom ikke helt å vite hvor jeg skal begynne å lete her. Syns å ha hørt at det kan komme slike lyder fra takrailsa også, men kanskje jeg bare innbiller meg det. Har også tenkt på ruta på bakluka som man kan åpne separat, og har tatt av «spoileren» som holder bremselyset, gjort rent og festet den godt igjen (it was my first guess). Noen som har opplevd det samme og vil dele hva problemet var? Eventuelt om dette problemet er en gjenganger og det bunner i en kjent svakhet?🥵
  8. Har hatt en del problemer med e38n jeg kjøpte, der det nettopp måtte byttes starter fordi denne gikk til dunders pga start med feiltenning gang på gang. Gamle eier har ikke feilsøkt på bilen og gjort noe med problemene som er der, så det gikk jo utover hele bilen. Nå har de også tatt diagnose av bilen, og det kommer opp feil på kamsensor, lmm og lambda. I første omgang bytter jeg kamsensor imorgen, for og så kjøre ny diagnose og se hva som står igjen (defekt kamsensor kan vel påvirke avlesing mtp lmm), MEN de har også sagt at bilen kun går på 5 sylindere (feil på sylinder 6), men på diagnose kommer det ikke opp noe på coil. Kan jeg da gå utifra at det dreier seg om pluggledning/plugghette? Tidligere eier sa ved salg at broren som er mekaniker hadde sagt det var plugghette, men akkurat det her vet jeg selv lite om.. 🙄
  9. Har byttet motor i en e46 fra m52tub20 til en m52b25, lurer nå på hvordan det blir med EWS? Jeg må vel kanskje ha EWS-en til der den andre motoren kommer ifra eller er det mulig å bypasse EWS-en jeg har?🙄
  10. Gjelder en e36 coupe. Bagasjeluken min lar seg ikke åpne fra utsiden lengre, men jeg må få den opp for å få ut vinterdekket som ligger i hjulbrønnen bake. Har fått beskjed av verkstedet om å klatre inn fra baksetene og rydde (der står sub og diverse) og prøve å få ut hjulet. Får dog selvfølgelig ikke ut hjulet med mindre jeg får opp bagasjen. Spørsmålet er da om det er mulig å åpne bagasjeluken fra innsiden? I så fall, hvordan?[emoji28] Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Har en 318ls som har begynt å fjuske under kjøring. Den mister draget (og turtall deretter) før det plutselig kommer tilbake med et rykk hvis jeg tar gasspedalen lenger inn. Av og til kan den dø i et kryss, så da må jeg ruse bilen og holde den på turtall slik det ikke skjer. Noen som har tips? Vet at jeg har en bensinlekkasje ved ene dysa som ikke er tett (blir fikset på onsdag), så mistenkte at den drukna i bensin, men det er vel kanskje ikke tilfellet. Skal ikke være noe feil med luftmengdemåler eller regulator heller, såvidt jeg har funnet ut. Alle slangene skal være tett.[emoji848] Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. Har selv samme problem på min, bare kanskje enda litt verre enn beskrevet over. Min har dog tydeligvis en liten lekkasje på ene dysa, så det blir fikset nå på onsdag. Håper inderlig det fikser feilen, for nå er jeg meget lei av napping og rykkete kjøring Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. Ops, beklager. Brukte appen så jeg sleit litt med å finne frem, men takk
  14. Er det jeg mener ja. Har ikke prøvd det enda, men skal gjøre det og se om det funker da
  15. Hei! Får ikke åpnet bagasjeluken på e36'n min lenger.. Når jeg trykker inn knappen på døra for å åpne den, låser den hele bilen. Er det ledningsbrudd? Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Opprett ny...