
luriflax
Medlem-
Innholdsteller
9 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
E36 328I E34 540I
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
luriflax's Achievements
Newbie (1/14)
6
Nettsamfunnsomdømme
-
Zeveren reagerte på et innlegg i et emne: E36 prosjekt og E34 prosjekt :D
-
Hei igjen. Tid for en liten oppdatering da det har skjedd litt ting i garasjen i det siste. Først vill jeg si at 328 har oppført seg pent hele sommer, hadde et lite problem med at den stoppet på ca 5500 omregninger men var bare mangel på fartsensor signal inn på hjernen. Endret bare sperren på 7000 rpm så slapp jeg det. Jeg har sett lenge på E34, har alltid likt disse karosseriene så da fant jeg ut at jeg skulle ha meg det. Når jeg hentet denne var det en relativ original E34 525TDS som er vanskelig og komme over i disse dager. Den var litt sliten og trengte en del nye deler, det jeg har byttet på den så langt er: Travers foringer - Powerflex Tårnlagre. Lenkearmer. Nye grøfte lys. Byttet til led i skilt lys. Byttet bak potte for og få frem den fine lyden Satt på EGR blende plater. Bestilte meg chip fra EndTuning.com veldig fornøyd med den. Byttet seter fra E32 750IA, så da fikk jeg en del komfort en det som var, blant annet el, varme og memory. Byttet til oransje blink. Byttet også endel slanger i motor rommet. Nytt batteri, glødeplugger og føde pumpe. Har aldri startet så lett etter det. Det er det jeg kommer over i farta. Her har du litt bilder E34 falt godt i smak og skjønte fort at jeg vill ha mer. Derfor tok jeg turen og hentet meg en E34 540 Har også en X5 som arbeids hest, som fungerte som en drøm og dra henger med. Denne 5-Serien trengs det og gjøres litt med. Så glad jeg fikk æren av og redde denne. Girkassen på denne er ødelagt så må sette i en annen som følger med. Fant ut i senere tid at kassen kommer fra 7-Serie så det er litt forskjeller på kjøle systemet på girkassen. Dette er da foreløpig automat men planen er og konvertere den til manuell. Veit ikke om jeg skal ha 6-trins eller 5-trins enda. Da helga var truffet så begynte skruingen. Bilen har stått en stund så jeg tok en ting om gangen. Først og fremst så begynte jeg og montere den andre girkassen. Her er et bilde der du ser hvor liten 3.0 liter M3 kasse er iforhold til V8er og den er fryktelig tung. Jeg måtte også investere i løftebukk før vinteren kom, og den har blitt brukt godt. Veldig kjekk ting og ha, om du har garasje som er høy nok. Første kjøre tur Veldig fornøyd med bilen, neste på listen er og få den igjennom EU-Kontrollen. Så kan jeg begynne og sette planer for den. Blant annet bygge ordentlig eksos, fjerne eksos, senk osv Fant fort ut at den lagde to spor Jeg vill også legge til et bilde av bak garasjen Her ser du den misbrukte isbilen min Dette er en 320 nonvanos, ikke noe mer og si. Har også et lite dele lager her kan man si
- 9 svar
-
- m50 turbo e36
- e36
- (og 6 andre)
-
luriflax reagerte på et innlegg i et emne: Restaurering E34 V8
-
Trykk deg litt rundt her: http://m50manifold.com/ Dem selger det du trenger, også skal det være noe instrukser der.
-
luriflax reagerte på et innlegg i et emne: E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor
-
luriflax reagerte på et innlegg i et emne: Bmw e36 318IS/325 prosjekt
-
Freakshow reagerte på et innlegg i et emne: E36 prosjekt og E34 prosjekt :D
-
Tid for mega update, det har skjedd mye her i det siste men ikke så mye på bane bilen. Jeg har fått daglig bilen min igjennom EU kontroll som bestod av masse rust sveising og behandling, brukte pakke fra https://rustbehandle.no/produkt/rustbehandling/produktpakker-til-bil/bilpakke-1b Som jeg er svært fornøyd med. Har også kjøpt en M52B28 motor fra en svensk E39 som skulle i min E36, det var en del ting som måtte byttes for og få dette "plug n play" har ikke funnet så mye info på dette på nettet heller så bare legger det ut her i tilfelle noen skulle gjøre det samme. Eller bare sende meg en pm Motor fester. ledningsnett, ikke lik kontakt til karosseri. Dynamo da det ikke er lik kontakt på begge ledningsnettene. innsugsbelgen bør byttes hvis du skal beholde ånding til tanken. Bunnpanne trengs IKKE og byttes. Hvis du bytter motor fra 4er så trenger du servo slanger som er fra 6er. Spakstell er ikke lik på 4er. Annerledes lengde. Hvis du skal bruke samme kasse. Eksos er såklart ikke lik. Radiator slanger byttet jeg. Bensinslanger ikke lik fra 4er vertfall. Også er det jo det problemet med EWS som du finner masse forvirrende informasjon på nettet Hvis ikke kan jeg programmere den bort smertefritt Muligens noe jeg har glemt med da får jeg endre det senere. Tilbake til tråden. Jeg har også søkt om motor bytte til vegvesenet i en god stund før jeg begynte og skru. Vegvesenet var positiv til motorbytte så da var det bare og begynne. Da jeg vill ha dette godkjent. og dokumentasjon før og etter hele prosessen er viktig vertfall så gjorde jeg det. Gamle motoren 318IS M42B18 93 modell: Woops motor ute, jeg valgte og ta ut fronten på bilen da det blir lettere og sleppe neddi 6eren + girkasse Eksosen var helt jævelig og skru ut under bilen da den hadde rusta til et annet metall, som ingen piper klarte og vri rundt. Så eksosen ble med ut da jeg løftet ut motor Plassmangel er no dritt men jobber med det man har Siden jeg ikke fant noe 328I mellom aksling så valgte jeg og bruke originale driv linjen min, dette skal holde for 2,8 men hvor lenge veit jeg ikke. Så jeg gjorde rein girkassen med biltema sin felg rens, glemte såklart slutt resultatet men jeg syntes det ble veldig bra. Jeg kommer til og bytte differensial senere men ikke i første omgang. Flushet også kassen da den var ute også kunne sikkert trengt det. Og da var 2.8 i bilen Så var det bare og skru sammen alt Da jeg bytter motor til en "facelift" motor så er det startsperre "EWS" på denne motoren, da har jeg flere forskjellige valg til og få start på denne motoren, mitt valg var og programmere bort denne. Så jeg lagde meg en les og skriv benk til og programmere MS41 ECUer. Denne funket utmerket Bare og sende PM om det er noe som skal programmeres. Da har jeg også muligheten til og programmere om hjernen da jeg velger og bytte til f.eks M50 innsug, andre kammer, dyser osv... Bilen føles fantastisk ut etter ny motor i samme karosseri Føles faktisk ut som en helt annen bil. Glemte også og si at jeg puttet i M20 svinghjul mens jeg var der inne, og motoren er super følsom som er veldig morro. Byttet også plastikken som holder fast girstangen, og smøret denne så godt jeg kunne, "gir feel" føles også godt ut. Lettere og "rev match" når man girer Storfornøyd med motor bytte og anbefales til høyeste grad. Jeg syntes det gikk ganske fint til og blitt utført av en hobby mekaniker og venner. Noen problemer møter jo man så klart på men jeg hadde alle delene til og utføre jobben Etter motor bytte har bilen kjørt smertefritt en uke nå. Jeg startet fredag ettermiddag og ble ferdig onsdag kveld, med to mans jobbing ganske aktivt, da jeg bruker denne bilen til jobb var jeg jo avhengig av og få den istand fort. Har også godt i innkjøp av modifisert diff til banebilen Denne har 4 lammeler isteden for det som er originalt og får da mindre slitasje over tid og mere % brems.
- 9 svar
-
- m50 turbo e36
- e36
- (og 6 andre)
-
Team Bekkis reagerte på et innlegg i et emne: E39 motor i E36/E46
-
Ledningsnett fra E36 og E39 er ikke like, M52 kom i to utgaver "M52" og M52TU. M52TU kom ikke i E36 men f.eks E39 og E46. Ledningsnettet fra M52 heter MS41 du kan google MS41 pinout og se hva du får. Lykke til
-
Har du tenkt til og kjøre "ISPIGG" eller vanlig vinterhjul? Veldig morro med isbil
-
Freakshow reagerte på et innlegg i et emne: E36 prosjekt og E34 prosjekt :D
-
aanung reagerte på et innlegg i et emne: E36 prosjekt og E34 prosjekt :D
-
Lenge siden jeg har oppdatert nå, så for legge ut det jeg har gjort: Fått laget plate bak, kappet ut reservehjulbrønn. Fått snudd bilen, ofret noen madrasser og sofa puter Bilen veier jo ingen ting, så tar ikke skade av dette heller Hjelper og være litt kreativ, så tok en talje som egentlig var beregnet for en mye mindre H-bjelke så måtte til med en gjenge stang for bredden av denne h-bjelken og under der sitter det en eksos klemme for og få på talja. Så er det bare og ta en jekkestrop i buret og vips så var billen tippet og jeg kan jobbe under den Fant ut at jeg hadde en god del jobb foran meg Begynte og pusse, sitter noe voldsomt. 1,5 timer med jobb:
- 9 svar
-
- m50 turbo e36
- e36
- (og 6 andre)
-
Freakshow reagerte på et innlegg i et emne: E36 prosjekt og E34 prosjekt :D
-
- 9 svar
-
- m50 turbo e36
- e36
- (og 6 andre)
-
Kjøpte bilen uten motor.
- 9 svar
-
- m50 turbo e36
- e36
- (og 6 andre)
-
Siden jeg har begynt med mitt banebil prosjekt, tenkte jeg og lage en tråd. Jeg kjøpte bilen med bur, som ett banebil prosjekt. Dette er en orginal 325i, og jeg tenkte jeg skulle bruke en motor fra E34 525ix. Girkassen som skal bli brukt til denne motoren er en fra 3 liters M3. Diffen som skal bli brukt er ifra 325TDS. Da skal drivlinjen eventuelt holde til en m50 turbo senere. Ting jeg har gjort: - Lakkert inni gulv, tak, bur og div. - Sveiset mesteparten av rust og behandlet dette. - Pusset ned bil utvendig. - Demontert Forstilling/bakstilling, ribbet bil fullstendig. Planer: - Ta og snu bil og behandle underside. - få tak i lett bakrute(eventuelt Lexan) - Ta og gjøre bagasjerom komplett. - Behandle bil før lakkering. - Gjøre ferdig understell med foringer og div. - Lakkere bil. - Montere sammen bil. - Tilpasse motor, Eksos, Hjuloppsett, drivlinje. - Pedalboks - Fuelcell/ Bensinpumpe - Feste og tilpasse stoler. - Datasprut (maxecu) Flere planer kommer underveis i byggingen. Her er noen bilder av det som er blitt gjort.
- 9 svar
-
- m50 turbo e36
- e36
- (og 6 andre)