Gå til innhold

macrorain

Medlem
  • Innholdsteller

    1239
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Alt skrevet av macrorain

  1. Selger / forhandler må påvise at eventuelle endringer du har gjort negativt påvirker det du ønsker å få utbedret på garantien. De kan feks ikke nekte deg å ta motorfeil på garantien fordi du har byttet skiltlys. Hvis du får problemer med dårlig kontakt til baklys etter å ha byttet disse, vil du derimot neppe få det dekket.
  2. Det var da voldsomt Ønsker ikke å kuppe tråden, men her var det litt for mange antagelser og rare meninger på en onsdags morgen til at det kan stå ubesvart. Jeg har selv hatt E46 og synes det er en kjempebil. Det er også en av de peneste 3-seriene. Jeg har selv hatt flere lette sportsbiler og argumentert i en annen tråd på dette forumet at dagens moderne og tyngre biler aldri vil bli helt det samme å kjøre som disse gamle og lette bilene. Så jeg tror ikke du treffer helt på din analyse om hvem jeg er og hvilke tanker og meninger jeg har om bil. Jeg vet ikke om du antyder eller tror at jeg er en ungfole født etter 2010, men jeg er for ordens skyld født i 1978. Basert på måten trådstarter skriver på, så virker det ikke som han er mekaniker av yrke, eller nødvendigvis har kjempelyst eller kompetanse til å stå og skru selv. Det er utelukkende derfor jeg poengterer at E46 er en gammel bil, og at E92 kanskje er et bedre valg. Vedrørende min dritkjipe hybrid: Jeg har eid både E46 og E90. Har du i det hele tatt prøvd en 330e? Ja, den er noe tyngre enn en vanlig F30, men med M-sport understell, 313hk, 500nm og 0-100 på 5.1sek så er "dritkjip" en litt pussig beskrivelse (Skjønner at det ikke er en M3 av den grunn). Det var forøvrig trådstarter som begynte å diskutere alternativer til M3. Forøvrig er jeg bare delvis enig i poenget ditt med sportsbiler kontra laptoper og mobiltelefoner. Det er ikke slik at de gamle blir dårligere, men det SKJER fremskritt. Man kan godt synes firesylindrede motorer er kjedelige, og at batterier er for folk som stemmer på MDG. Men i praksis er en moderne turbomatet firer et ganske imponerende byggverk, og jeg har aldri møtt noen som har gitt full gass i en Tesla P100D karakterisere det som en kjedelig opplevelse. Jeg har full respekt for at man ønsker å bevare sin virkelighetsoppfatning om at BMW betyr rekkesekser, på samme måte som at enkelte mener den siste "ekte" 911'en var 993, fordi det var den siste som var luftkjølt. Personlig synes jeg lyden er deilig både i rekkeseksere og i luftkjølte porschemotorer, men jeg synes likefullt at både nye BMWer og nye Porscher er flotte maskiner - som trolig egner seg bedre for de som ikke ønsker å ligge under bilen å skru like mye som de kjører.
  3. Turner motorsport selger fullt sett med klosser til 316USD (ca 2500NOK) inkludert frakt. Si maks skade kanskje 3500kr inkludert moms og tollavgift og styr. Klosser foran: https://www.turnermotorsport.com/p-190175-front-m-sport-brake-pads-set-f30-335i-f32-435i-m-sport-s2nha/ Klosser bak: https://www.turnermotorsport.com/p-384824-rear-m-performance-brake-pads-set-f22-m235i-f30-335i-f32-435i/ Dette er originale OEM klosser såvidt jeg kan skjønne. Så dette blir under halv pris. Her er en generell infoside om F30 bremse-varianter som også er ganske informativ. https://www.turnermotorsport.com/t-brakes-F30-Brake-Differences
  4. Så fort har jeg aldri solgt felger før tror jeg. Da var de solgt på én time.
  5. Originale 403m felger med hjul selges. Dekk og felger er som nye! Prisantydning 10000 https://www.finn.no/100786445
  6. Her er en https://www.autoevolution.com/news/peta-exposes-the-dark-side-of-a-cars-leather-interior-jbs-cattle-cruelty-113080.html
  7. Jepp, det er et viktig poeng, men de aller rimeligste alternative produktene (typ til en tiendel av prisen) er vel kanskje heller ikke så kjempebra. Poenget er vel egentlig at det er forskjell. Men de originale er sikkert ovepriset. EBC eller noe er sikkert fint. Jeg har jo nesten ny bil da, så må vel gjerne følge servicene. Men kan vel bytte klosser selv likevel antar jeg. Ser de har servicepakker, vurderer en sånn. Man kan få vanlig (som ikke dekker bremser), eller en som dekker bremser til ca 7000kr ekstra, som i teorien dekker bremseklosser og skiver. Men litt uklart om de bytter skiver uansett eller bare hvis det trengs. Hvis sistnevnte så blir det dyre bremseklosser. Får undersøke litt.
  8. Her er info fra HK om HK-anlegget: http://www.harmankardon.com/bmw-3-series-sedan.html Det er tydeligvis en 8" bass under hvert sete, det er jo ikke så verst, selv om kassen er veldig liten da.
  9. Denne tråden (og linkede tråder i den igjen) kan kanskje være aktuell lesing også http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=668973
  10. Kan jo gi min input også. Jeg er også ganske opptatt av lyd og synes hk anlegget spiller bra. Jeg hadde tidligere e90 med nettopp hifi varianten , der byttet jeg ut forsterkeren og elementene under setet, men synes fortsatt hk i f30 låter bedre enn resultatet jeg fikk der. Er du av typen som erstatter alt av originalelementer og i tillegg gjerne putter en 12" sub (eller to) i bagasjerommet, vil det trolig ikke spille høyt nok for deg, men det spiller (etter min mening) pent og med god bass hvis du ikke er opptatt av veldig høyt lydnivå. Smart å få lyttet til alternativene hvis du får muligheten til det. En ting å ta i betraktning med f30 er at den dessverre har både vindstøy og veistøy som er ganske merkbart når du kommer opp i motorveihastighet, så under de forholdene blir det ikke optimalt uansett.
  11. Ja det var det visst, sorry Men nesten like dyrt som gsbildeler.
  12. Det synes jeg også hørtes mye ut. Jeg har akkurat kjøpt felger til min f30 som stikker 20mm lenger ut enn de originale 19x8.5" felgene bak, og er spent på hvordan det vil gå. 33m ekstra på en f20 høres spennende ut.
  13. Det så jo relativt kosmetisk ut sånn sett, så det er vel mest irriterende enn noe annet. Heldigvis ikke så veldig synlig sted da.
  14. Ser (etter å ha googlet litt) at endel anbefaler EBC Yellowstuff også, men de er ikke gratis de heller. Gruer meg til jeg må ha nye bremser.
  15. De der er ikke til msport bremsene.
  16. Gsbildeler er sikkert fint ja. Da er det i teorien bare å dytte inn regnr ditt så får du opp riktige klosser. Jeg dobbeltsjekket for moroskyld med min bil (jeg har også msport bremsene), og den viste riktig skivestørrelse foran (større en originalt) hos gsbildeler, så det ser ut til at den klarer å vise riktige deler mtp msportbremsene. Klossene er heller ikke like på msport vs de vanlige bremsene. Klossene som kommer opp var riktignok grådig dyre, 4700kr. Jeg ville kanskje googlet litt og funnet et rimeligere sted å kjøpe. Delenummer på de originale msport klossene: 34116865460 (foran) 34216850570 (bak)
  17. Du kan vel fortsatt kjøpe originale BMW-klosser selv om du bytter selv via kamerat.
  18. Bytte verksted? Eller bor du 20 mil fra neste alternativ?
  19. Ser av prislisten til Bilia at det koster 4500kr å skifte klosser på alle fire hjul på E90 (generasjonen før din 3-serie), kan umulig være nevneverdig dyrere på F30. Så her må du ha fått feil pris eller blitt misforstått. Bytte av skiver også på alle fire hjul koster 10500, så kanskje det er det du har fått pris på?
  20. Det kan vel umulig stemme. Har du M-sport bremsene (blå kalipere)?
  21. Er det noen spesiell grunn til at du ikke ønsker å benytte originale? Og har du sett denne? Videoen er jo laget av BMW selv, så helt upartisk er det neppe, men greit å ikke velge det billigste du finner.
  22. Det er nok det ja. Kan vel trolig kjøres, men minst mulig, og helst i retning av BMW.
  23. Si det. Kanskje du kan fortelle hvilken bil du har (modell og år), om du opplever noe unormalt med bilen (i så fall hva). Har du adaptivt understell?
  24. Det så jo litt pussig ut. Burde jo ikke være så fuktig heller der. Hvor gammel er bilen din da?
  25. Det er tre utgaver. Hifi, Hifi Professional og Harman Kardon anlegg. Sistnevnte er hvertfall bra, de to første har jeg ikke hørt i F30 (2012 og nyere) utgaven, men var ikke så mye å skrive hjem om i forrige modell hvertfall.
×
×
  • Opprett ny...