Snedig observasjon var på m50 i tdc står kammer 180 grader iforhold til m50tu motor, usikker på om det er jeg som har bommet eller om m50 motor er timet 180 grader annerledes. Men alt ser ut til å funke nå 👍
Har problemer med å løstne trigger hjul på veiv, så vurderer å krype til korsje å bare legge opp el.nett for M50tu motor istede.
Si ifra hvis noen har liggende.
Hei som tittel sier m50 vanos på non vanos ledningsnett og ecu. Hvorfor? Fordi m50 non vanos (S1) havarerte å har m50 med vanos (S2).
Flytte over crank plate, bytte kam på innsug og kam sensor. Og bruke non vanos topp lokk og front plate.
Dette burde gå i hode mitt, noen som har erfaring?
Skal se hva jeg får til av deler og programering til noe rimelig. Morsomme i dette er jo at bedrifta der jeg jobba i gikk nettopp konkurs, så litt skralt i kassa nå.
Har fått skriv på at de krever underskrift fra bmw at bilen er på orginal programvare. Noe sikkert ikke er så lett å skaffe.
Som sagt fikk jeg en kraftig lærepenge her. Grunnen var at jeg hadde kun 1 mangel igjen på eu å dette var senksett. Skulle aldri ha fått godkjent dette. Var ikke klar over at de hadde låv å skrive flere mangler. Å ja jeg har bare meg selv å takke.
Ja så dette er greit altså, var ikke klar over at de kunne gjøre det. Jaja da ble det nokk kondem koster alt formye å sette denne tilbake til orginal stand. Synd når det er en 530d. Ble en kostbar lærepenge dette.
Var på tilsynet idag får å få skrevet senkesett inn i vognkort, men fikk heller domme dag av mangler istede. Er dette greit? Egr,dpf og koding tilbake til orginalt osv osv... skulle ikke ha noen eu kontroll jeg, bare senk i vognkort.
Hei svieis.
Noen som veit koffer webaston min starter kun etter 2 forsøk? bruker begge timere på min for å få varme med 3 min imellom. det funker... men kun 1 start så begynner den å blåse uten at jeg hører pumpa så stopper den etter 1 min ca.
så hvis jeg trykker på start igjen så starter den med mere futt i vifta og hører pumpa tikke.
snedi greier.
Glemte å svare kara inne her! takker masse for hjelpen! adaptive lysene viste seg å være def. modul under ene lykten og lys var borte pga xenon modul/forsterker som også ligger under lyktene. xenon forsterker fra biltema og kina modul for adaptiv så ble alt kung!
Etter en stund ble d høl på egr eksos flexi røre som igjen smelta plastikk rør som går ifra luftmenge måler til turbo JESUS! så blenda eksos på egr siden sjitn allerede er koda bort. så spjelle åpner ikke uansett.
Så ble det nå jalla mekk av gummislange og slangeklemmer for å få tetta plastik røre til turbo da denne delen var jevlig vanskeli og finne på hugger og kosta 1500 kr på GS.. (ikke aktuelt!!!) x)
ellers funker biln bra å går som ei kule selvom den har bikka 350.000 km
vurdere litt å koste på noe større turbo da den som står på bynner å bli litt sliten. (noe olje i trykkrør og litt forbruk)
Notert! Noen som har erfaring med xenon adaptiv lys som har klikka? Først fikk jeg feil melding på corner light ellerno også nå lyser ikke nær og langlys på ene sia. Tipper dette også må kobles til kalkulator og finne ut feil? 😅 er sikkert ikke bare å sette i ny xenon pære...
Jepp tror det bare var forlite strøm på batteriet, ladet det en go stund og tok av kabel som ligger mellom + og - som føler på spenning ellerno, så startet den. Koblet så tilbake følern og alt ok 😅 trodde hele sjitn hadde bricka jeg 🙈 tar ikke ut batteriet igjen for å si d sånn!
Har en bmw e61 2009 som jeg tok ut batterie for lading. Etter jeg koblet til ville ikke bilen starte. + kabel på bil lå mot jord mens batteriet ladet uten at jeg tror det har noe å si. så mistet klokka og dato og masse feil meldinger osv.. prøvde å trykke på tenning igjen men da ville den ikke skru på tenning engang. Etter siste gang bynte lys å blinke og styre :( trenger hjelp!
Glemte litt denne tråden Men bilen lever enda. stått en stund nå da jeg sliter litt med falsk luft og vakium lekasjer, skal lage en catchcan til veivhus ventilasjonen så kutter jeg bare ut den orginale olje separatorn. dumt kansje?