Gå til innhold

staike

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg er ikke uenig med deg angående din personlige overbevisning om at originale bremser er gode nok. Nei, det er neppe behov for større bremser, men dette må uansett være dokumentert i et TUV dokument hvor det står 330e. Men når det ikke står noe skrevet om 330e i TUV papirene så er ikke det som står for 320i direkte overførbart, da det er er ganske annerledes bil. Det hjelper ikke å komme med disse argumentene til SVV uansett. De har ikke mulighet til å godkjenne høyere effekt i en 330e med TUV papirer det står 320i og man ender nok opp med å dra hjem med uforrettet sak. For ordens skyld har jeg hatt 330e og kjenner godt til at relativt mange har hatt problemer med stempler som ryker etter tuning, og vil ikke anbefale noen å tune B48B20A motoren uansett. Dersom man får det skrevet inn i vognkortet har man ihvertfall muligheten til å få ny motor dekket av forsikringsselskap. If dekker ihvertfall biler som er tunet så lenge det er skrevet inn i vognkortet.
  2. Mulig poenget mitt ble misforstått. Poenget var at 330e er en tyngre bil enn 320i. Da stilles det muligens krav til større bremser ved høyere effekt/toppfart, da det er en bil som med samme størrelse bremser som 320i vil ha lengre bremselengde i høyere hastighet grunnet fysikkens lover. Som skjermbilde av tuningen i første post viser, så øker toppfarten på bilen etter tuning. 214 hk og ~1500 kg i 320i vs 282 hk og ~1700 kg i 330e etter tuning.
  3. Tja. 330e er jo en bil som er tyngre og i tillegg har ekstra effekt i form av elmotoren. Det vil jo si at det skal mindre til for at det stilles krav om større bremser f.eks ved godkjenning av høyere effekt. Hvis 330e ikke står i selve TUV dokumentet så har du jo igrunn fått svar på spørsmålet ditt? SVV forholder seg jo kun til dokumentasjon fra fabrikant/TUV ved software tuning og går vel neppe med på å godkjenne høyere effekt i en bil som ikke står på listen.
  4. Hvis du holder inne en av knappene på rattet man justerer avstand til bilen foran med så slår den seg av og du har vanlig cruise control. Tror det skal gå an å slå det av på knappen under lysbryteren også.
  5. Jo, det er en 330e. Godkjent senket med Eibach sine fjærer til akselvektene på denne bilen.
  6. Se der ja, det er jo bilen min 😄 Til info så målte jeg høyde på bilen før og etter senk og fjærene senket 20 mm fremme og 12 mm bak. Bilen hadde msport dempere/fjærer fra før så effektiv senking fra standardhøyde blir da 30/22 mm. Ja det ble litt mer dekkstrekk på bakdekkene enn jeg likte selv, Conti var mye smalere i størrelsen enn tilsvarende Michelin. Blir nok å skifte til 265/35 eller 275/35 dekk bak hvis ingen kjøper felgene før det er tid for sommerdekk igjen.
×
×
  • Opprett ny...