Gå til innhold

Liggunderlaget

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmx x5

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Liggunderlaget's Achievements

  1. Har en 2009 BMW E70 som nå nylig har begynt å riste under kjøring. Det rister ikke i rattet, men i hele bilen/seter. Det kjennes godt i litt høyere hastighet (40km/t og opp). Jeg lot bilen stå på timgang og åpnet panseret. Der ser jeg ene slangen (usikker på hvor den kommer fra og hvor den går), men den ristet i jevnlig takt, akkurat som at det står luft i og ikke får levert. Jeg vet ikke om dette har noen sammenheng, men slangen var og veldig varm. Jeg må få dette sjekket på verksted, men er det noen som har opplevd lignende?
  2. Hei Jeg har en E70 2009 og lurer på om jeg kan oppdarere softwaren på denne selv? Via usb ? Må få oppdatert softwaren,spesielt bilstereo-biten for å få på plass kufatec sin intregrerte dab. All hjelp mottas med stort takk😃
  3. Men det kommer ikke opp feilmeldinger på selve dysene? Må man se på målinger?
  4. Ja må nok det! Er bare så rart at det skjer kun når den blir varm
  5. DPF er peise nytt! Kjørt 5 mil med! Jeg ser på flere tråder at noen eller alle dysene kan være årsaken. Kan det ha noe med dem å gjøre at hele systemet svikter?
  6. Nå får jeg ikkje kjørt på bilen! Den vil ikke «bakke» den kutter. Som at den ikke får drivstoff eller kjøling. Luftfiltermelding og «increesed emission» kom tilbake. Dette skjer når bilen blir varm. Jeg kan la den stå en dag og den fungerer fint til den så blir varm.Jeg la merke til at kjølevesken var veldig lav og slangen bare «hoppet» mens tenninga var på. Som at det var luft. Jeg åpnet litt på lokket mens bilen var startet og det ga seg. Kan dette ha noe med feilen(e) å gjøre? Den «kveles» liksom i det jeg setter den i D eller R
  7. Oppdatering! Byttet luftmassemåler og slettet feilkoder. Når jeg gar kjørt noen mil og bilen er varm, så starter problemene igjen. Den mister motorkraft og vil stoppe. Den «bakker» og rister, så stopper den? Hva kan det være? Alle tips mottas med stor takk
  8. Takk for svar☺️ Jeg skal få dem på verkstedet å sjekke dyser etc. Jeg har ingen utstyr for måling, så må ta det via dem.
  9. Hei Mitt første innlegg på dette forum! Go easy. Har en X5 2009 235hk Fikk opp motorlampe for noen uker siden og kjørte dig på værksted. Det var feilkoder på partikkelfilter og luftmassemåler (kode 3FF0) Bilen gikk i nødmodus og sort eksos kom ut med en ganske så ille lukt. Bilen harker og «hopper» litt når den er blitt varmkjørt. Jeg byttet partikkelfilteret og venter nå på ny luftmassemåler. Verkstedet sa at det gikk fint ant å kjøre litt på bilen før jeg byttet lmm. I påvente av ny måler, tok jeg bilen på en liten tur med nye sommerdekk. Det viser seg da at jeg har ingen motorkraft etter at bilen har blitt varm. Jeg kjører tilbake og sjekker slanger og div. Jeg ser da at ut fra turboen ligger slangen ganske løs (lett å dra ut). Er dette normalt. Det er også olje som ligger i slangen opp mot luftfilteret, men ikke hele veien opp? Er dette normalt det og? Jeg er ingen bilmekaniker, men lærer mer og mer. Jeg burde nok såklart bare vente på ny lmm og montere den først, men jeg vil gjærne vite om det kan være noe mer? Betalte jo 38.000kr for nytt partikkelfilter og hvis det er noe annet som er grunnproblemet, så vil jeg fjærne kunne klage på det.
×
×
  • Opprett ny...