-
Innholdsteller
39 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om F00rnes
- Bursdag 07/02/2002
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Mo i Rana
-
Kjøretøy
Bmw F11, e61, 2x e46
Nylige profilbesøk
264 profilvisninger
F00rnes's Achievements
-
F00rnes begynte å følge Hjelp!!! Pre lci til lci , Koding av kontollpanel i tak til panoramatak f11 , Død combox dele nr 924418801 og 2 andre
-
Noen med ista eller noe lignende som har tilgang Repair Manual REP-61 31 544! på som kan hjelpe til med og se hvordan man koder nytt kontroll panel til bilen gjelder en 2010/11 f11
-
Hei har en 2010/11 bmw f11 som har død combox ingen tegn til liv. Prøvde bytte men samme greia med ny. Noen som har koblings diagram til combox eller vet noe? Får ikke signal vidre på most så sender cic i boot loop event noen som vet sikringer jeg kan sjekke
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Masse feilkoda og ingen respons fra cic
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Masse feilkoda og ingen respons fra cic
-
Da har jeg funnet ut etter å loopet ut forsterker at den mest sansynelig er gåen. Noen som vet om ny forsterker må kodes inn å må d være en «virgin» fortsterker eller kan man kjøpe brukt å sette inn? har hifi pakke med harman becker anlegg.
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: Masse feilkoda og ingen respons fra cic
-
Må jeg loope cabel for og finne ut om det er defekt eller er det nokk å ta ut?
-
Hei har en 2011 bmw f11 dær cic’en bare går i loop står konstat bmw logo og går ikke vidre har lest av feilkoder med ista og får en del feilkoder. Har prøvd å bytte cic enhet men til ingen nytte. Noen så har no ide om hva som er feil?
-
Har en bmw f11 som cic enheten ikke starter onkli på den går bare til bmw logo og er stuck dær har nettopp byttet cic enheten hos verksted uten hell den vrikker seg ikke vidre en bmw logoen er ingen lyd eller raksjoner fra i drive knappen og får ikke opp skilt avlesnings funksjonen den står bare på (—) noen som har en ide om hva det kan være forstår ingenting
-
Hei! Har en bmw e61 jeg var kjøpt defa termini 2 1900 warmup sett til med defa link også lurte jeg på før jeg begynner montering hvor det er best å strekke ledninger igjenna torpedovegg skal helst til passasjerside å hanskerom. Kiket raskt over men kunne ikke se noen åpenbare plasser man kan trekke igjennom på
- 2 svar
-
- defa 5serie 525d
- defa kabel strekke gjennom
- (og 3 andre)
-
Hei har en e61 jeg har fått feil på luftfjering etter jeg brukte handcontroll i inpa vil ikke ut av «energy saveing mode» feil kode på luftfjering er 5fb460 legger ved noen bilder. Bilen er i production mode og control mode i sleep. Den vil ikke lengre løfte seg tror ikke jeg har gjort noe feil i hand controll da jeg har gjort det tidligere men nå når jeg oppdaget at sensor venstre side ikke var onkli plugget til kontakten og plugget den inn og gikk i hand controll for og sjekke at verdiene forandret seg under heving og senking så vil den ikke ut av «energy saveing mode» og dermed deaktiverer luft fjeringen ved har jeg lagt bilder av det som jeg tror kan være relevant inne på inpa. På forskudd takk for hjelp Oversettelse av forklaring av feilkode ingen passende feilsymptomtestbetingelser møtte feilen som er tilstede og allerede lagret feil vil ikke føre til at en varsellampe tennes
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: Hjelp!!! Pre lci til lci
-
Dette er guiden jeg brukte under koding av lcm. Tror ikke lcm var flashet da det var et vin nr i den da jeg kodet men byttet det med mitt vin 1. The actual swap is very straight forward and just involves removing the screw holding the LCM and pulling downward. There is only 1 screw holding the LCM, the other side is held by a metal catch. 2. Next I had to reprogram the LCM. The LCM is the other module in the car that holds the VO, the other being the CAS. 3. Load NCSExpert and choose the CAS and then choose "Enter FA", just copy the complete VIN number that pops up. Close NCSExpert. 4. Load INPA and check the "Ident" of the LMA module and check the part number there. Note that down. Close INPA. 5. Load WinKFP and choose "Comfort Mode", "Choose ZUSB", in the ECU family choose LM460 and make sure that the part number that you took down in Step 4 shows up on the ZB-Number list, other choose another ECU family. Click cancel and then choose "Update ZUSB" and choose LM460 and click OK. Next click "Enter Vin" and enter the VIN number that you copied in Step 3. Click "Done". You will now see a "Prog ZB-Update", cick that. The module will start getting coded and the UIF will be written, which means that the VIN will have been updated. Close WinKFP. 6. Load NCSExpert and then choose the CAS and then using the "FA_WRITE" job process the LMA ECU. Basically what this does is copies the VO from the CAS to the LMA. 7. When you start NCSexpert and instead of choosing CAS you choose LMA you will notice that the old VIN number still loads. This was a big mystery to me because everywhere I could see my VIN instead of the old VIN in the UIF but yet NCSExpert seemed to find it somewhere. Perform a "Read ECU" and note down the .prg file that NCS is using for the LM2. Close NCSExpert. 8. To fix this load Tool32 and load up the .prg file that you noted in Step 7. (my first time using Tool32 btw) 9. Here using trial and error I found a job called "read_fgvin", which when run showed me the old VIN. I then loaded up the job "write_fgvin" which requires one argument and I supplied the VIN noted in Step 3. I ran the job and then when I ran "read_fgvin" again I saw my VIN. 10. Checked this in NCSexpert again and it was my VIN. Makes me think that I didn't need to run Step 5 (WinKFP) at all to update the VIN because the software on the LM2 was already the most recent. Anyway doing that made INPA detect the correct VIN on my LM2 as previously it was just reporting "yyyyyyy" instead of a VIN number. I was also given to understand that you can used the job "FGNR_Schreiben" in NCSexpert to change the VIN of an ECU but for some strange reason that Job doesn't show up for the LMA ECU. 11. Load NCSexpert "Expert Profile" with a blank .man file and just process the LMA ecu again, this will code the LMA to the new VO. Job done.
-
Hei har bygget om bilen min fra pre lci til lci lykter og gådd fra s254 ahl lykter tel s522 lykter og kjøpt riktig lys modul å repinna kontakt og lcm har koblet det opp slik som guiden til bmw sier og angel eyes lyser ikke og langlys lyser ikke opp når jeg trekker langlys spaken bakover for «flash to pass» men når jeg bryter den framover for langlys så kommer langlysene på og holder seg på men har feilkode på full beam headligth rigth failure i mask. Har kodet ut s524 av vo/fa «apaptiv lys pakke» men får cornering ligths failure og parking ligths failure, og baklyktene yttre lyset ikke opp med stripene men gjør det på indre og får feil code på alle lys bak og når jeg bruker blinklys blinker de alt for fort som om at pære e gåen og får feilkode på det og selv om alle blinklys funker, når jeg begynte med ombyggingen så kjøpte jeg en lm2 lwr lmc og kodet den inn til bilen. Men har en mistanke om at jeg gjorde feil dær med tanke på at jeg går fra ahl til non ahl. Jeg kodet lmc etter cas og ikke cas etter lmc så jeg mistenker at jeg mulig har fådd samme koding som på gammel lcm? Noen tips? Eller noen som har vært borti det samme
-
Hei har koblet det opp slik som du sier på høyre side forran «holder ikke deg for ansvar i det heletatt bare et spørsmål om tips» og angel eyes lyser ikke og langlys lyser ikke opp når jeg trekker langlys spaken bakover for «flash to pass» men når jeg bryter den framover for langlys så kommer langlysene på og holder seg på men har feilkode på full beam headligth rigth failure i mask. Har kodet ut s524 av vo/fa «apaptiv lys pakke» men får cornering ligths failure og parking ligths failure, når jeg begynte med ombyggingen så kjøpte jeg en lm2 lwr lmc og kodet den inn til bilen. Men har en mistanke om at jeg gjorde feil dær med tanke på at jeg går fra ahl til non ahl. Jeg kodet lmc etter cas og ikke cas etter lmc så jeg mistenker at jeg mulig har fådd samme koding som på gammel lcm? Noen tips?
-
Jatakk gjerne det og hvis du gidder og skrive det like idiot sikkert som sist så hadde det hjulpet meg noe sykt da jeg ikke helt skjønte de skjemaene du hadde da det jeg mente med hva er hva når det kommer til ledningene hva som er lcm hva spm er kontakten osv
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!
-
F00rnes reagerte på et innlegg i et emne: Pre-Lci til Lci lykter hjelp!!!
-
Tusen hjertelig. Virkelig en life saver🙌🏻🙌🏻. Men den på pin 1 på kontakten vet du hvorden står på lcm så istede før å blende så heller re-pin den på lcm? Sånn at eg kan bruk den istede før å strekk opp 2nye?
-
Okei det diagrammet du la ut nå jeg forsto det ikke helt hva er hva
-
Det var planen ja liker utsende på 522 lyktene bedre en 524lyktene, da jeg har tadd blackout på 522 og den svarte linsa ser bedre ut en den 524linsa så tenkte og gå fra 524 til 522 har bytta lcm Og kodet den