Gå til innhold

Forsikring E46

Matz
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er for øyeblikket på utkikk etter en E46. Har forsåvidt funnet meg en, men tenker da litt på forsikringspriser. Noen som har noen anbefalinger? For øyeblikket har jeg forsikret min E36 i Postbanken, hvor jeg betaler 650kr/mnd.

Jeg er 19 år, og har såvidt jeg vet 20% bonus som jeg fikk når jeg tegnet min første forsikring.

Bilen jeg eventuelt kommer til å kjøpe kommer til å ha 99.000 i lån, og ifølge banken trenger jeg da bare delkasko.

Noen som vet om noen billige selskaper som er hyggelige mot ungdommer? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg er for øyeblikket på utkikk etter en E46. Har forsåvidt funnet meg en, men tenker da litt på forsikringspriser. Noen som har noen anbefalinger? For øyeblikket har jeg forsikret min E36 i Postbanken, hvor jeg betaler 650kr/mnd.

Jeg er 19 år, og har såvidt jeg vet 20% bonus som jeg fikk når jeg tegnet min første forsikring.

Bilen jeg eventuelt kommer til å kjøpe kommer til å ha 99.000 i lån, og ifølge banken trenger jeg da bare delkasko.

Noen som vet om noen billige selskaper som er hyggelige mot ungdommer? :-)

Personlig ville jeg hadde full kasko på en bil som er verdt ca 100.000 og oppover... ;P

Men men, det er nå opp til hver og en og bedømme om di trenger kasko elr ikke ;D

Jeg betalt 7700,- i året med full kasko i Gjensidige (dette var da min far som forsikringa sto på fullt opparbeidet bonus og det var også i avtalen at ingen under 23 var førere av bilen) ;P jeg var jo bare 18 :P

Men var slik vi kom billigst ut av det ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det jo mange forskjellige E46'er, spørs på motoren du skal ha og utstyr, og såklart hvilken type forsikring. Når du skal ha en såpass "ny" bil og er såpass uerfaren som du er, så ville jeg helt klart valgt full kasko. De pengene full kasko koster kontra delkasko kan være en meget god investering.

Jeg sjekket flere forsikringsselskaper når jeg forsikret min første bil, og Gjensidige var soleklart den billigste for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er medlem i BMWCCN så meld deg inn og ring Unison Forsikring.

Jeg sparte ca 4000 i året kun på Z4en på å gå fra IF til Unison. Sparte i tillegg drøye 1500 på E46en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min 2000 318iT hos Gjensidige. Dette er første bilen jeg forsikrer på meg selv.

24 år, 12k km i året, 20% bonus, ingen fører under 23år og med delkasko betaler jeg 4200,- i året. (Før rabatter ca 6500).

Har andre forsikringer også, så får litt rabatt når man er totalkunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke alt her, men sjekk gjensidige.. Det er de som har kunnet gi meg best pris på alt av det jeg har hatt (ca 4 biler)

De virker meget ungdomsvennlige kontra if som gjerne skal ha dobbelt så mye..

Jaggu på tide at forsikringsloven får litt mere punkter om hvor mye et forsikringselskap kan ta.. Er latterlig at gjensidige f.eks kan ta 10 000 i året, mens if skal ha 25 000 i året..

Mener det står i forsikringloven at et forsikringselskap sine priser skal være basert på den sjansen de faktisk tar. Kanskje alle forsikringselskaper burde begynne å ta ibruk felles statistikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...