Gå til innhold

BMW E46 AUX problem.

Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en BMW Buisness CD BP9273 spiller. (2000 modell)

Har kjøpt denne:http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9038&katid=1031&mid=m436&id=&vn=736

Ingen av plastik delene passet så jeg satt ledningene på manuelt. (målte hvilke pinner bak som var jord). Dette virket ikke. Jeg leste noe om at man må ha et adapter av noe slag for å få det til å virke.

Her er et par bilder:

4q2q039ait0i22whpkxr.jpg

mwtq5l88wtcdw1tyo5mg.jpg

Jeg har laget en sirkel rundt de pinnene somm ikke var jord og det virket fortsatt ikke (hvis dere ikke ser jeg gjør no feil) så jeg trenger en slags adapter. Noen som vet om noen rimlige? evt brukt? Trenger kun AUX, ikke ipod osv, det ser jeg på som bonus. Vil helst ha adapter som ikke trenger egen spenningskilde.

takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUX kom ikke før på 2003 utgaven av Business spillern. Skal du ha AUX må du ha et adapter som ersatter CD-Veksler. Dvs den sender lyden via cd veksler porten på spillern. Tror ikke den kabelen du kjøpte der vil virke da. Men jeg har tatt feil om BMW original stereo før hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei,

har du noen linker til evt hva som kan passe å bruke? helst noe plug&play :)

Forresten, noen som vet hva DSP er for noe? og om jeg har det?

http://www.ebay.com/itm/MB-1500-BMW-Dice-MediaBridge-BLUETOOTH-BMW-NEW-/270805966030?pt=Other_MP3_Player_Accessories&hash=item3f0d4b1cce#ht_2784wt_1508

Noen som vet om denne passer? litt kjipt å bestille fra statene for så å finne ut at den ikke passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dice skal fungere da den kobles på CD-Veksler porten. DSP er utvidelse på stereo, du skal ha en egen DSP knapp foran girspaken om du har DSP.

Men kjøp med front mount sett til Dicen. Med mindre du har veksler bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dice blir nok litt overkill om du kun trenger vanlig AUX. AUX-adaptere kan kjøpes hos f.eks. Bilradiospesialisten (nettbutikk) o.l., eller eBay. Prisen ligger vel rundt en 500-lapp +/-, muligens lavere på eBay. Et slikt adapter må ha strøm, så det kommer du ikke utenom. Strøm kan hentes med strømtyv fra f.eks. strømmen til CD-spilleren. Koblingsskjema pleier å følge med.

Om du har CD-veksler kan det gjøres veldig mye enklere.

DSP ble ikke levert på e46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde hatt CD-veksler kunne den vært "adapter" for deg, slik at du kun trenger å koble deg inn med signalet. Uten at jeg har sjekket koblingsskjema for Dice, vil jeg nok tro at den også trenger støm.

Litt mer info/linker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...