HalvorK Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 (endret) Vel vel, da får vel jeg somle meg til å lage tråd jeg og da. Prosjektet begynte en kald høstkveld i Skottland. Jeg var i forsvaret atm og vi hadde seilt dit med skuta vår. Selvfølgelig skulle vi i land og det ble jo noen pils, hvorpå jeg fikk det for meg at jeg skulle kjøpe 320n til en medsoldat. Han var betydelig mer beruset enn meg og jeg fikk i havn den dealen til en svært hyggelig pris. Planen var å få på den noen heftige hjul og få den ned på bakken, uten å være livredd for hjulbuer etc. Lille julaften 2010 ble den hentet fra telemark og hjem til Gjøvik. Jeg fant først ut når jeg var hjemme at dekka som satt foran var sommerdekk (kjempeflott mtp at lille julaften er blant de dagene det smeller mest på norske veier) Kaldt var det og, men varmeapparatet fungerte. Den stod lagret ute fra juletider og frem til Mars da jeg var ferdig i forcen. Fikk brøyta den fram og begynt å plukke litt på den og fant ut at den var jo i overraskende god stand. Original m-tech bil var den og, selvom frontfanger manglet. Jeg hadde fortsatt min 318iS men begynte å vurdere salg av den for så å bygge om denne. Som sagt så gjort. Jeg fikk tak i en M3 av en trivelig kar fra Bø i Telemark og i påsken 2011 begynte byggingen. IS'en fikk jeg solgt ila sommeren så da var den saken grei. Har kjøpt litt og litt deler ettersom og har endel liggende her hjemme som skal på etterhvert. Kan jo og gi en liten spec på hva som er gjort: Eksteriørt: #Custom gitter med luftinntak i front #Max Velocity frontleppe #Originale bosch linselykter med LED angeleyes #Baklamper med grå blink i tillegg til blinkere på skjermer og foran #GT-vinge (høy utgave) #OZ futura + BBS RE686 Interiør: #M-tech ratt i alcantara #Gir- og håndbrekkpose i alcantara #Felt inn dioder fra taklampe til e39 for å få såkalt mood light ned mot midtkonsoll #Carbon folie i dashboard #Carbon midtkonsoll og hanskeromslist #Pioneer speakers i sparkeplater #Røde motorsport seler fra BMW #Msport bagasjeromsmatte Understell: #Sveist inn forsterkninger #KW variant 2 coilovers #UUC motorwerks camberplater foran #Rogue engineering topplager bak #Powerflex i det meste som går ann å få powerflex i #Autobahn88 shortshift med UUC DSSR og delrin foring i innfestningsstag #UUC motorwerks stabstag med polyforinger foran #UUC motorwerks stabstag med polyforinger bak og justerbare link-armer #UUC motorwerks camberjusteringsstag bak #UUC strutbarbarian stabstag øvre foran #Zimmermann borrede skiver m/redstuff klosser foran Motormessig: #Friedrich motorsport manifold #Depo racing A/F, eksostemp og oljetrykkmåler i midtkonsoll #Milltek catback anlegg #Ny mellompotte med katalysator(aftermarket) Videre planer: #Overhale bremser #UUC Urethane motorfester (har de liggende) Og her kommer noen bilder: The beginning: Snødde litt på Gjøvik i perioden for å si det sånn: Den skulle jo få stått i garasjen bak der, men der stod iSen atm Og her begynner vi å plukke det fra hverandre: Var så heldig å få låne verkstedhall med to stk løftebukker i ombyggingsperioden, noe som lettet jobben veeldig: Selvfølgelig ble det noen små prosjekter til mens vi dreiv på: Delebilen: Prøvde og delebilen på LeMans før vi satte kniven i den: Klipp & lim racing: Arbeidsbilene: Forsterkninger. Dette ble selvfølgelig dynka med masse lurium etterpå, slik at det ikke skal ruste Namnam Testfit av hjul, men det passa jo overhode ikke på denne Ribbing av interiør: Carlhaakon racing står på: Deler jaa: Betalinga for at carlhaakon hjalp meg, så nå kan det burnes: Bytting av litt rustne stag etc: New steering wheel: Det kommer mer, må bare få overført no mer bilder fra kamera. Stay tuned Endret Januar 11, 2021 av HalvorK OCJ96 og sh0xx reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Dette vet jeg blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 På tide dette halvor, vekker gode minner fra sene kvelder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 (endret) Før lakkering: Ferdig preppa og klar for lakk: Byttet for øvrig til alu dører og fikk tak i fabrikknytt panser og frontplate før lakkering. Tilstanden til den gamle frontplaten og panseret trenger vi ikke nevne Nye manifolder: Målerplate: Målere: Har og byttet alle hjulbuer inkludert valsing: Innfelte dioder i taklampe: Gitteret: Back from lakkering: Bytting av taktrekk til svart: Taktrekk mestern er igang: Front på plass Montering av bakfanger KW v2 V2 montert Ny giroverføring og nytt ledd til mellomaksling: In place: Nye bosch lambdasonder: New vs old Bytting av gamle bærearmer: Powerflex til bærearmer: Lånte felgene til kompisen min som har lånt RC302ene. Synd den var monsterhøy foran når jeg lånte de =/ Meg og carlhaakon: Nylakkerte deler: Mimrebilde fra handletur @ Bud Like etter den var "nesten ferdig" utvendig: 4-hjuls kontroll: Kontroll på Risløkka etter motorbytte: Første runde i vaskehallen: Endret November 17, 2017 av HalvorK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 På tide dette halvor, vekker gode minner fra sene kvelder Helt klart. Fått mye god hjelp fra deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Rått prosjekt Halvor! Alcantara seter også ja! De er dritfete! Åssen farge er den svarte? følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 På tide dette halvor, vekker gode minner fra sene kvelder Helt klart. Fått mye god hjelp fra deg hehe ja, men moro og se før og etter nå. hatt mange timer med banning, blod og svette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 strøøkent!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnusrc Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Rått!! Liker at det er en farge ikke alle har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 Rått prosjekt Halvor! Alcantara seter også ja! De er dritfete! Åssen farge er den svarte? følger med her Ikke svart. Technoviolet. Bildet er bare tatt i feil lys Gikk nettopp i ebay fella og kjøpte meg nye BBS merker til felgene. Hadde igrunn bestemt meg for at det skulle være nada med carbon eksteriørt på den bilen her, så da kan jeg jo ikke ha carbon bakgrunn på BBS merkene heller. Bare synd BBS deler koster heroin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Aha! så svart ut på bildene, men daså Utrolig flott bil og farge ja! Ikke så mange som har Estoril blå heller, så du er heldig! Ja BBS deler er skamdyrt! Men du vil ha gt vingen på den altså? Hvor lang tid har du brukt på bilen hittil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Titta på denne i helga, var treffets deiligste uten tvil Nada å sette fingeren på, rett og slett perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Jeg har vert med og bygd denne så jeg vet at her er det ikke spart på ei krone og heller ikke gjort noe hutig, så dette blir uten tvil en av norges peneste E36er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Bra prosjekt! Virkelig E36 som gjelder på gjøvik skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Oi, dette var vilt. Må følge med her. Skal ikke stå på pengene ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå