StigJ Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Laget meg et lite og praktisk verktøy for å ta av senderdekslene på felgene uten å måtte skru av hjulene. Jeg har nå mistet 4 stk. på to banekjøringer. Og har nå bare en igjen i reserve. Da måtte jeg finne på noe. Senterkopp: Kjøpte en slik: Den kjøpte jeg her: http://www.biltema.n...d-magnet-19257/ Krympet på litt krympestrømpe for beskyttelse. Slipte også tuppen slik at den ble spiss (men fremdeles flat) Så fant jeg fram Dremelen og laget et spor med en liten kappskive i hvert senterdeksel, slik: Sånn funker det da: Sporet er nesten ikke synlig når dekselet sitter i felgen, så derfor jeg spisset tuppen på verktøyet for at det skulle komme imellom og få tak. Så til slutt så har den en praktisk magnet som gjør at jeg kan legge den her uten at den forsvinner. Og ja, den sitter. Rørte ikke på seg en millimeter etter en dag med grisekjøring på bane Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Men så kommer spørsmålet. Hva er vitsen? Er vel ikke senterkoppene du trenger å bytte kjapt hvis man kjører på bane? Men et smart oppfinnelse ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Men så kommer spørsmålet.Hva er vitsen? Er vel ikke senterkoppene du trenger å bytte kjapt hvis man kjører på bane? Men et smart oppfinnelse ja. Mannen skriver jo at han har mistet 4 stk, og ikke ønsker å måtte skru av hjula for å sikre seg mot dette hver gang. Kan jo også benytte seg av dette når man skal vaske bil, slik at man kan skåne merkene for sterkere felgrens, er jo ofte det bare sitter klistermerker på slike. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Aha, da ser jeg den Leste litt for fort imellom. Og trodde han skrev det at han hadde laget fire stk, og hadde de med seg når han skulle kjøre på bsne xD Da beklager jeg, og da skjønner jeg deg godt! Smart ide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 20, 2012 Forfatter Share Skrevet August 20, 2012 Hehe. Ganske riktig Det er visst ganske kjent fenomen at de fremme har en tendens til å sprette av ved banekjøringer. Og det er kun fremme jeg har mistet dem. Har ikke vært problem tidligere siden jeg har hatt egne banehjul. Men nå er jeg lei av å bytte hjul og har i tillegg funnet ut at dekkene jeg har på til vanlig er mer enn godt nok grep i. Så da kommer jeg til å selge banehjulene og bruke 19"ene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå