Turbo-HF Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Sånn, da ble det jammen meg "ny" bil igjen, for å ha noe å pusle med. Min 2. E30 i rekken, foreløpig! Har gått en stund og ønsket meg noe å gjøre og savnet godfølelsen som den gir. Dermed etter litt leting, så fant jeg en bil, og endte opp med å velge denne. Mer info kommer, sammen med bilder! Nå er iallfall tråden oppe, og jeg har vært den lykkelige eier av den i nøyaktig 1 time! Foreløpig info: Bilen er 4 dørs sedan, 320i 1986-modell. Mer planer kommer etterhvert! Denne klassikeren skal bli fin! 04/10 2012: Oppdatert informasjon: Vehicle information VIN long WBAAD310901567940 Type code AD31 Type 320I (EUR) Dev. series E30 () Line 3 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M20 Cubical capacity 2.00 Power 125 Transmision HECK Gearbox MECH Colour SMARAGDGRUEN METALLIC (182) Upholstery PINIENGRUEN (0215) Prod. date 1986-09-23 Order options No. Description 350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM 400 SLIDING SUNROOF MANUAL 821 NORWEGEN-AUSFUEHRUNG 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blokkis Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Kjør på med masse bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Vil ha bilder! 2dørs eller 4dørs? Grattis med ny bil da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Kjør på med masse bilder! Tusen takk! De kommer... Be sure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Vil ha bilder! 2dørs eller 4dørs? Grattis med ny bil da Åja, var det, ja.. Er 4-dørs.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Åpner med "lånte" annonsebilder: Nye kommer i dagslys imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 subscribed!! gi oss planene da Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 subscribed!! gi oss planene da Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 De kommer imorgen.. Hold ut noen timer, da?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 er bare så vidt det Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Følger med vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Følger med vet du. Takk for det, og bildeoppdatering kommer snart, hold ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 subscribed!! gi oss planene da Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 De kommer imorgen.. Hold ut noen timer, da?! Er jo utolmodig med bilder, så timene blir lange heheh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 (endret) Endelig en "større" oppdatering, med bilder! Vet dere har savnet det! Skriver da en liten fortelling om bakgrunnen her: Hei, har kjøpt meg enda en bil, den totalt femte Bayer i rekken, og også min (foreløpig) andre 3-serie, og denne gangen falt valget på en 1986-modell BMW E30 320i, 4 dørs sedan, etter kort tids leting på nettet. Fikk den veldig gunstig, mener jeg selv. (Og tomflasker og noen mynter fulgte med, så brukbar rabatt, haha! ) Elsker å sende inn bidrag til bladet og å ha Bimmere i mitt nærver, så som en ekte entusiast, så stiller jeg soleklart opp. Valgte å investere i denne både på grunn av savnet, og fordi den nye 5'ern min allerede er ferdig, så kjedelig å ikke ha noe å gjøre eller leke med! (Tror den har M20B20 motor, forresten, noen som kan se dette?) Den er ganske velutstyrt, med elektriske speil og manuell takluke, checkpanel i taket, tilhengerfeste (, som forøvrig skal demonteres, da jeg ikke er fan av det,) smaragdgrønn metallic. Savnet den gode følelsen som en E30 gir, etter aller først å ha eid en 2-dørs coupe 325iX ifjor høst. Denne er i bedre stand og forfatning. Dette blir da et lengre tids prosjekt, som skal beholdes, og planene for denne er noe uvisse enda. Er jo bare ca. 3 år igjen til den blir veteran, så.. Tiden vil vise... Iallfall skal jeg demontere hele bilen og sette den sammen igjen, fikse feil, (som el. speil som ikke virker, rette ut bulker og fjerne rust over det hele, innvendig og utvendig, (samtidig) tette eventuelle lekkasjer og fukt, erstatte og bytte defekte deler, diverse oppgraderinger, montere den originale baklukespoileren, muligens M-Tech, kanskje, pluss enkelt og greit rett og slett sette bilen i så god stand som det lar seg gjøre! En sjelden klassiker må bevares. Usikker på eierhistorikken på denne, men hvis noen sitter på opplysninger eller tidligere bilder / historier, så tar jeg gjerne imot info. Angående utseendet på bilen har jeg heller ikke bestemt meg helt for lykter eller senk, så tiden får nok vise det også, etterhvert. Blir nok bra, tenker jeg. Blir iallfall sånn som jeg vil ha den! Stor glede etter at jeg fikk levert bilen hjem igår kveld, tirsdag 02/10 2012, altså, og dagen etter, idag, spratt jeg opp grytidlig, tok bilder og startet på'n! Arbeidslyst og motivasjon er det absolutt ingen ting å si eller utsette på! ) Dette blir gøy!! Edit: Sett over papirene jeg fant i bilen nå. Hatt diverse eiere, men likevel fin, og originalt, oppfulgt servicehefte og instruksjonsbok medfulgte.. Hurra! Førstegangsregistrert og ny i Norge 11/12 1986! Fikk også utskrift av eierhistorikken!! Her er noen raske bilder.. Todo-listen lages nå, i skrivende stund, og deler skal bestilles, etterhvert. (Les: Se over.) Har du deler til overs, som original gearkule, venstre baklykt, DE-lykter eller ettermarkeds baklamper, originale kurvelys og spoiler, send gjerne pm. Endret Februar 9, 2022 av Turbo-HF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Ser ut som ett godt utgangspunkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Ser ut som ett godt utgangspunkt Tusen takk, følte det samme selv.. (Edit: Flere bilder og mer tekst ute.) Noen som har info eller bilder og har eid denne tidligere, før meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå