Gå til innhold

Turbo-HF's BMW E30 ///320i Prosjekt - Solgt! 23/11-'12

Turbo-HF
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn, da ble det jammen meg "ny" bil igjen, for å ha noe å pusle med. Min 2. E30 i rekken, foreløpig! :) Har gått en stund og ønsket meg noe å gjøre og savnet godfølelsen som den gir. ;) Dermed etter litt leting, så fant jeg en bil, og endte opp med å velge denne. Mer info kommer, sammen med bilder! :) Nå er iallfall tråden oppe, og jeg har vært den lykkelige eier av den i nøyaktig 1 time! :D

Foreløpig info: Bilen er 4 dørs sedan, 320i 1986-modell. Mer planer kommer etterhvert! :) Denne klassikeren skal bli fin! :D

04/10 2012: Oppdatert informasjon:

Vehicle information

VIN long WBAAD310901567940

Type code AD31

Type 320I (EUR)

Dev. series E30 ()

Line 3

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M20

Cubical capacity 2.00

Power 125

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour SMARAGDGRUEN METALLIC (182)

Upholstery PINIENGRUEN (0215)

Prod. date 1986-09-23

Order options

No.

Description

350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM

400 SLIDING SUNROOF MANUAL

821 NORWEGEN-AUSFUEHRUNG

850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT

860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en "større" oppdatering, med bilder! ;) Vet dere har savnet det! :P

Skriver da en liten fortelling om bakgrunnen her:

Hei, har kjøpt meg enda en bil, den totalt femte Bayer i rekken, og også min (foreløpig) andre 3-serie, og denne gangen falt valget på en 1986-modell BMW E30 320i, 4 dørs sedan, etter kort tids leting på nettet. Fikk den veldig gunstig, mener jeg selv. (Og tomflasker og noen mynter fulgte med, så brukbar rabatt, haha! :P) Elsker å sende inn bidrag til bladet og å ha Bimmere i mitt nærver, så som en ekte entusiast, så stiller jeg soleklart opp. Valgte å investere i denne både på grunn av savnet, og fordi den nye 5'ern min allerede er ferdig, så kjedelig å ikke ha noe å gjøre eller leke med! (Tror den har M20B20 motor, forresten, noen som kan se dette?) Den er ganske velutstyrt, med elektriske speil og manuell takluke, checkpanel i taket, tilhengerfeste (, som forøvrig skal demonteres, da jeg ikke er fan av det,) smaragdgrønn metallic. Savnet den gode følelsen som en E30 gir, etter aller først å ha eid en 2-dørs coupe 325iX ifjor høst. Denne er i bedre stand og forfatning. Dette blir da et lengre tids prosjekt, som skal beholdes, og planene for denne er noe uvisse enda. Er jo bare ca. 3 år igjen til den blir veteran, så.. Tiden vil vise... Iallfall skal jeg demontere hele bilen og sette den sammen igjen, fikse feil, (som el. speil som ikke virker, rette ut bulker og fjerne rust over det hele, innvendig og utvendig, (samtidig) tette eventuelle lekkasjer og fukt, erstatte og bytte defekte deler, diverse oppgraderinger, montere den originale baklukespoileren, muligens M-Tech, kanskje, pluss enkelt og greit rett og slett sette bilen i så god stand som det lar seg gjøre! :) En sjelden klassiker må bevares. Usikker på eierhistorikken på denne, men hvis noen sitter på opplysninger eller tidligere bilder / historier, så tar jeg gjerne imot info. :) Angående utseendet på bilen har jeg heller ikke bestemt meg helt for lykter eller senk, så tiden får nok vise det også, etterhvert. Blir nok bra, tenker jeg. Blir iallfall sånn som jeg vil ha den! ;-) Stor glede etter at jeg fikk levert bilen hjem igår kveld, tirsdag 02/10 2012, altså, og dagen etter, idag, spratt jeg opp grytidlig, tok bilder og startet på'n! ;) Arbeidslyst og motivasjon er det absolutt ingen ting å si eller utsette på! ;)) Dette blir gøy!! :-D

Edit: Sett over papirene jeg fant i bilen nå. Hatt diverse eiere, men likevel fin, og originalt, oppfulgt servicehefte og instruksjonsbok medfulgte.. Hurra! :D Førstegangsregistrert og ny i Norge 11/12 1986! :D Fikk også utskrift av eierhistorikken!! :)

20121003_080640.jpg

20121003_080626.jpg

20121003_080323.jpg

20121003_075850.jpg

20121003_075838.jpg

20121003_073017.jpg

20121003_081247.jpg

20121003_080749.jpg

20121003_080807.jpg

20121003_092841.jpg

Her er noen raske bilder.. Todo-listen lages nå, i skrivende stund, og deler skal bestilles, etterhvert. (Les: Se over.)

Har du deler til overs, som original gearkule, venstre baklykt, DE-lykter eller ettermarkeds baklamper, originale kurvelys og spoiler, send gjerne pm. ;)

Endret av Turbo-HF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...