Gå til innhold

Dårlig erfaring med import / Auto Zapffe


AVC
 Share

Anbefalte innlegg

Er ny her på forumet, og vil dele min erfaring med kjøp av BMW via mobile24.no /Auto Zapffe. Alt startet bra , men noe forvirring ang. ble kontaktet av Auto Zapffe som jeg ikke kjente til. Bilen kom til Norge den 14.6. de rakk ikke og fortolle den omgående, og jeg dro på 14 ferie dagen etter. I mellomtiden datt kronen i verdi mot €. Når jeg kom hjem fikk jeg bilen, og er meget fornøyd med den. Jeg valgte å bruke allternativ beregning ved fortolling.

Dette resulterte i en tilbakebetaling på kr 40.322.- som ble sendt til Auto Zapffe.

For 2 dager siden ble det overført kr 31.670.- til min konto for tilgodehavende. Jeg skjønte dette var feil å kontaktet zapffe , og ba om en avregning som jeg fikk etter å ha sendt dem 4 mail. I går hadde jeg en dialog med Kai Zapffe angående hvorfor jeg fikk tilbake bare kr 31.670.- . Etter mange mail frem og tilbake, sa han at de hadde "tapt" kr 8662.- på valuta så derfor tok de pengene fra meg. Det står ingen steder i kontraktene eller på web om valuta og kurser. Han var ikke villig til og betale tilbake de 8662.- som han tok fra mine penger . han avsluttet sin siste mail med " ser dette som avsluttet"

Har betalt på forhånd de kostnadene som dekker alt ink. Auto Zapffe kostnader ,transport, fortolling totalt kr 25.828.-

Så her står jeg med en leverandør som bare tar seg til rette, og tar de pengene som han føler passer. Jeg vil selvfølgelig ikke gi meg på dette, og vil følge opp med alle midler.

Hilsen en fortvilet men lykkelig eier av en nydelig BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte bilen ved bestilling. Poenget er at jeg betaler inn på konto i Norge, og Auto Zapffe overfører pengene til Tyskland. De sier at de hadde et tap på valuta på kr 8622.-. Kontrakten sier ingen ting om valuta , for det er deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt som dette er godt å få vite fra andre. Jeg har selv vurdert sterkt å importere bil igjennom mobile24 men etter å ha tatt en telefon til dem bare for å forhøre meg litt så satt jeg igjen med en uggen følelse. Synes de er ganske misvisende på sin hjemmeside, de reklamerer med importhjelp for 9900,- inkl DEKRA test ferdig levert med skilt. Dette tolket jeg som det hele man måtte betale for å få bilen levert siden det sto ferdig levert med skilt, men på telefon så ble jeg forklart at frakt av bilen opp fra Tyskland kom i tillegg på 25-30 000,- #-o Dette står det ingenting om nettsidne deres! Da er det langt billigere for meg å kun finne bilen på Mobile24 og heller få en lokal importør til å hente bilen for meg.

Også har de fjernet muligheten til å sjekke prisen på bilen ved alternativ beregning, nå må man kjøpe ett abonnement som koster 399,- måneden og det er jeg ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Auto Zapffe et norsk firma, eller et firma som opererer i Norge? Isåfall ville jeg snakket med forbrukerrådet og hørt hva de mener om saken.

550i er tøft, lag gjerne en tråd om den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er registrert i Tyskland, men har konto i DNB i Norge. Så jeg kommer til å sende saken til Forbruker EU for videre behandling. Når noen stjeler penger fra deg, da blir jeg forbannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du har en god sak her, det skal opplyses om at man må ta forbehold om endrene valutta kurser. Sånn sett så kan de ikke bare trekke deg for dette, uten å engang opplyse om det. Det er faktisk ganske frekt synes jeg og gjør ikke mitt syn på firmaet bedre, blir nok kun å finne bil igjennom de ja.

Forøvrig en fantastisk bil du har fått deg, en kollega av min far har nettopp byttet sin E60 550I LCI i en ny F10 550I 8) Hadde vært artig om du la ut noen bilder i egen tråd under Bilder/showoff forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må samtidig nevne Øyvind Johansen Transport. Ojt.no som frakter bilene, fortoller, og registrerer bilene for Auto Zapffe ( og alle andre) er virkelig proffesonelle, raske, og service innstilte. Så all ros til dem. Neste kjøp av bil fra Tyskland så kommer jeg til å bruke dem, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte selv Mobile24 / Auto Zapffe i årskiftet 2011 / 2012.

Da var importhjelp via dem litt billigere, tror det lå på rundt 7-8000kr da.

Frakt av bil kom på ca. 8000kr fra tyskland til drammen og totalt ca. 12 000kr levert Tromsø.

Brukte da OJT / Auto Transport som jeg ikke kan si meg annet enn fornøyd med, fortollingen gikk raskt og smertefritt (bilen ble kun momset inn til landet) og jeg fikk tilsendt stemplet dokumentasjon på at moms var betalt før jeg i det heletatt hadde fått bilen. Kommunikasjonen med Auto Zapffe gikk forøvrig også smertefritt for seg, eneste negative var at de midt oppe i det hele skulle ha et par tusen kroner ekstra fordi de fysisk måtte møte opp hos selger av bilen for å skrive under på kontrakt og betale for den, forhandleren ville ikke selge den "over telefon" var beskjeden jeg fikk. Men det har jeg forståelse for siden kontaktpersonen min hos Auto Zapffe visstnok måtte kjøre ganske langt for å få til dette og den totale prisen ble ikke høyere enn hva de tar betalt den dag i dag, selv om det jo var litt ergerlig der og da. Et par dager senere ble jeg oppringt av kontaktpersonen min som kunne fortelle at han da stod utenfor forhandleren med pengene klare, han hadde vært inne og kikket på bilen og fortalte meg litt om hva han hadde sett. Han ringte hovedsaklig kun for å få klarsignal til å legge ut for den, selv betalte jeg ikke noe før etter at papirarbeidet var i orden og jeg hadde skrevet kjøpekontrakt med Auto Zapffe. Videre tok det 1-2 mnd. (husker ikke nøyaktig) før bilen omsider dukket opp og da med defekt batteri som ingen hadde opplyst meg om, men det kan ha gått sund på transport pga. kulde så jeg orket ikke lage større sak av det. Kjøpte nytt batteri til den selv og tok aldri saken videre mtp. at det nok hadde blitt vanskelig å finne den skyldige. Alt i alt er jeg fornøyd med handelen men det er endel småting som kunne ha vært gjort annerledes, prosessen tok mye lengre tid enn jeg først hadde regnet med og det ble veldig mange telefonsamtaler hit og dit.

Neste gang drar jeg nok nedover selv og dropper Mobile24 / Auto Zapffe, jeg syns det er for mye penger å bruke kun på at de skal kontakte selgeren av bilen for deg, være mellommann for transaksjonen og bestille frakt man allikevel må betale full pris for i tillegg til importhjelp.. Importhjelp og frakt koster alene ca. 20 000kr (om ikke mer) og det er penger man heller kan bruker på flybilletter og drivstoff, så henter man bilen selv. Da får man sett bilen med egne øyne før kjøp, samt muligheten for å se på flere biler er litt mer tilstede. Kombinerer man det med noen dager ferie kan det bli en skikkelig fin opplevelse, eventuelt guttetur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må samtidig nevne Øyvind Johansen Transport. Ojt.no som frakter bilene, fortoller, og registrerer bilene for Auto Zapffe ( og alle andre) er virkelig proffesonelle, raske, og service innstilte. Så all ros til dem. Neste kjøp av bil fra Tyskland så kommer jeg til å bruke dem, uten tvil.

Har brukt han flere ganger til transport av biler fra tyskland, og alltid vært strålende fornøyd :)

Her får noen pris på transport på 2-3000 og andre på 25-30 000 ;) dette begynner å høres ut som et kjempe jalla firma.

Jeg har som regel betalt rundt 5000 ferdig levert i drammen med OJT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 7360.- til Auto Zapffe for frakten,og de bruker Øvind Johansen Transport. Hadde sikkert fått rimeligere frakt ved å kontakte ØJT direkte.

Men da kom importhjelpen i tillegg på 9900,- eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare pass på å ikke bland auto zapffe og mobile24. auto zapffe er et tysk firma og mobile24 er en norsk nettside. De er totalt uavhengige av hverandre :-)

Har selv vært i dialog med Auto Zapffe og de er gjerrige for å si d sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...