Gå til innhold

bil forsikring..

supercz
 Share

Anbefalte innlegg

hei, jeg er 18år og har nå kjøpt meg en bmw 320cd coupe. men har ikke peiling på vilken forsikring og vilket selskap jeg burde bruke. å lurte derfor på om det er noen hær som har noen gode tips om vilke selskaper og forsikringer som er best og eventuelt andre lure ting å tenke på angående forsikring:)

jeg vil ha kasko forsikring side bilen koster over 150 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er 18år og har nå kjøpt meg en bmw 320cd coupe. men har ikke peiling på vilken forsikring og vilket selskap jeg burde bruke. å lurte derfor på om det er noen hær som har noen gode tips om vilke selskaper og forsikringer som er best og eventuelt andre lure ting å tenke på angående forsikring:)

jeg vil ha kasko forsikring side bilen koster over 150 000 kr.

Tror neppe du vil få en hyggelig pris, uansett hvor du ser.

Snakket med Gjensidige her om dagen om å forsikre min e36 325i sedan 1994 mod. Er 20 år og har hatt lappen sammenhengende i 2 år. Kom på en pris på rundt 30 tusen pr år (delkasko, 12 tusen km i året, 20% bonus(startbonus), og laveste egenandel).

Anbefaler å ta det på foreldrene. Hvis ikke anbefaler jeg deg å selge bilen rett og slett, med mindre du har en feit lommebok :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle du ha tenkt på før du kjøpte bil. Kommer nok til å måtte betale minimum 20 i året uansett.

har det, og 20tusen i året er jeg forbret på og betale:) regna med forsikrings kalkulator at det billigste alternativet ble sparebank 1 med 20tusen i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å ta det på foreldrene i noen år, du sitter igjen med mere penger dersom du gjør det frem til du er 23 så tar det på deg selv. (over 23/24 blir det en helt annen pris)

Dersom du ikke har muligheten til å ta det på foreldre så kan jeg anbefale å melde deg inn i bmwccn og høre med IF igjennom bmwccn sin samarbeidsavtale. (dette funker ikke på nett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å ta det på foreldrene i noen år, du sitter igjen med mere penger dersom du gjør det frem til du er 23 så tar det på deg selv. (over 23/24 blir det en helt annen pris)

Dersom du ikke har muligheten til å ta det på foreldre så kan jeg anbefale å melde deg inn i bmwccn og høre med IF igjennom bmwccn sin samarbeidsavtale. (dette funker ikke på nett)

kan desværre ikke ha forsikringen på mine foreldre.

skal høre med if gjennom bmw car club norway:) takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenstridige har vært kanondyrt på alt jeg har villet forsikra(og jeg har gode rabatter der gjennom jobben)

328i'n min fikk jeg forsikra får 13k i året med 20k km delkasko som værtfall jeg syns er bra pris da dette er en veldig utsatt bil. Dette i DNB.

Rundt ellers kosta det fra 25-60k får ansvar.

Anbefaler deg å ringe til absolut alle forsikringsselskap du klarer å søke opp på google :P Ringte alt som fantes selv og ble møtt med div latter når jeg prøvde forsikre den bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenstridige har vært kanondyrt på alt jeg har villet forsikra(og jeg har gode rabatter der gjennom jobben)

328i'n min fikk jeg forsikra får 13k i året med 20k km delkasko som værtfall jeg syns er bra pris da dette er en veldig utsatt bil. Dette i DNB.

Rundt ellers kosta det fra 25-60k får ansvar.

Anbefaler deg å ringe til absolut alle forsikringsselskap du klarer å søke opp på google :P Ringte alt som fantes selv og ble møtt med div latter når jeg prøvde forsikre den bilen :P

Sikkert litt avhengig av hvor man bor. Så det er nok best å ringe rundt selv og høre med alt som er...

Jeg fikk pristilbud fra IF på 94k i året på E36 328i når jeg var 18. Han jeg snakket med ville egentlig ikke si prisen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt avhengig av hvor man bor. Så det er nok best å ringe rundt selv og høre med alt som er...

Jeg fikk pristilbud fra IF på 94k i året på E36 328i når jeg var 18. Han jeg snakket med ville egentlig ikke si prisen.. hehe

what? er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betale 20 000 i året for å forsikre en bil er for meg helt høl i huet. Betaler selv 10 lapper i året for min 320d med full kasko med leiebil og syns det er dyrt. Når du fyller 23/24 blir det betraktelig billigere, samt at du har mye høyere bonus innen da. 

Hadde satt på foreldre hvis jeg var deg, eller solgt bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

what? er det mulig?

Yup

Jeg som bor i Oslo må betale en god del mer enn fks en som bor ute på et område med lite trafikk. 

han jeg kjøpte e46en av betalte rundt 16-17 tusen for 12 tusen km i året, og han var 21 år. Jeg derimot må betale rundt 60-80 tusen for samme bilen om jeg skal ha den på mitt navn. Så ja. bosted har en del å si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...