Reef89 Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Etter endel forespørsler så tenkte jeg å lage en DIY step by step. Denne virker bare på: 1, 3, 5, 6 & 7 serie i "nye" chassis. E60/E61(5') E63/E64(6') E65/E66(7') E87(1') E90/E91(3') Etter meg bekjent finnes det flere typer software til denne scanneren, selv har jeg 3 stk. Jeg synest denne BMW DASH V2.1.0 er den enkleste å bruke til for eks. koding. Den kan du laste ned herfra: http://www.sinodownloads.com/down/download/ecutool/3505011-Software_BMW_Scanner_V2_1.rar Denne DIY en er laget fra min E60 04. Da begynner vi. Step 1. Klikk på ikonet og du får opp dette bildet: Step 2. Trykk "car ident." for å sjekke om du er tilkoblet bilen. Den begynner da og lese data og du får opp dette bildet: Step 3. Trykk så "close" Så får du opp en liste over alle tigjengelige moduler i din bil, finn den som heter LCM light module. Dobbel klikk på den og du får opp dette bildet: Step 4. Trykk på "coding" dette bilder kommer opp: Step 5. Bla nedover til du finner "lamps check" Step 6. Trykk på den og du får opp dette bildet: Step 7. Trykk på "viev byte 1" og du får opp dette bildet: Step 8. Da kan du velge og vrake ved å fjerne haken av hvilke lys som skal uten om check control. Etter det trykk "write 3400" så trykk "close" og du får melding "coding is changed, restart ECU?" trykk ja og du er ferdig. Step 9. Trykk på "coding" igjen og bla til du finner "check control messages" trykk på den. Da får du opp dette bildet: Gjør det samme som du gjorde i step 8. Avslutt programmet og vri av tenning, vent noen sek. skru på igjen. Spør vist du lurer på noe. Otis, codex og Eksos reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Dette skal prøves:) Men det hadde vært kjempefint om du kunne legge ut hvilke koder osv det er for å code forskjellig F eks: Digitalt speedometer Og om mere can codes og hvilke coder som skal trykkes inn. Ei liste o.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 DIY for digitalt speedometer ligger her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 På step4 når jeg trykker coding så kommer det bare opp ei laaaang liste med tall og bokstavkombinasjoner og ikke noe tekst der det skal stå "lamp checks" osv. Hva gjør jeg da? Kommer ikke tekst i denne ruten. Bare tall og bokstaver... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 På step4 når jeg trykker coding så kommer det bare opp ei laaaang liste med tall og bokstavkombinasjoner og ikke noe tekst der det skal stå "lamp checks" osv. Hva gjør jeg da? Kommer ikke tekst i denne ruten. Bare tall og bokstaver... Blar du nedover? "lamp check" står ganske lang nede på listen, kommer mye bokstaver å greier helt i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Står bare tallkombinasjoner slik som du har på en av dine linjer på diy en din.... Hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Jeg får ikke noen tekst i det heletatt opp når jeg trykker coding.. Bare slike rekker sikkert 100stk CF 02 E6 54 32 00 01 43 89 Så klart alle er ulik. Hmm... Forslag hvorfor jeg ikke får tekst og bare tall/bokstaver? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 Merkeligt, kan du legge ved et bilder? Bruker du denne versjonen BMW DASH V2.1.0? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Bruker samme program som du linket til i diy ja:) kan ta et bilde etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Bruker samme program som du linket til i diy ja:) kan ta et bilde etterpå Slik ser det ut på min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 http://www.ebay.com/itm/BMW-Scanner-2-01-2-0-1-for-BMW-1-3-5-6-and-7-Series-Auto-Diagnostic-/221321915771?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3387d06d7b&vxp=mtr denne du bruker? Må få kjøpt meg en sånn.. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2014 Slik ser det ut på min Veldig rart, har du prøvd om igjen? 2fast4u reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2014 http://www.ebay.com/itm/BMW-Scanner-2-01-2-0-1-for-BMW-1-3-5-6-and-7-Series-Auto-Diagnostic-/221321915771?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3387d06d7b&vxp=mtr denne du bruker? Må få kjøpt meg en sånn.. Sent from my iPad using Tapatalk HD det er riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Har fått lånt meg en bmw scanner så skal prøve på det senere ikveld Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Veldig rart, har du prøvd om igjen? Har prøvd flere ganger, men det er det samme hver gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå