Gå til innhold

BMW E90 LCI 318D - Nytt eksos s.4

JQD
 Share

Anbefalte innlegg

Etter 2 måneder med Nissan, 3 måneder med Opel, 1 måned med Honda og ikke minst 2 måneder med Mercedes! Har jeg endelig funnet meg en ganske ålreit BMW til å starte med.

Hele planen min var å begynne med en gammel E36/E39, bruke i 2-3 år før jeg oppgraderer til en E90/E92, men kunne ikke holde meg da jeg fant denne E90'n til en ålreit pris.

E90 2009 318D:

13z1sw8.jpg

Bilen har dessverre ikke M - pakke og det er ikke mye til utstyr på den, men det kan jeg leve med! :whistle:

UTSTYRSLISTE HENTET FRA DECODER:

S321A Exterior parts in vehicle color

S4CGA Interior strips, "satin-silber" matt

S548A Calibrated speedometer

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S1CCA Auto start/stop function

S1CDA Brake Energy Regeneration

S230A Extra package, EU-specific

S258A Tire with run-flat functionality

S2BWA BMW LA wheel, dual spoke 268

S2PAA Lug bolt retainer

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S465A Through-loading system

S481A Sports seat

S488A Lumbar support, driver and passenger

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driver/passenger

S4AEA Armrest front, retractable

S502A Headlight cleaning system

S507A Park Distance Control (PDC), rear

S521A Rain sensor

S534A Automatic air conditioning

S540A Cruise control

S663A Radio BMW Professional

S698A Area-Code 2 for DVD

S761A Individual sunshade glazing

P7RSA Package Comfort

S842A Cold-climate version

S843A Power reduction

S850A Additional Export tank filling

S853A Language version English

S863A Retailer Directory Europe

S885A On-board vehicle literature Swedish

S896A Daytime driving light switch

S8SPA Control unit COP

S8TGA Thiefproofing device

Planer og ideer jeg har satt for meg fremover: (Blått = ikke utført, Turquoise = Utført)

Jeg liker å ''skille'' meg ut så ha meg unnskyldt om jeg gjør skam modifiseringer! :wub:

• Front Splitter (s.3)
  • Sorte nyrer (s.2)
  • CREE LED A.E (s.3)
  • 6000K HID xenon kit tåkelys (Bestilt)
  • Bagasjeromsmatte
  • M bakluke spoiler (Fått tilbud)
  • Sportseksos
  • Oppgradere lydanlegg
  • Sorte emblemer rundt om bilen
  • LED oppgradering innvendig
  • LED skiltlys (s.2)
  • Green perfomance filter (Fått tilbud)
  • Plastidippe autopass i matt svart
  • Smoked LED side blink
  • LED blinklys
  • M-sport frontfanger (Fått tilbud)
  • M-Sport bakfanger (Fått tilbud)
  • 19'' Oem/Rohana/Tomason/Vossen
  • Shortshifter
  • M-tech håndbrekk
  • Aluminium M pedalsett
  • H&R Senkefjærer
  • Steg 1 tuning 143HK -> 183HK (Vurdering)
  • Cold air induction kit
  • 18'' M5 style replica prosjekt (s.1)
  • Sotet ruter (s.3)
Det er bare å slenge på forslag til hva jeg kan gjøre! Setter kjempe stor pris på det :headbang:

Har lenge vært inspirert av en bodybuilder fra texas som eide(eier) en M3 Supercharged:

2jcvp1k.jpg

(Fiji grønne detaljene ser bare rett og slett lekkert ut!(for min del) :love::cool:)

Endret av JQD
Endret topic. Les forumsregel 3!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut. Husk å ta bilder når du henter'n! :)

Hehehe, skal bli masse bilder så snart jeg har henta den! Ser virkelig frem til å begynne med modifiseringene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å se om denne blir tøff, eller Harry. Kan bli kult selvom jeg ikke er enig i alle planene :)

Hahah! Blir nok smak og behag opplegg, men har du noe å anbefale så setter jeg stor pris på det! :D oppdaterer planene etterhvert når jeg har fått henta bilen og tenkt meg godt om ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah! Blir nok smak og behag opplegg, men har du noe å anbefale så setter jeg stor pris på det! :D oppdaterer planene etterhvert når jeg har fått henta bilen og tenkt meg godt om ;)

det går veldig på smak å behag. Sånn som øyelokk, Carbon emblemer å m3 look framskjermer hadde jeg nok droppet. Er vel egentlig hvordan bilen vil se ut med fangerne . Jeg lurer mest på. Om det kanskje kan bli litt voldsomt på en 318d? :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går veldig på smak å behag. Sånn som øyelokk, Carbon emblemer å m3 look framskjermer hadde jeg nok droppet. Er vel egentlig hvordan bilen vil se ut med fangerne . Jeg lurer mest på. Om det kanskje kan bli litt voldsomt på en 318d? :P

Grublet litt over lista i går natt og heldigvis var ikke øyelokkene blitt sendt ut så jeg fikk stoppet det i tide. Lar lyktene ligge fremover, haha. :D

ffanger så har jeg veldig lyst på vorsteiner, men det spørs hvor mye det skal koste for frakt osv.. venter på svar fra dem, så hvis det ikke blir bra så blir det M-sport! ;) Har også tatt bort skjermene så får jeg heller bruke pengene på senk eller spare til felg! :) 

Grattis på forskudd som snart E90 eier. 

Jeg ville ditchet halve lista og gått for noen gromme 18/19" felger og coilovers. Masse plastikk er ikke nødvendig. Du vet, det er noe som heter "Less is more" ;)

Takker du! Jeg holder på å slipe ned noen 18'' som jeg fikk gratis så får håpe det duger. Original fangeren vil nok trenge de to små splitterne inntil jeg har råd til en ny fanger. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grublet litt over lista i går natt og heldigvis var ikke øyelokkene blitt sendt ut så jeg fikk stoppet det i tide. Lar lyktene ligge fremover, haha. :D

ffanger så har jeg veldig lyst på vorsteiner, men det spørs hvor mye det skal koste for frakt osv.. venter på svar fra dem, så hvis det ikke blir bra så blir det M-sport! ;) Har også tatt bort skjermene så får jeg heller bruke pengene på senk eller spare til felg! :)

Det høres bedre ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til bilder av "nybilen". E90 facelift er fantastisk flott!

Bare vær obs på at E90 turboen kan bli kranglete med tuning. Kjenner et antall E90 eiere som har blåst turboen etter tuning! Jeg tunet aldri min og levde svært godt med kun 163 hk (320d).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til bilder av "nybilen". E90 facelift er fantastisk flott!

Bare vær obs på at E90 turboen kan bli kranglete med tuning. Kjenner et antall E90 eiere som har blåst turboen etter tuning! Jeg tunet aldri min og levde svært godt med kun 163 hk (320d).

Gleder meg masse til å plukke opp bilen! 

Tenkte å høre med noen av gutta på jobben om dem hadde noe tanker om det før jeg bestemmer meg for å få bilen trimmet, takler ikke turboen det så slenger jeg på en scania lastebil turbo  :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LITEN OPPDATERING PÅ HVA JEG GJØR MENS JEG VENTER PÅ BILEN!

Fikk noen 18''er M5 style for et par år siden helt gratis, men så ung som jeg var på den tiden hadde jeg ingen peiling på hva jeg skulle gjøre med dem uten bil! Det var helt til jeg for noe måneder siden hadde satt for meg planer om å eie en BMW, så det ble litt kose sliping i ferien, selv om jeg aldri hadde gjort det før. Youtube is my friend. 

Slik så dem ut da jeg fikk dem:

Alle var kantkjørte, men den ene var blitt hardt rammet, kanskje også en av grunnene til at jeg bare har fullført 3 og gitt opp den siste. :D

2s987jn.jpg

Fått på sparkel:

zujm8l.jpg

Fått av gamle dekkene, lakket en, primet en og pusset ferdig en:

3444apw.jpg

Resultat av første felg:

11aamvk.jpg

(Gunmetal)

axd5ys.jpg

(Gunmetal)

Slik 3 av felgene ser ut i dag. Ignorer Hartge emblene, jeg venter på BMW emblemer til dem :D :

351ztk5.jpg

(Matt sort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CREE LED - ANKOMMET!

Woop, det kom en liten pakke til meg i dag og se hva som har kommet!

Skulle ikke ha vært her før 24.jul-16.aug, men da er det bare supert å kunne montere dem til helga! :D  \:D/ 

Sengetrekk med roser . . dama som ville ha det slik.  [-( 

x1eu6g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...