DieselMotor Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Heisann Jeg har en E60 520i 2004 mod. Vindusviskeren går helt ned, men på en måte ikke stopper på riktig tidspunkt. De går ned, og 10 cm opp igjen innimellom. Dette er kun periodisk, så det kan ta noen timer før det skjer, eller bare noen sekunder. Vi har hatt bilen i familien siden tidenes morgen så det er bare de siste månedene den har blitt slik. For noen år siden ble ett rele til vindusviskeren byttet, og det tok kvelden med en gang igjen, så verkstedet byttet viskermotor og reler. Noen tips? Her har jeg ett bilde Mvh DM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Har fått akkurat samme problem på min. Følger med her og håper på oppklaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Defekt vindusviskermekanisme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skruern Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 (endret) Mulig tappen fra motor til viskermekanismen som har forskjøvet seg , trolig forårsaket av tung snø eller fastfrosset viskerblad. Mutteren som holder må løsnes og innstilles igjen. Å bruke rå makt kan forverre , liten kveldsjobb dette. Edit: innstilling på rotasjonsarmen er 0 punktet for ny viskersekvens Endret Januar 17, 2015 av Skruern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Dette er jo noe som skjer en sjelden gang bare. Kan det fortsatt være "defekt vindusviskermekanisme" ? Og hva vil dette si? Må hele motorn byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 18, 2015 Share Skrevet Januar 18, 2015 At dette er noe som skjer "av og til" er et tydelig tegn på at viskermekanismen er dårlig, og det vil gradvis bli verre. I enkelte tilfeller kan det være relèet, men det er en kjent sak at viskermekanismen tar kvelden. Dette innebærer at man må bytte hele mekanismen med motor, da denne ikke selges løst. Årsaken til at den blir defekt er vann- og møkkinntrenging i motoren. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Januar 18, 2015 Share Skrevet Januar 18, 2015 Hørtes ikke helt billig ut dette men da vet jeg hva jeg kan vente meg i fremtiden da denne må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Januar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2015 Men hvorfor skal den da gå helt ned og litt opp igjen? Klarer ikke helt se at det er ett mekanisk problem, men heller ett elektronisk problem i sensor eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skruern Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 -dette med at viskeren går helt ned og litt opp er at den begynner på ny rotasjonsfrekvens og er forårsaket av at rotasjonsarmen er ute av innstilling, på motorakslingen er der påmontert en arm som roterer til mekanismen. uansett om andre feil må denne rettes opp og er ikke store jobben. Riktig som du beskriver er der mikrobrytere på motorgearboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyki87 Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 (endret) Hadde samme problem på samme type bil, sprayet litt med WD40. Problemet var da løst Endret Januar 23, 2015 av andyki87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Februar 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2015 Vi får se hva bavaria sier. De har sendt reklamasjonsrapport til BMW. Er det en reklamasjon så kan de ordne det, men er det ikke så tar jeg jobben selv. Det kan da ikke være så utrolig avanserte greier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Hadde ute viskermekanismen en gang for å feilsøke det som viste seg å være et kabelbrudd ved releet. Det er gjort på under en time å få den ut. Du må ha en torx-kopp, E12 tror jeg det var, til noen bolter som holder en forsterkningsblokk som sitter på midten som mekanismen går under. Det er også greit med et utvalg forlengere og ledd til å løsne noen skruer som holder øvre del av "veggen" bak motoren, som er til hinder for å få ut nevnte forsterkningsblokk. Til slutt er det å anbefale å ha en liten avdrager tilgjengelig for å løsne viskerarmene, da de må løsnes kontrollert slik at man ikke skader frontruten. Har forresten hatt problem med at viskeren stopper "for sent" selv, men det har iløpet av ett år og 12000 km først skjedd oftere og oftere for så å skje sjeldnere og nå nesten sluttet å skje utenom ved de første rotasjonene etter kald start og/eller i regnvær. Jeg har derfor utsatt kjøp av ny viskermekanisme til fordel for annet vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ougendal Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Litt diffust svar her. Ser en del sliter med det samme som min kamerat har på E60 sin. Viskerene går en runde for så og gå ned til normal posisjon også hopper den 10 cm opp på neste rotasjon og stopper. Skyldes dette vindusvisker motoren? Eller var det et relé? Tusen takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Som det også er skrevet lenger oppe er det mest sannsynlig motoren som er gåen/snart gåen, det som også er vanlig. Sjeldent at det er så enkelt som relé. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå