Gå til innhold

camxer

Medlem
  • Innholdsteller

    890
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    en plass i rogaland...

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Takk for super info! Har funnet en som selger 535D bremser på finn, men har ikke fått svar enda. Hvis noen her inne har slike til salgs, så er det bare å ta kontakt 😁
  2. Mange takk for svar! Planen var å gå for originale bremser og nå vet jeg at det er ganske problemfritt og veien å gå. Er forskjellen i vinkel bak mellom E60/E61 et problem og krever litt DIY? Vil helst slippe noe "hjemmemekking" da det er snakk om bremser her. Har byttet både skiver/klosser/caliper før, så det går nok fint hvis det må til! 😁 Så 535D bremsene er størst (utenom M5 selvfølgelig)? Har lest at M5 krever litt mekking å få på, så de dropper jeg!
  3. Heisann! Lenge siden jeg har vært aktiv her nå - ble dessverre audi og honda bruker en liten stund 😄 Nå har jeg heldigvis tatt til vettet og eid en E61 520D LCI 2007 mod i snart to år. Kjekk bil å kjøre med manuell kasse, trimmet M47TU2D20, sportsseter og panorama tak. Er meget fonøyd med bimmeren og har tenkt å ha den en stund! Eneste som plager meg nå er bremsene - skulle gjerne ha litt kraftigere saker... Har googlet litt og finner ikke ut av om det er noe OEM "bolt on" som ikke krever større modifikasjoner. Passer f.eks E60/E61 535D bremser og er det forskjell mellom sedan/touring og pre face/facelift? Så litt på K Sport bremser, men har sett flere steder at de er ikke TUV godkjent. Er dette automatisk stryk på eukontroll?
  4. Kanskje han har noe på samvittigheten selv siden har føler seg så truffet av dette. Er meget sannsynlig at dette er ikke tilfellet, men da bør han ta seg en bolle
  5. Tror ikke du kan forvente å "slædde" noe særlig med en bmw som har strikkmotor under panseret
  6. For meg så er selve navnet "star performer" nok til å styre unna. Uansett, av "billigdekk" så ville jeg også ha anbefalt nankang.
  7. Var nok veivsensoren som var jalla... Ble bare verre og verre. (bilen er en 523iA med M52B25 singel vanos) GS hadde ikke febi eller noen andre alternativ, så jeg sjekket ut koed og de hadde alternativ. TIPS: Bestilte OEM/alternativ vare med varenummer: 12141703277A (prisen var 547kr) hos koed. Kom i en hella eske, men på sensoren står det siemens! Byttet igår og motoren går som en klokke nå
  8. Er en grunn til at jeg har gitt opp å selge ting billigt. Har du forsikring og full kasko og du vurderer å tyne selgeren? Om du detter ut av en sving i 60km/t som var bergenet til å tas i denne hastigheten og på tørr asfalt, så burde du ikke hatt sertifikatet med mindre du mistet styringen eller bremsene...
  9. Syntes dere ikke at bilen er litt for "massiv" både med tanke på styling og felgene i forhold til lengde mellom hjulene fremme og bak? Ser litt ut som en "boble" (ikke vw boble), men må si at selv om jeg er ingen fan av slik tuning (og det at den er litt for "stor") så var dette faktisk ganske bra! Edit: en annen ting som irriterer meg er at sånne "skamtuna" biler ofte har strikkmotor under panseret... Siden han legger så mye penger i utseende på bilen så syntes jeg at det er litt av en skam at det sitter en vanlig 1.8 under panseret. Så for tiden noe lignende bare en 5 gen vw golf med lambo dører og masse styling. GTI emblemet var også på plass, men når han startet motoren så var det nok en 2.0 TDI...
  10. oi! Ja, er nok en M52 (single vanos) motor som står i en 98mod 523iA. Kjøpte en "oem kvalitet" veivsensor, men det stod ikke bosch på den som på den gamle, så ja. Kan være at det er det som gjør det
  11. Ser ut som det er på tide med litt mekking igjen Bilen fikk ny veivføler for et halvt år siden og hadde de vanlige symptomene: veldig tungstartet uansett når, veldig dau og motoren daua om den fikk belastning i lav hastighet. Nå har den fått problemer igjen, men det er litt annerledes: Den startet på første turn når den er helt kald/har stått en stund, men etter å ha kjørt et lite stykke er den tungstartet og må tvinges en del med starteren og gassen for å gå i gang og motoren ser ikke ut til å ha mistet noe særlig krefter. Kamakselsensoren er original fra da bilen ble produsert og den har 266 tusen på telleren, så mistenker at det kan være denne og ikke veivsensoren igjen, men vet ikke om jeg tenker riktig eller ikke
  12. Har du tu motoren dvs dobbel vanos? Den har to kamakselsensorer.
  13. De symptomene du beskriver hadde jeg da jeg hadde en gåen veivakselsensor. Er den også tungstartet? Bmw sin inpa software med kabel finner du på ebay. Ellers så er det å sjekke diagnose tråden om det er noen i nærheten.
  14. Du kan jo bytte kun gummien, eller vurdere kanskje å bytte ruten om du har "steinsprutforsikring". Med litt fikling kan du til og med få på gummien fra biltemaviskere på bosch viskerene.
  15. Hah, må si at M emblemet passet veldig bra med hjulkapslene For å ikke nevne at det er en sliten 520...
×
×
  • Opprett ny...