Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Bilsalongen i Skien.

Kan anbefale Bilsalongen i Skien på det varmeste. Kjøpte en 316i Sedan 1993 modell der i august 2004. Fikk bruktbilgaranti på 6 mnd. Etter en tid

merket jeg at det var ganske mye tikking. Hadde også problem med at lysene på bilen pulserte og lugging når jeg kjørte.

Dro til Bilsalongen med problemet. De skiftet kamakslingen og delene rundt den pluss ny dynamo. Alt dette for en egenandel på 2500,-

Nå er tikkingen, luggingen og de pulserende lysene borte.

Motor technik i Skien.

Vært fornøyd med servicen der. De ringer når delene har kommet og

hittil så har leveransene stått til forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haugli Bil i Haugesund:

Haugli er nå blitt kun BMW verksted og ikke offisiell BMW forhandler. Servicen var kanskje ikke helt på topp da jeg begynte å handle der for ca. 4 år siden men nå har jeg bare gode erfaringer med de. De har på disse årene gått igjennom endel endringer og fått bl.a ny ledelse. Det er tydelig at kampen om kundene etter at Bavaria åpnet like ved siden av har gjort sitt så nå får jeg rabatt på delene jeg kjøper der også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror det har mye med dagsformen til f.eks. bilselgerene å gjøre. Har vært flere ganger på Tronrud Bil i både Drammen og i Asker hvor servicen har vært både bra og dårlig fra de samme selgerene. Jeg tror de også prøver og finne ut hvor interessert du virkelig er i å kjøpe bil den dagen.

Det verste jeg har vært med på var på Chris. Opsahl i Drammen. Vi gikk rundt i ca. 10 minutter og kikket og prøvesatt, prøvde og få øyekontakt med selgerene og til og med hun som satt i sentralbordet, men alle ungikk oss. Og da skulle vi virkelig handle bil siden bilen var stjålet. Det er da selgeren som skal ta kontakt og pushe og ikke kunden? Vi bare gikk. Det ble heldigvis ikke noe VW, men en 525iA isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BILSENTRUM Uddevalle(Sverige )

Har i det siste året brukt Sverige noe mer, det er langt billigerer men ikke

minst meget hjelpsomme og kan veldig om Bmw. Det er et vesentlig pluss.Vi alle setter vel pris på at jobben blir utført på en tilfredstillende måte.Det har jeg fått inntrykk av. Tre siste Bimmerne mine har for det meste vært der.

Mvh. Bimmer for life :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri Zone Tuning Som noen her inne allerede har nevnt, styr unna! Snakk om å ha gjennomtrekk i toppetasjen! Bra den linken ble fjerna fra denne sida.

Motortechnik Brukbart, men er dyre og kan ikke skaffe deler som ikke ligger på nettsiden + elendig på mail. Her skriver man flere linjer om hva man ønsker og får et simpelt kan ikke skaffes som svar(det er faktisk KUN de ordene som står i mailen). Aldri hørt om normal oppførsel og folkeskikk?? Handler bare der dersom det ikke finnes andre steder.

OS bildeler Veldig bra service! Hyggelig kar på tlf, litt stive priser, men opplevd å få noe billigere enn oppgitt da jeg fikk det i posten. Måtte faktisk ringe å høre om jeg hadde fått feil del....hehe. De kan også skaffe deler som ikke er på nettsiden.

GS bildeler Bra de også, men har litt dårlig utvalg på styling o.l. Har ikke alt på motor heller + litt dyrt. Men god service og kjapp levering. Blir spennende med denne nye butikken som åpner 1.mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare få legge til Bilradiospesialisten Sandnes.

Sier bare en ting, FOR en service :D

Er kjempeimponert, og kan anbefale dem på det varmeste. Kjempegod service, godt utvalg, og greie priser.

Sist men ikke minst, kjempekjekke folk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortechnik Brukbart, men er dyre og kan ikke skaffe deler som ikke ligger på nettsiden + elendig på mail. Her skriver man flere linjer om hva man ønsker og får et simpelt kan ikke skaffes som svar(det er faktisk KUN de ordene som står i mailen). Aldri hørt om normal oppførsel og folkeskikk?? Handler bare der dersom det ikke finnes andre steder.

Skal ikke forsvare MotorTechnik på noen måte, men de kan faktisk skaffe alt som ligger på den danske siden iallefall. Bare gi dem dele nummeret fra den danske siden, så skaffer de det. Måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortechnik Brukbart, men er dyre og kan ikke skaffe deler som ikke ligger på nettsiden + elendig på mail. Her skriver man flere linjer om hva man ønsker og får et simpelt kan ikke skaffes som svar(det er faktisk KUN de ordene som står i mailen). Aldri hørt om normal oppførsel og folkeskikk?? Handler bare der dersom det ikke finnes andre steder.

Skal ikke forsvare MotorTechnik på noen måte, men de kan faktisk skaffe alt som ligger på den danske siden iallefall. Bare gi dem dele nummeret fra den danske siden, så skaffer de det. Måtte bare si det.

jeg har vært i kontakt med Schiedmann, og de sier at i løpet av 6 mnd, blir Motor Technik til Schiedmann. de skaffer alt av deler, og hjemmesiden til M.T, er det noe feil. den oppdateres, og snart vil den hete schiedmann.

De kan skaffe de delene som befinner seg i Danmark ja, og alle de delene skal komme til M.T (schiedmann i Norge). det som blir spennede er om prisene blir like hyggelige som de Danske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nore Auto Skårer AS - Har kjøpt bil der. Selger mye "billige" biler (inkassobiler, tidligere taxier, etc.). Helt greit å handle der. De sa ting som de var og det var lite om og men. Fikk meg en bra bil til en billig penge.

Bilbutikken Sandnes AS - Har kjøpt bil her også. Dårlig erfaring. Meget hyggelig eier/selger så lenge ting er bra. Plutselig snur humøret og ting blir kjipt. Ved garantireparasjoner forsøker de å få alt gjort svart (og vil ha evt. mellomlegg ved reparasjoner/oppgraderinger i kontanter) hos bakgårdssjapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

RS Autoconsulting i Drøbak - I slutten av mars, 2005 var jeg på jakt etter en strøken BMW 520i / 525i (E34), da jeg kom over denne: http://finn.no/finn/car/object;pdc=1112 ... 05022&sid=

Jeg ringte til forhandleren, å fikk "klar beskjed om" at bilen var 100% rustfri (noe jeg stussa litt på, men ok), å at den var fin i lakken å alt var bare strøkent å pent.

Jeg bestemte meg, noen dager senere for å sende bilen på NAF-test for å få en skriftlig "godkjenning" fra fagfolk på at dette stemte, men da fikk plutselig pipa en anna låt ...

Det var nesten rusta hull i dørstolper, bremsene foran var helt opprusta, bakdempere måtte byttes, taklukemotoren sang på sitt siste vers, div. plater i understell var dårlige, div stag å foringer var helt nedslitte. Bilen så generelt helt jævlig ut å stemte ikke i det hele tatt med det forhandleren hadde beskrevet den som

Å på toppen av kaka hadde jo selvsagt selgeren "glemt" serviceheftet da han dukket opp med bilen på NAF ... WTF??

NAF frarådet meg å kjøpe denne bilen, å mente at de 145.000km'erne som stod på telleren ikke stemte i det hele tatt.

Takk til NAF

Derfor vil jeg anbefale alle å styre unna denne gjengen!

Makan til mer useriøs forhandler en RS AutoConsulting, Drøbak skal man leite lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært i kontakt med Schiedmann, og de sier at i løpet av 6 mnd, blir Motor Technik til Schiedmann. de skaffer alt av deler, og hjemmesiden til M.T, er det noe feil. den oppdateres, og snart vil den hete schiedmann.

De kan skaffe de delene som befinner seg i Danmark ja, og alle de delene skal komme til M.T (schiedmann i Norge). det som blir spennede er om prisene blir like hyggelige som de Danske :)

De er jo en del av Schiedemann, skal de kalle seg det også?!?

Vel, det som er positivt med M.T. er at det er to erfarne BMW gutter fra gamle Bilsalongen som driver det, henholdsvis verksmester morten og mekaniker Henrik.

De har solid teknisk bakgrunn og innsikt.

Synes de har bra priser og bra service, hvis du snakker med rett mann ...

(Henrik)

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...