Gå til innhold

Bytte Luftfilter E61 2008 525xd


oddlune
 Share

Anbefalte innlegg

har gått til investering av en fantastisk bil 525xd 2008 mod 197Hk med 3,0l motor skulle bytte ti Kn-Luftfilter men dette var ikke enkelt. Er det noen som kan gi meg tips hvordan man demonterer kasse som filtret sitter i . kommer ikke til de bakerste skruene for demontering.. Ser ut som man må demontere halve motorommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Må si det er vanvittig kronglete og skifte luftfilter. Sliter nå med og få av en e-torx 10mm av. Nederst , ytterst mot fronten. For liten plass til at min passer. Finnes det noen små nøkler/piper til dette. Kjøpte denne men ble for stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chrispa skrev:

Må si det er vanvittig kronglete og skifte luftfilter. Sliter nå med og få av en e-torx 10mm av. Nederst , ytterst mot fronten. For liten plass til at min passer. Finnes det noen små nøkler/piper til dette. Kjøpte denne men ble for stor. 

Prøv med 8mm (tror jeg) pipe fra 3/8 pipesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, DanielStance skrev:

Prøv med 8mm (tror jeg) pipe fra 3/8 pipesett.

Blir for stor. Trenger en smalere type. Alla denne . Men problemet er at jeg ikke har funnet den på norske nettsider/butikker. 

prod_6956273615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Chrispa skrev:

Blir for stor. Trenger en smalere type. Alla denne . Men problemet er at jeg ikke har funnet den på norske nettsider/butikker.

Mener jeg har brukt en kort tynnvegget 8mm pipe før. Ikke sånn med bue på slutten.

Mulig BilXtra har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...