Gå til innhold

Bytte av seter i E39


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Antar at dere med E39 har tuklet litt med diverse ting. Har en E39 med stoff- og manuell justerbare. Hvordan er det å montere inn elektriske seter? Ligger ledninger klart eller må jeg begynne å trekke ledninger selv? Har skinninteriør for hånden dvs. elektrisk justerbare komfortseter.

Alle svar mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har gjordt dette selv. Ledninger ligger ikke klart. Du må trekke en positiv frem til setene. Det ligger et jording punkt ved fører setet en kan bruke.

Hvis setene er fra en gammel e39 (før facelift) passer stikkene over hverandre. I stikket ligger ledninger for varme, airbag sensor og beltestrammer.

hvis en skal ha memory funksjon blir det straks mer arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en stor jobb? Måtte du rive ut absolut alt av interiør? Jeg mener bestemt at interiøret skal være før facelift, dette skal jeg få sjekket opp. Memoryfunksjonen er forsåvidt ikke så farlig. Bruker ikke memoryfunksjonen i E61'en engang. Justerer setet i den stillingen jeg vil ha og der står den.. :D

Ja, for ledningene fra airbag sensor, varme osv. er jo ferdig trukket? Det skal jo være dette i bilen pr. dags dato. Ergo er det bare å trekke strøm og koble seg på jordingspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler ikke mitt innlegg om interiørbiten, men litt nysgjerrig som jeg er;

Kjøpt deg blå 535ia?? :) så ut som en pen bil hvertfall, sett en til salgs en stund, men manglet skinn hvertfall! :)

Uansett om kabler ligger klart eller ei, så er det vel ikke kjempe jobb å trekke opp når interiøret alikevel er ute?

Richard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et utall av DIY på nettet og spesielt på youtube.

Det som er det vanskeligste med interiørbytte er vel å gå fra fast baksete til nedleggbart da det er annerledes fester på de.

Noen som vet om noen fine knapper man kan ha i stolene for varme?Da jeg skal montere el skinn i min og ikke har varme eller el i setene mine fra før.

Håper jeg ikke låner tråden for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint om du hadde laget en DIY på dette hvis du bestemmer deg for å gjøre det! Jeg også vurderer å bytte stoff mot skinn :D

Ja, det skal jeg gjøre :)

Kjøpt deg blå 535ia?? :) så ut som en pen bil hvertfall, sett en til salgs en stund, men manglet skinn hvertfall! :)

Uansett om kabler ligger klart eller ei, så er det vel ikke kjempe jobb å trekke opp når interiøret alikevel er ute?

Ja, den er blå ;)

Nei, satser ikke på det. Skal lete etter et par interiører så får jeg se. Syns 16.000kr for interiøret er litt stivt, men dersom det er det som må til, så får det vel bli det da.. :)

Det finnes et utall av DIY på nettet og spesielt på youtube.

Det som er det vanskeligste med interiørbytte er vel å gå fra fast baksete til nedleggbart da det er annerledes fester på de.

Noen som vet om noen fine knapper man kan ha i stolene for varme?Da jeg skal montere el skinn i min og ikke har varme eller el i setene mine fra før.

Håper jeg ikke låner tråden for mye...

Neida, alt i orden. Lån så mye du vil. Skal se hva jeg finner av DIY på nettet om interiørbytte i E39. Så fremt man kjøper et sett med nefellb. dersom man har det er det vel ingen fare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et utall av DIY på nettet og spesielt på youtube.

Det som er det vanskeligste med interiørbytte er vel å gå fra fast baksete til nedleggbart da det er annerledes fester på de.

Noen som vet om noen fine knapper man kan ha i stolene for varme?Da jeg skal montere el skinn i min og ikke har varme eller el i setene mine fra før.

Håper jeg ikke låner tråden for mye...

Neida, alt i orden. Lån så mye du vil. Skal se hva jeg finner av DIY på nettet om interiørbytte i E39. Så fremt man kjøper et sett med nefellb. dersom man har det er det vel ingen fare. :)

Nei,men jeg kjøpte med nedfellbart og har det ikke ifra før av...Visste ikke at det var nedleggbare på det jeg kjøpte.

Skal se om jeg kan finne frem noen av de sidene jeg har funnet frem og legge ut linker her etterhvert som jeg finner de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en stor jobb? Måtte du rive ut absolut alt av interiør? Jeg mener bestemt at interiøret skal være før facelift, dette skal jeg få sjekket opp. Memoryfunksjonen er forsåvidt ikke så farlig. Bruker ikke memoryfunksjonen i E61'en engang. Justerer setet i den stillingen jeg vil ha og der står den..

Ja, for ledningene fra airbag sensor, varme osv. er jo ferdig trukket? Det skal jo være dette i bilen pr. dags dato. Ergo er det bare å trekke strøm og koble seg på jordingspunktet?

trenger ikke rive ut alt interiør. spørs jo hvor mye du skal bytte da. skal du bare bytte stoler og baksete, er det jo ikke store jobben. skal du inn med nytt teppe osv, blir det mer arbeid, da midtkonsollen må ut.

kjøp fast baksete rygg hvis du har det, blir for mye arbeid å bygge om.

alt av kabler til setevarme og airbag sensor ligger i bilen i dag. du må bare legge opp en positiv ledning og jorde i karosseri. du ser lett hva som er hovedstøm inn på stolen, da kablene på disse er mye tykkere enn de andre.

et lite tips er å ikke ha størmmen tilkoblet/tenningen på når du har stolene ute, da vil du å feilmedling på airbag.

forøvrig har jeg hatt tre interiører i min. først standard stoler. gikk så over til comfort stoler i skinn. har nå m5 stoler.

ser du skal gi 16 laken for interiøret. det er mer enn jeg gå for m5 interiøret mitt hos bildesign.

m5 stolene er enormt mye bedre enn comfort stolene, blir som en trekrakk i forskjell. skal du legge så mye penger i det, hadde jeg gått for m5 stoler, eller i det minste sports interiøret.

se har. muligens feil farge for deg ?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15714182&sid=xz2cbaYvyY_085743&WT.svl=Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, finn gjerne igjen de linkene. Det hadde vært toppers!

Jeg skal kun bytte dørsider og seter. Ikke tepper.

Ja, det blir desverre feil farge. Da må jeg bytte ut det gråe som er på dashbordet og det gidder jeg ikke. Derfor må jeg ha et grått interiør. Jeg syns også 16k er mye, men interiøret er tilnærmet nytt. Men dersom jeg finner gråe interiør som er rimeligere er det jo ikke noe i veien for det. Men det bør jo i det minste være i samme stand som det jeg har funnet nå, hos GS.

Takk for det. Mere informasjon kommer senere Richie.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har akkurat gjort dette selv på min e39. setene trenger en 30A sikring, så du bør legge opp en 4mm kabel. jeg la opp en 4kvadrat rett fra batteriet, innom en sikringsholder, så lurte jeg kabelen frammover, under setet og teppet og fram til setene. så lurte jeg en kabel fra ene setet over til det andre setet. under teppet selvsakt. så skaffet jeg noen store kabelsko, og brukte den ene skruen som setet sitter i bilen som jording.

på setet er det 6plugger, to av de gir du strø, rød og brun (de tykkeste)

jeg ga mine faststrøm, og det har ikke tappet batteriet ennå.

jeg dret meg ut med å kjøpe faceliftseter til min prefacelift. jeg fant ut på e38.org at det går an å trikse det til, men jeg kom over to comfort seter til en rimelig pris, så jeg kjøpte de istedet.

jeg betalte forresten 4k for et dønn strøkent skinninteriør minus dørpanelene framme, så syns 16k var litt voldsomt!!

lykke til, si fra om du lurer på mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...